Αρχική InfoSchool Δημοτικό Εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Γυμνάσια: 10 συμβουλές για το μάθημα των Μαθηματικών

Εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Γυμνάσια: 10 συμβουλές για το μάθημα των Μαθηματικών

Οι εξετάσεις για τα Πρότυπα Γυμνάσια πλησιάζουν και πολλοί γονείς αγωνιούν για το πώς θα βοηθήσουν αποτελεσματικά τα παιδιά τους ούτως ώστε να καταφέρουν να ανταποκριθούν στον όγκο διαβάσματος αλλά και να επιτύχουν υψηλές επιδόσεις που θα τους εξασφαλίσουν τη πολυπόθητη θέση στο σχολείο που επιθυμούν.

Αυτές είναι οι 10 συμβουλές που θα βοηθήσουν τους μαθητές στα Μαθηματικά

Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Τα τελευταία 2 χρόνια αποτελούν το 80% των θεμάτων που επιλέγονται. Θέλουν πολύ προσοχή διότι σε αυτές αξιολογείται μόνο η σωστή απάντηση και όχι ο τρόπος λύσης. Για αυτόν τον λόγο κάνουμε με πολύ προσοχή τις πράξεις και κρίνουμε αν οι επιλογές που αποκλείσαμε είναι μη λογικές.

Ασκήσεις πλήρους ανάπτυξης. Τα τελευταία 2 χρόνια αποτελούν το 20% των θεμάτων που επιλέγονται. Η ανάπτυξη της λύσης πρέπει να είναι απλή και να βασίζεται στις μαθηματικές μεθόδους που έχουμε διδαχτεί στην Ε και Στ Δημοτικού.

Ποσοστά! Μπορεί να υπάρχουν σε οποιαδήποτε άσκηση. Για αυτόν τον λόγο προετοιμαζόμαστε καλά σε αυτά.

Ραβδογράμματα, εικονογράμματα, κυκλικά διαγράμματα, χρονοδιαγράμματα. Είναι πολύ πιθανό να ζητηθεί ερώτηση που από το ένα είδος διαγράμματος να πρέπει να γίνει μετατροπή σε άλλο.

Μονάδες μέτρησης χρόνου. Είναι πολύ σημαντικές. Δίνουμε προσοχή σε ασκήσεις ηλικίας, ωρών και ετών που έχουν περάσει από χρονολογίες π.Χ. έως μ.Χ.

Αριθμητικά, γεωμετρικά και σύνθετα μοτίβα. Αποτελούν θέματα που εξετάζονται συχνά σε μαθηματικούς διαγωνισμούς. Απαιτούν την παρατηρητικότητα μας και την κατανόηση του κανόνα που ακολουθεί το μοτίβο.

Αντιστρόφως ανάλογα ποσά. Πολύ ενδιαφέρον θέμα για να ζητηθεί σε άσκηση. Θυμόμαστε ότι η ταχύτητα και ο χρόνος είναι ποσά αντιστρόφως ανάλογα.

Μέσος Όρος. Όλοι μας ξέρουμε να βρούμε τον μέσο όρο των βαθμών μας, τι γίνεται αν μας ζητήσουν να βρούμε έναν άγνωστο βαθμό ενώ γνωρίζουμε τον μέσο όρο της συνολικής βαθμολογίας;

Κλίμακα. Μια έννοια που μπορεί να ζητηθεί τόσο σε άσκηση πολλαπλής επιλογής όσο και σε πλήρους ανάπτυξης. Για παράδειγμα μπορεί να μας δώσουν την κλίμακα και το πραγματικό μήκος και να μας ζητήσουν το μήκος στο σχέδιο. Εναλλακτική ερώτηση είναι να δοθούν το μήκος του σχεδίου και το πραγματικό μήκος και να ζητηθεί η κλίμακα.

Στερεομετρία. Δεν έχουμε συναντήσει μέχρι τώρα κάποιο θέμα από αυτό το σημαντικό κεφάλαιο. Ας το μελετήσουμε καλά, παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον!

Παιδιά να θυμάστε, τα Μαθηματικά είναι απλά, γι’ αυτό κάνουμε απλές σκέψεις, διαβάζουμε προσεκτικά την εκφώνηση, εξετάζουμε όλες τις εκδοχές. Το βασικό συστατικό της επιτυχίας είναι η πίστη στον εαυτό μας και η θετική διάθεση.

Μαρία Πριοβόλου

Μαθηματικός - Συγγραφέας


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.