Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο: Πώς θα γίνεται το μάθημα από τον προσεχή Σεπτέμβριο

Στην πιλοτική εισαγωγή ενασχόλησης των μαθητών με την αγγλική γλώσσα στα νηπιαγωγεία αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, κατά την ομιλία της στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για το πολυνομοσχέδιο.

Όπως τονίζει η υπουργός Παιδείας, «η ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα θα γίνεται μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων, σε απόλυτη συναρμογή με τον ενιαίο και διαθεματικό χαρακτήρα του νηπιαγωγείου. Άρα, καμία σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου»

Ειδικότερα ανέφερε επί του θέματος:

Εισάγεται πιλοτικά στο νηπιαγωγείο η ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων. Στόχος του εγχειρήματος είναι η διεύρυνση της γλωσσολογικής αντίληψης των παιδιών, να τους δώσουμε εφόδια που θα τους είναι πολύτιμα στο μέλλον.

Τα 3 σημεία που θα ισχύουν για την εισαγωγή των Αγγλικών στα Νηπιαγωγεία

Τονίζω και εδώ συγκεκριμένες πτυχές του πιλοτικού προγράμματος:

  • Εισάγεται μάθημα Αγγλικών;

Όχι, η ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική θα γίνεται μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων, σε απόλυτη συναρμογή με τον ενιαίο και διαθεματικό χαρακτήρα του νηπιαγωγείου. Άρα, καμία σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου.

  • Έχουμε διεθνείς παραστάσεις για αυτό το μέτρο;

Βεβαίως: ενδεικτικά, η ξένη γλώσσα διδάσκεται από την ηλικία των 3 ετών σε 14 ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα (όπως Βέλγιο, Εσθονία, Ισπανία, Κύπρος, Κροατία, Λουξεμβούργο, Πορτογαλία, Φινλανδία). Συμβαίνει, βέβαια, και στη χώρα μας: τα περισσότερα ιδιωτικά νηπιαγωγεία έχουν εισάγει και αυτά δραστηριότητες στην αγγλική.

  • Ο εκπαιδευτικός Αγγλικών θα υλοποιεί τις δραστηριότητές του με την παρουσία του εκάστοτε νηπιαγωγού, με σεβασμό στην ιδιαιτερότητα της σχέσης μεταξύ του νηπιαγωγού και των μικρών παιδιών. Προβλέπεται ειδική επιμόρφωση από το ΙΕΠ για το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα.

H τοποθέτηση της υφυπουργού, Σοφίας Ζαχαράκη

Τη διαδικασία διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας στο Νηπιαγωγείο, ανέλυσε η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη στους Βουλευτές της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Ειδικότερα είπε τα εξής:

  • Ακούω πάρα πολλές συζητήσεις για το θέμα των αγγλικών και θέλω να καταθέσω τις απόψεις μου σ’ αυτή την κουβέντα την οποία κάνουμε.
  • Δεν πρόκειται για διδασκαλία, πρόκειται για εκμάθηση αγγλικών.
  • Πρόκειται για ένα παιγνιώδη τρόπο μέσα στην τάξη του νηπιαγωγείου που προφανώς υπάρχει άλλη προσέγγιση, που προφανώς μέσα στο νηπιαγωγείο τα παιδιά δεν γράφουν, προφανώς δεν αποκτούν αυτές τις γνώσεις που θα αποκτήσουν στην πρώτη.
  • Μιλάμε για προγραφή, μιλάμε για ανάγνωση και μιλάμε για εντελώς διαφορετική προσέγγιση ως προς το κομμάτι της ξένης γλώσσας. Και εδώ πέρα βέβαια είναι πολύ σημαντική η προετοιμασία που πρέπει να γίνει από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής με τις οδηγίες, τις πολύ συγκεκριμένες οδηγίες, που πρέπει να δοθούν στους εκπαιδευτικούς που θα κληθούν να κάνουν πιλοτικά αυτή τη δράση.
  • Και βέβαια μια πρώτη απόπειρα να υπάρξει μαζί ο νηπιαγωγός με έναν καθηγητή ειδικότητας όπως είναι ο καθηγητής αγγλικών.
  • Ναι θα είναι ένα απαιτητικό εγχείρημα, αλλά νομίζω θα μας δώσει αυτό το οποίο θέλουμε. Να μπορέσουμε να δώσουμε στο παιδί τη χαρά της επαφής με την γλώσσα την οποία ούτως η άλλως είναι εκτεθειμένο.
  • Το έχουμε κάνει σαφές, σε συνύπαρξη πάντα του νηπιαγωγείου με τον εκπαιδευτικό της αγγλικής φιλολογίας, ο οποίος θα βρίσκεται μέσα στην τάξη.
  • Πάμε να το επιχειρήσουμε αυτή τη χρονιά.
  • Να επιμορφώσουμε αυτούς τους ανθρώπους και στο τέλος όπως είπα και πριν, να αποτιμήσουμε αυτό το οποίο θα συμβεί αυτήν τη χρονιά μέσα στις τάξεις.