Καλοκαιρινές διακοπές: Πώς θα τις συνδυάσουμε με σχολική προετοιμασία για την επόμενη τάξη;

Τα σχολεία έχουν κλείσει και οι διακοπές του καλοκαιριού έχουν ήδη ξεκινήσει! Μικροί και μεγάλοι απολαμβάνουν την ανεμελιά των καλοκαιρινών διακοπών, ξεκουράζονται και αποφορτίζονται από την πίεση και το άγχος που βίωσαν κατά το πέρασμα της προηγούμενης χρονιάς.

Ποιος είπε όμως ότι οι καλοκαιρινές διακοπές δεν μπορούν να συνδυαστούν με τη σχολική προετοιμασία της επόμενης σχολικής τάξης;

Η σχολική προετοιμασία αποτελεί βασική προϋπόθεση, ώστε να αναπληρώσουν πιθανά μαθησιακά κενά τα παιδιά μας, να τελειοποιήσουν τις γνώσεις τους αλλά και για να προετοιμαστούν αναλόγως για την επόμενη σχολική χρονιά. Συγκεκριμένα κατά τη περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών υπάρχει άνεση χρόνου για να καλυφθούν κενά προηγούμενων τάξεων, να κάνουν καλύτερες επαναλήψεις και να εμβαθύνουν σε νέες γνώσεις.

Κατά τη διάρκεια της σχολικής προετοιμασίας, τα παιδιά μπορούν να μελετούν χωρίς το άγχος των σχολικών τους υποχρεώσεων, οπότε αφοσιώνονται περισσότερο και αφομοιώνουν καλύτερα τις νέες γνώσεις.

 Πώς μπορεί όμως να γίνει πράξη μία τέτοια προσπάθεια χωρίς να υπάρξουν προστριβές με τους μικρούς μας φίλους;

  • Αρχικά, είναι επιθυμητό να είμαστε ειλικρινείς με τα παιδιά μας και να εξηγήσουμε τους λόγους για τους οποίους προτείνουμε την έναρξη ενός τέτοιου προγράμματος στο πλαίσιο των καλοκαιρινών διακοπών.
  • Τονίζουμε τα θετικά στοιχεία της καλοκαιρινής σχολικής προετοιμασίας , τονίζοντας πως όταν ξεκινήσουν τα σχολεία θα έχουν ήδη πολλές νέες γνώσεις.
  • Είναι σημαντικό να οριστεί ένα καθημερινό πρόγραμμα μελέτης, το οποίο δεν θα ξεπερνά τα 30΄- 60΄ημερησίως (ανάλογα με την ηλικία του κάθε παιδιού).
  • Είναι σημαντικό να εμπλακούν και τα παιδιά στον σχεδιασμό του καθημερινού προγράμματος μελέτης.
  • Προσπαθήστε μετά την ολοκλήρωση της μελέτης να ακολουθεί μία ευχάριστη δραστηριότητα π.χ. επίσκεψη στη θάλασσα για βουτιές.
  • Μην βάζετε επιπρόσθετες εργασίες στα παιδιά – η μελέτη θα περιορίζεται μέσα στο χρονικό πλαίσιο που έχετε συμφωνήσει από κοινού.
  • Οι εργασίες, κυρίως στις μικρότερες ηλικίες, θα μπορούσαν να έχουν μια παιγνιώδη μορφή.
  • Τέλος, μη ξεχνάτε να επαινείτε την κάθε προσπάθεια που καταβάλλει το παιδί και να το επιβραβεύετε συνεχώς!

Της Μαρίας Κώστα Ζώτου, Ειδική Παιδαγωγός, MSc

Εξειδίκευση στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες

www.eidikidiapaidagogisi.gr