Γονείς, έτσι θα βοηθήσετε τα παιδιά να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες της νέας σχολικής χρονιάς

Η καινούρια σεζόν ξεκινά, τα σχολεία σε λίγο αρχίζουν και μια τεράστια αγωνία κυριεύει τους περισσότερους γονείς: Πώς θα διαχειριστούν τη μελέτη των παιδιών, με ποιον τρόπο θα τους δώσουν κίνητρα; Πώς θα τα βοηθήσουν να βρουν τι θέλουν να κάνουν και να το πετύχουν; Πώς θα ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους; Πώς θα τα «θωρακίσουν» απέναντι στις αντιξοότητες, ώστε να ξεπερνούν με επιτυχία τα εμπόδια που σίγουρα θα εμφανιστούν στη ζωή τους;

Οι γονείς είναι βέβαια ένα μόνο από το κομμάτι που συμπληρώνει το παζλ, αφού δικές τους αγωνίες έχουν και τα παιδιά, ιδιαίτερα εκείνα που βρίσκονται στην προεφηβεία και την εφηβεία. Όπως επίσης και οι εκπαιδευτικοί.

Μη διστάζετε, ζητήστε βοήθεια!

Αν είστε γονιός και αισθάνεστε ότι δεν έχετε ανακαλύψει αυτή την «κοινή γλώσσα» που θα σας φέρει σε απόλυτη επικοινωνία με το παιδί ή αν το παιδί σας αντιμετωπίζει δυσκολίες σε εκπαιδευτικό ή κοινωνικό επίπεδο. Αν είστε εκπαιδευτικός και ψάχνετε τα κατάλληλα εργαλεία για να διαχειριστείτε αποτελεσματικά την τάξη σας, καθώς και να αντιμετωπίσετε παντός είδους κρίσεις στο επαγγελματικό περιβάλλον.

Μη διστάσετε να ζητήσετε βοήθεια! Με την κατάλληλη καθοδήγηση, η λύση σ’ ένα πρόβλημα που φαντάζει «βουνό» μπορεί να είναι πιο απλή, αλλά και να προκύψει σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, χωρίς να ταλαιπωρηθείτε ούτε εσείς, ούτε το παιδί.

Σ’ αυτό το συμπέρασμα έχει καταλήξει η ειδική ψυχοπαιδαγωγός Τάνυα Γεριτσίδου, έπειτα από πολυετή έρευνα και συνεδρίες με εκατοντάδες παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς. Η ίδια έχει καταφέρει να χτίσει από το μηδέν την αυτοπεποίθηση και την πίστη στις ικανότητες και τα όνειρα σε χιλιάδες παιδιά και εφήβους και μάλιστα σε χρόνο-ρεκόρ (ακόμη και σε 4 συνεδρίες!), αν αναλογιστεί κανείς αυτόν που απαιτούν οι περισσότερες ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις. Δεν είναι τυχαία η φιλοσοφία της, η οποία συνοψίζεται στο εξής: «Η αποτελεσματικότητα στον ελάχιστο δυνατό χρόνο».

Καινοτόμα προσέγγιση και πεδίο δράσης

Η Τάνυα Γεριτσίδου τονίζει πως σε κάθε συνεδρία δεν κάνει «θεραπεία». Αντίθετα, διδάσκει στο παιδί και την οικογένειά του τις μεθοδολογίες, τα βήματα και στρατηγικές για να πετύχουν τον όποιο στόχο τους άπτεται άμεσα ή έμμεσα με την εκπαιδευτική διαδικασία. Από διαχείριση μελέτης, πειθαρχίας, οργάνωσης χρόνου, κοινωνικών/διαπροσωπικών θεμάτων εντός και εκτός τάξης, μέχρι ενστάλαξη κινήτρου και αντιμετώπιση ειδικών θεμάτων εκπαιδευτικής/παιδαγωγικής φύσεως, όπως ζητήματα bullying, διαδικτυακού περιβάλλοντος, διαφορικής αντιμετώπισης, παραβατικότητας κ.ά.

Συγκεκριμένα, μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά στη:

• Μεγιστοποίηση των δεξιοτήτων-ικανοτήτων τους
• Ενδυνάμωση της ικανότητας ευελιξίας και προσαρμοστικότητας για μεγιστοποίηση απόδοσης εντός και εκτός της τάξης
• Ανάπτυξη του ενστίκτου ισορροπίας ανάμεσα στον πειραματισμό και την ασφάλεια
• Μεγιστοποίηση της ταχύτητας απορρόφησης γνώσης και της αφομοίωσης αυτής, ιδιαίτερα για μαθητές με τα λεγόμενα «κενά» στη γνώση τους ή για μαθητές που επιθυμούν να ανατάξουν την επίδοση τους λόγω μαθητικών δυσκολιών, μέσω διδαχής συγκεκριμένης μεθοδολογίας και μεθόδων (μέθοδοι διδαχής γλωσσών ΑΙΜ και διδαχής δομής και χρήσης γλωσσών PIM)
• Τους γονείς στον καθορισμό ορίων και ρόλων εντός της οικογένειας, με στόχο την ομαλοποίηση και βελτιστοποίηση της καθημερινότητας, καθώς και τους εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας στην διαχείριση τάξης (classroom management) και την αντιμετώπιση επαγγελματικών θεμάτων (π.χ. αντιμετώπιση κρίσεων με γονείς, μαθητές)

Πόσος χρόνος απαιτείται;

Στο πρώτο ραντεβού η ειδικός συζητά με τους εμπλεκόμενους και ορίζουν τους στόχους και τις προτεραιότητες, καταλήγοντας σ’ ένα πακέτο συνεδριών με πολύ συγκεκριμένο χρονικό όριο, περιεχόμενο και μετρήσιμο (π.χ. σε συμπεριφορά ή απόδοση) στόχο. Συνήθως, τα περισσότερα θέματα μπορούν και αντιμετωπίζονται/επιτυγχάνονται σε τέσσερις, οκτώ, δώδεκα ή-για τα πιο πολύπλοκα- 24 συνεδίες. Έπειτα, δρομολογούνται άλλες δύο follow-up συνεδρίες με την ολοκλήρωση του προγράμματος για επιβεβαίωση.