Αρχική Απο το Α στο... Ω 11 tips για να γίνει ευχάριστη η μαθησιακή διαδικασία στα παιδιά με δυσλεξία

11 tips για να γίνει ευχάριστη η μαθησιακή διαδικασία στα παιδιά με δυσλεξία

Η Δυσλεξία αποτελεί μια Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία στο γραπτό λόγο. Πιο συγκεκριμένα τα παιδιά με δυσλεξία εντοπίζουν έντονη δυσκολία στην αναγνωστική ευχέρεια,  στην ορθογραφία και δυσκολεύονται να μεταφέρουν τον προφορικό τους λόγο στον γραπτό.

Όσοι ασχολούμαστε με τη μάθηση παιδιών, τα οποία έχουν διαγνωστεί με δυσλεξία, προκειμένου η μελέτη μας να είναι ευχάριστη αλλά και αποδοτική οφείλουμε να είμαστε δημιουργικοί ως προς το τρόπο οργάνωσης της μαθησιακής διαδικασίας και να παρέχουμε τη δυνατότητα στα παιδιά να αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο στη πρόκτηση της γνώσης και να απολαμβάνουν την εμπλοκή τους καλλιεργώντας τους τα ανάλογα κίνητρα.

Πιο συγκεκριμένα θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε:

  • Μαρκαδόρους και υπογραμμιστικά ώστε να μάθουμε πιο ευχάριστα τις καταλήξεις της ορθογραφίας.
  • Τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, ώστε να μάθουμε το μάθημα της Ιστορίας μέσω της προβολής ενός μικρού βίντεο – με βάση το κεφάλαιο στο οποίο βρίσκεται το παιδί.
  • Οργανωτές κειμένων πχ σχεδιαγράμματα ώστε να είναι σε θέση τα παιδιά να αποκωδικοποιούν και να αποστηθίζουν πιο εύκολα τις βασικές πληροφορίες των θεωρητικών μαθημάτων.
  • Συστήματα ηχογράφησης, ώστε τα παιδιά να είναι σε θέση να ακούσουν την ανάγνωσή τους ή και τη παράδοση των μαθημάτων, που προηγήθηκε.
  • Χρονόμετρα, με στόχο το ταχύτερο ρυθμό αντιγραφής.
  • Σταυρόλεξα και κρυπτόλεξα με στόχο τόσο την εκμάθηση της ορθογραφίας αλλά και του νέου σχολικού λεξιλογίου.
  • Διαδραστικές μαθησιακές δραστηριότητες μέσω στου Η/Υ – κυκλοφορούν δωρεάν στο διαδίκτυο αρκετές εφαρμογές.
  • Κόμικ, ως εναλλακτικά μέσα εξάσκησης της αναγνωστικής ευχέρειας.
  • Παιχνίδια, όπως το UNO για την εξάσκηση στις προπαίδειες.
  • Πολύχρωμα χαρτιά και χαρτόνια, για την οπτικοποίηση των βημάτων επίλυσης των μαθηματικών πράξεων καθώς και τρισδιάστατοι αριθμοί.
  • Αισθητηριακά αντικείμενα, όπως πλαστελίνη, πυλός κτλ για τη γραφή λέξεων καθώς και τρισδιάστατα γράμματα.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ένας ακόμη βασικός μας στόχος θα πρέπει να είναι και η εκμάθηση του πώς οργανώνουμε τη σχολική μελέτη, οπότε μαζί με το παιδί μας οπτικοποιούμε το σχολικό πρόγραμμα, βγάζουμε στην επιφάνεια εργασίας μας μόνο τα απαραίτητα σχολικά αντικείμενα που θα χρειαστούμε, ξεκινάμε τη μελέτη από τα πιο απαιτητικά μαθήματα και δεν ξεχνάμε να οργανώσουμε τη σχολική μας τσάντα μετά την ολοκλήρωση των εργασιών μας.

Προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε στη μελέτη, όσες πιο πολλές αισθήσεις γίνεται, να χρησιμοποιούμε χρώματα και εικόνες, να απλοποιούμε τις εκφωνήσεις των εργασιών και φυσικά να επιβραβεύουμε οποιαδήποτε είδος προσπάθειας καταβάλλουν τα παιδιά, ενισχύοντας τη φαντασία τους και τη καλλιέργεια ενός θετικού κλίματος εργασίας και τριβής με τα σχολικά μαθήματα.

της Μαρίας Κώστα Ζώτου, Ειδική Παιδαγωγός, MSc

 με Εξειδίκευση στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες

www.dialogoutexni.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Design by | WebOlution & Powered by | Access Point
Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.


Όλα όσα αφορούν εσάς και το παιδί σας
τώρα στο e-mail σας

Εγγραφή στο Newsletter