Διχάζει το Βόλο ο «Παπα Χάρλεϊ» – Περιμένει παιδί εκτός γάμου και ζητά άδεια να παντρευτεί για δεύτερη φορά

Σε αναβρασμό βρίσκεται ο Βόλος εξαιτίας του ζητήματος που έχει ανακύψει με πρωταγωνιστή τον 47χρονο ιερέα Γεώργιο Δεληκώστα, που είναι γνωστός και ως «ο ιερέας με τη Χάρλεϊ» και αποτελεί έναν φωτισμένο άνθρωπο που αγαπούν ιδιαιτέρως οι πιστοί όλων των ηλικιών.

Ο ιερέας ζητά να παντρευτεί για δεύτερη φορά καθώς η σύντροφος κυοφορεί το παιδί του

Όπως τονίζεται σε ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ταχυδρόμος», ο γνωστός ιερωμένος που πέρυσι, μετά την απόφαση της Ιεράς Μητρόπολης Δημητριάδος και Αλμυρού να μετατεθεί από την Παναγία Τρύπα στην Κάτω Γατζέα, γνώρισε την «αποθέωση» μέσω του facebook και του «Κινήματος πιστών» που δημιουργήθηκε υπέρ του, κινδυνεύει αυτή τη φορά να χάσει οριστικά και αμετάκλητα το σχήμα του. Και αυτό γιατί αφότου έγινε γνωστό ότι η σύντροφός του κυοφορεί το παιδί τους, εξωθείται από την Ιερά Μητρόπολη σε παραίτηση.

Ο ιερέας αποφάσισε να δράσει και απηύθυνε έκκληση στον Μητροπολίτη Ιγνάτιο να του επιτραπεί να τελέσει δεύτερο γάμο (η σύζυγός του τον εγκατέλειψε), κατά παρέκκλιση των κανονισμών της εκκλησίας.

«Δεν έκρυψα ποτέ τη σχέση μου. Το μεγάλο όπλο είναι η αλήθεια. Αγαπώ πολύ τη σύντροφό μου και προέκυψε από αυτό το παιδί. Αφήστε με να παντρευτώ για το παιδί μου» τονίζει ο ίδιος, περιμένοντας την απόφαση της Ιεράς Συνόδου.

Η απειλή αποπομπής από τον κλήρο

Όπως αναφέρει η εφημερίδα, εκ μέρους της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος, μόλις επιβεβαιώθηκε η κυοφορία διαμηνύθηκε στον 47χρονο ιερέα ότι θα πρέπει αμέσως να παραιτηθεί, διότι σε διαφορετική περίπτωση, θα αποπεμφθεί από τον ιερό κλήρο.

“Απόδειξη αγνής αγάπης, ο ερχομός του μωρού” δηλώνει ο ιερέας

Ο πατήρ Γεώργιος Δεληκώστας ωστόσο όχι μόνο δεν προτίθεται να το κάνει, αλλά έχει ήδη καταθέσει προσωπική επιστολή στον Μητροπολίτη, προβάλλοντας τον ισχυρισμό πως «ο καρπός της κοιλίας της συντρόφου του είναι απόδειξη αγνής αγάπης».

Ο 47χρονος ιερέας αναφέρεται στο γεγονός ότι η πρώην σύζυγός του τον εγκατέλειψε, γεγονός που τάραξε τη ζωή του αφού είχε συνέπειες στην καθημερινότητά του, αιτιολογώντας την κοινή ζωή που διατηρεί με μία άλλη γυναίκα. Παράλληλα, χαρακτηρίζει «ευλογία» για τον ίδιο την γνωριμία με την τωρινή σύντροφό του, σημειώνοντας πως εκτός από το ότι βρίσκεται στο πλευρό του και τον στηρίζει, τον συνδράμει και στο εκκλησιαστικό του έργο.

Επικαλείται μάλιστα την ομόφωνη απόφαση του Πανορθοδόξου Συνεδρίου που έγινε στην Κωνσταντινούπολη το 1923 και η οποία επισημαίνει πως «ουδέν μυστήριον εμποδίζει άλλο μυστήριον. Η ιεροσύνη δεν εμποδίζει τον γάμο, όπως ο γάμος δεν εμποδίζει την ιεροσύνη διά τους διακόνους και τους ιερείς».

Τέλος, καταλήγοντας επικαλείται την ανάγκη για μελέτη και επαναπροσδιορισμό του ευαγγελικού ήθους, που όπως λέει σε ένα σημείο της επιστολής του «δεν επιθυμεί την κατάλυση αλλά την υπέρβαση του νόμου, με γνώμονα πάντα τη Βασιλεία του Θεού».

Να σημειωθεί πάντως πως σύμφωνα με το εκκλησιαστικό δίκαιο, δεύτερος γάμος απαγορεύεται από τους εκκλησιαστικούς κανόνες για τον ιερό κλήρο.

Σε παρόμοια περίπτωση, πριν από λίγα χρόνια στη Μυτιλήνη, ιερέας της περιοχής ενώ ήταν να περάσει από το Επισκοπικό Δικαστήριο, επέλεξε εκούσια να αφήσει το ιερατικό σχήμα, πριν αποσχηματιστεί από την εκεί Τοπική Εκκλησία.