Ξεσπά η Ομοσπ. Συλ. Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών για τις αλλαγές στην δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση

Μετά την προσθήκη περισσότερων δήμων στο πρόγραμμα της ένταξης των Προνηπίων στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών ξεσπά, καθώς, όπως υποστηρίζει 100.000 οικογένειες βρίσκονται σε αδιέξοδο, αφού υπάρχουν ακόμα πολλές ελλείψεις σε υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και επειδή εξαναγκάζονται σε εκπαίδευση, για την οποία το παιδί τους ίσως να μην είναι έτοιμο. Επιπλέον, πλήττονται και οι ίδιοι οι ιδιωτικοί παιδικοί σταθμοί από αυτή τη νομοθεσία. Δείτε την επιστολή που κοινοποίησε σήμερα η Π.Ο.Π.Ι.Π.Σ. :

Θέμα:    «Νέος Αιφνιδιασμός του Υπουργείου Παιδείας σε βάρος 100.000 οικογενειών»

Τρεις ημέρες πριν τις Ευρωεκλογές και τις Αυτοδιοικητικές εκλογές, ο κ. Γαβρόγλου επιχείρησε να κλείσει οριστικά το θέμα της ένταξης των Προνηπίων στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση, αδιαφορώντας για 100.000 οικογένειες με προνήπια, που θα βρεθούν σε αδιέξοδο και τώρα και για τη σχολική χρονιά 2019-20 και το 2020-21.

Μια ημέρα (22.5.19), πριν απαντήσει στη Βουλή, σε ερώτηση της Νέας Δημοκρατίας από την κ. Νίκη Κεραμέως, Τομεάρχη Παιδείας της ΝΔ, για τα αξεπέραστα προβλήματα της Εφαρμογής της Δίχρονης Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης, με την οποία υπογραμμίζεται ότι:

«Δυστυχώς, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ νομοθέτησε για ακόμα μία φορά χωρίς σχεδιασμό και χωρίς επαρκή μελέτη των αντικειμενικών συνθηκών και δεδομένων. Θεσμοθέτησε τη διετή φοίτηση στο νηπιαγωγείο χωρίς να έχει λάβει υπ’ όψιν τις ελλείψεις σε υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό, κάτι που είχαμε επισημάνει σε όλους τους τόνους. Έτσι, στους δήμους για τους οποίους η διετής φοίτηση στο νηπιαγωγείο έχει γίνει υποχρεωτική και αντιμετωπίζουν ελλείψεις σε υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό, δεν είναι εφικτό να απορροφηθούν όλα τα νήπια στις υπάρχουσες δομές, αλλά δεν τους επιτρέπεται να εγγραφούν και στον παιδικό σταθμό. Οι γονείς βρίσκονται αντιμέτωποι με το απόλυτο αδιέξοδο να μην μπορούν να εγγράψουν τα νήπια σε καμία δομή προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης».

Ο υπουργός Παιδείας προχώρησε σε μια εγκύκλιο με την οποία:

«Σύμφωνα με την περίπτ. γ’ της παρ. 3 του άρθρου 33 του ν.4521/2018 (Α’38 ) προβλέπεται η εφαρμογή της  υποχρεωτικής φοίτησης στα νηπιαγωγεία και των νηπίων που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ηλικία τεσσάρων (4) ετών,  σταδιακά, από το σχολικό έτος 2018-2019, κατά δήμους, οι οποίοι ορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών. Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις  Εκπαίδευσης  καλούνται  να εισηγηθούν, μέσω του συνημμένου πίνακα, τους δήμους αρμοδιότητάς τους που δεν έχουν ενταχθεί στις με αρ. πρωτ. 66981/Δ1/27-04-2018 (Β΄1586) και  Φ.15/27268/Δ1/21-02-2019 (Β΄623- διόρθωση σφάλματος Β΄745)»

Με την εγκύκλιο αυτή και σε μια πρωτοφανή σπουδή να κλείσει πρόωρα το θέμα της προσχολικής αγωγής, λίγους μήνες προ των εθνικών εκλογών και την ώρα που η εμπλεκόμενη Τοπική Αυτοδιοίκηση βρίσκεται στην παραμονή εκλογών, ο υπουργός Παιδείας, παραβιάζει και τον ίδιο το νόμο που ψήφισε (4521/18), καλώντας μόνο τις περιφερειακές διευθύνσεις του υπουργείου του, να γνωμοδοτήσουν για την υποχρεωτική φοίτηση στα μεγάλα αστικά κέντρα – Αθήνα και περιφερειακοί της μεγάλοι Δήμοι, Θεσσαλονίκη και περιφερειακοί της μεγάλοι Δήμοι, Ηράκλειο και Ξάνθη.

Ένα χρόνο νωρίτερα, πριν οι Δήμοι εξετάσουν αν υπάρχουν τα κατάλληλα κτίρια στα μεγάλα αστικά κέντρα, για να γίνουν νηπιαγωγεία, σύμφωνα με τον ίδιο το νόμο του, ο υπουργός επιχειρεί νύχτα, να επιβάλλει τα κοντέϊνερ και τα γυάλινα πρώην μπαρ για τη σαρωτική πλειοψηφία των προνηπίων καταδικάζοντας ολόκληρη πλέον την Ελλάδα στην ισοπεδωτική παιδαγωγική εμμονή, που καθιστά τα παιδιά των 3 ετών και εννέα μηνών μαθητές που θα βρεθούν σε παντελώς ακατάλληλα κτίρια και χωρίς το παραμικρό παιδαγωγικό πρόγραμμα.

Όσο κι αν ο κ. Γαβρόγλου αποδίδει στη Νέα Δημοκρατία, αλλά και στο ΚΚΕ που διαμαρτύρεται για τα νηπιαγωγεία-κοντέϊνερς,  ιδεολογικούς λόγους, που δεν στηρίζουν την ακατανόητη εμμονή του να εφαρμόσει στη χώρα, όπως σημειώνει η ΠΑΣΥΒΝ, ότι εφαρμόζεται και μόνο στο Λουξεμβούργο, οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε:

  1. Ο υπουργός Παιδείας κάνει ότι μπορεί για να ακυρώσει τη δέσμευση του ίδιου του πρωθυπουργού τον Μάϊο του 2017, για ελεύθερη επιλογή των γονέων των Προνηπίων ανάμεσα στο Νηπιαγωγείο και τον Παιδικό Σταθμό, με βάση τις αναπτυξιακές ανάγκες κάθε παιδιού.
  1. Επιχειρεί να σβήσει από το χάρτη την Ιδιωτική και Δημοτική Προσχολική Αγωγή, το τοπικό κύτταρο μικρής γυναικείας επιχειρηματικότητας, η οποία ασκείται από παιδαγωγούς – θύματα της ανεργίας των εκπαιδευτικών, από την μονόδρομη πολιτική του κ. Γαβρόγλου να ιδρύει Πανεπιστήμια χωρίς την παραμικρή πρόβλεψη για το κοινωνικό μέλλον των αποφοίτων τους. Αδυνατεί να κατανοήσει πώς η κοινωνία διορθώνει, με κόπο και τεράστιο κόστος, τις αστοχίες των μεγαλεπήβολων πανεπιστημιακών του οραμάτων (που δελέασαν και ορισμένους πανεπιστημιακούς προκατόχους του). Δεν είναι τυχαίο ότι ήδη από τον Μάρτιο του 2019, το ΥΠΕΣ απαγόρευσε στους Δήμους να προσλαμβάνουν νηπιαγωγούς για τους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς, περιχαρακώνοντας το έργο τους μόνο μέχρι τα 3 έτη και βγάζοντας το Δημοτικό Παιδικό Σταθμό από το χάρτη της Προσχολικής Εκπαίδευσης.
  1. Όταν νύχτα (Πάσχα, Δεκαπενταύγουστο, δυο μέρες πριν από εκλογές) νομοθετείς και εφαρμόζεις νόμους, αποφεύγοντας κάθε διάλογο, εφαρμόζεις πολιτικές χωρίς την κοινωνία. Για ύστατη φορά καλούμε τον κ. υπουργό αμέσως μετά τις εκλογές, να καλέσει Τοπική Αυτοδιοίκηση, ΠΟΣΙΠΣ και Εκπαιδευτικούς, το σύνολο των λειτουργών της Προσχολικής Αγωγής, με παρόντα τα υπουργεία Εσωτερικών και Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, για να χαραχθεί επιτέλους μια Προσχολική Αγωγή από 0 έως 6 ετών, με κοινωνικά και παιδαγωγικά κριτήρια. Δρόμος στη Δημοκρατία, χωρίς κοινωνικό διάλογο, δεν υπάρχει!
  1. Λυπούμεθα τέλος, που όλες μας οι προβλέψεις για το νόμο 4521/18, επιβεβαιώθηκαν. Καλούμε ακόμη μια φορά, την ΚΕΔΕ, τον ΠΑΣΥΒΝ, την ΠΟΕ ΟΤΑ, την ΔΟΕ, και την ΟΙΕΛΕ, τους Νηπιαγωγούς, να συνδιαμορφώσουμε το στέρεο κοινωνικό – παιδαγωγικό πλαίσιο για την Προσχολική Αγωγή που μετά από καθυστερήσεις και κυβερνητικά λάθη μισού αιώνα, οφείλει να είναι κορωνίδα και όχι ουραγός του παιδαγωγικού μας Συστήματος. Αυτό αξίζουν τα παιδιά μας και η κοινωνία μας!

Με εκτίμηση,

Το ΔΣ της ΠΟΣΙΠΣ