Ξεκίνησε στη Βουλή η συζήτηση του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία – Συλλαλητήριο εκπαιδευτικών σε εξέλιξη

Άρχισε στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την «αναβάθμιση του σχολείου», αλλά και άλλες διατάξεις . Η υπουργός Παιδείας τονίζει ότι το νομοσχέδιο γυρίζει σελίδα στο σχολείο, ενώ σύσσωμη η αντιπολίτευση το χαρακτηρίζει αναχρονιστικό και αντιεκπαιδευτικό.

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα μιλήσει αύριο στη Βουλή κατά την ψήφιση του νομοσχεδίου «Αναβάθμιση του Σχολείου”.

Οι αντιδράσεις των κομμάτων κατά των αλλαγών στην Παιδεία

Το ν/σ υπερψηφίζει μόνο η ΝΔ και το καταψηφίζουν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης πλην της Ελληνικής Λύσης που επιφυλάσσεται για την Ολομέλεια.

Είναι δημοκρατική υποχρέωση η ενθάρρυνση της διάκρισης, τόνισε ο εισηγητής της πλειοψηφίας Γιάννης Αδριανός ο οποίος αναφέρθηκε στη διαφορά προσέγγισης κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλης είπε ότι την ώρα που εμείς δίνουμε τη μάχη να μη περάσει αυτό το νομοσχέδιο, που οι διατάξεις του είναι διαποτισμένες από ένα είδος κοινωνικού πολέμου εναντίον της μεγάλης πλειοψηφίας της νέας γενιάς, και που οδηγεί σε απαρτχάιντ διακρίσεων κατά των παιδιών των κατώτερων τάξεων, χιλιάδες πολίτες διαδηλώνουν στην Αθήνα, με σύνθημα «καμία ειρήνη, χωρίς δικαιοσύνη».

Η αγορήτρια του Κινήματος Αλλαγής Χαρά Κεφαλίδου επέκρινε την κυβέρνηση, λέγοντας ότι αντί να πιάσει το νήμα από το 2014, από την τότε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ συνεχίζει με «ρετούς» την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ.

Εκ μέρους του ΚΚΕ, ο Γιάννης Δελής για το νομοσχέδιο, είπε ότι έχει ψευδεπίγραφο τίτλο, και στη πράξη χαντακώνει τις ανάγκες των νέων της λαϊκής πλειοψηφίας, ξεπαραδιάζει τους γονείς και ροκανίζει τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Η αγορήτρια της Ελληνικής Λύσης Σοφία-Χάιδω Ασημακοπούλου είπε ότι το νομοσχέδιο εκπροσωπεί τις παθογένειες του παρελθόντος. Στην κριτική της εστίασε στη στελέχωση των σχολείων στην επαρχία, καθώς και στην ανάγκη στήριξης της ειδικής αγωγής.

Θέλετε μια εκπαίδευση που να παράγει «εργαλεία» για την αναπαραγωγή του συστήματος τόνισε η αγορήτρια του ΜέΡΑ25 Σ. Σακοράφα, καλώντας την κυβέρνηση να αποσύρει το νομοσχέδιο. Η συντηρητική λογική της κυβέρνησης «αποστρέφεται την ιδέα της ευρείας παιδείας και δημιουργεί κάστες εκπαίδευσης με διαχωρισμούς από την τρυφερή ηλικία» είπε η κα Σακοράφα. Ειδικά για την αναγραφή της διαγωγής, μίλησε για στιγματισμό που οδηγεί στην περιθωριοποίηση του μαθητή στο σχολείο και θα τον ακολουθεί σε όλη τη ενήλικη ζωή του.

Αυτές είναι οι αλλαγές που φέρνει το πολυνομοσχέδιο

  • Επανέρχεται η Τράπεζα Θεμάτων για τους μαθητές Λυκείου με στόχο να συμβάλλει στον καλύτερο εκπαιδευτικό σχεδιασμό και στην ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Η εισαγωγή της προβλέπεται να είναι σταδιακή (αφορά τους μαθητές που εισέρχονται από το επόμενο σχολικό έτος στην Α’ Λυκείου)
  • Αυξάνονται τα μαθήματα που θα εξετάζονται για τις προαγωγικές εξετάσεις στο Γυμνάσιο από τέσσερα που είναι σήμερα σε επτά ενώ για την προαγωγή από τη μια τάξη στην άλλη θα απαιτείται ο βαθμός 10 σε κάθε μάθημα ή 13 στο μέσο όρο μέχρι 4 μαθήματα κάτω από τη βάση. Οι επαναληπτικές εξετάσεις θα διεξάγονται τον Σεπτέμβριο.
  • Αυξάνονται κατά ένα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στη Β’ και Γ’ Λυκείου, οι μαθητές προάγονται/απολύονται εφόσον έχουν γενικό μέσο όρο τουλάχιστον 10 αντί για 9,5 που ισχύει μέχρι σήμερα, οι μαθητές θεωρητικής κατεύθυνσης στη Γ’ Λυκείου θα παρακολουθήσουν υποχρεωτικά και μαθηματικά, και οι θετικής κατεύθυνσης θα παρακολουθήσουν ιστορία (λογική «κόντρα» μαθήματος),

Τι αλλάζει στο Νηπιαγωγείο

Εισάγεται πιλοτικά στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου η ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων.

Ξεκινούν Εργαστήρια Δεξιοτήτων σε όλες τις βαθμίδες

Εισάγονται πιλοτικά νέες θεματικές στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων από το επόμενο σχολικό έτος (2020-2021). Στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να ενισχυθεί η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης (από κοινού «δεξιότητες του 21ου αιώνα») στους μαθητές, όπως και η βιωματική και ανακαλυπτική μάθηση. Τα εργαστήρια οργανώνονται σε 4 θεματικούς κύκλους (Ευ ζην, Περιβάλλον, Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη, Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία) και περιλαμβάνουν διάφορες επιμέρους θεματικές (ανά ηλικία), όπως π.χ. εθελοντισμός, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, οικολογική συνείδηση, πρόληψη από εξαρτήσεις, επιχειρηματικότητα, πρόληψη και προστασία από φυσικές καταστροφές, αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα, ρομποτική, νέες τεχνολογίες κ.α.

Επανέρχεται η διαγωγή και οι αποβολές πολλών ημερών

Προβλέπεται και η επαναφορά της διαγωγής στους τίτλους σπουδών καθώς και οι αποβολές 3, 4 και 5 ημερών που μέχρι τώρα είχαν περιοριστεί σε αποβολές έως 2 ημερών.

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά το  ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ και την αιτιολογική έκθεση ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Συλλαλητήριο εκπαιδευτικών σε εξέλιξη

Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί έχουν προκηρύξει 24ωρη απεργία και αυτή την ώρα διεξάγουν συλλαλητήριο στα Προπύλαια ζητώντας να αποσυρθούν άμεσα επίμαχα άρθρα του πολυνομοσχεδίου.

Βασικά τους αιτήματα είναι:
· Να αποσυρθεί και να μη ψηφιστεί το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο
· Να καταργηθεί η τροπολογία-ντροπή για τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος με κάμερες
· Να αυξηθεί η χρηματοδότηση της Δημόσιας εκπαίδευσης από τον Κρατικό προϋπολογισμό
· Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

Δείτε φωτογραφίες από το συλλαλητήριο