Πρόκειται για εξειδικευμένες επαγγελματικές σχολές που θα προκύψουν από σύμπραξη του Δημοσίου με τον Ιδιωτικό τομέα με στόχο να συνδέσουν άμεσα την εκπαίδευση με την αγορά εργασίας.
Οι παρεμβάσεις στον χώρο της Παιδείας συνεχίζονται και μετά τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, το υπουργείο Παιδείας δρομολογεί τις επαγγελματικές Ακαδημίες, σχολές με στόχο την ενίσχυση της επαγγελματικής κατάρτισης των νέων και που θα έχουν άμεση διασύνδεση με τον ιδιωτικό τομέα. Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, πρόκειται για μία σύμπραξη του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα, ενώ το σχετικό νομοσχέδιο θα παρουσιαστεί αργότερα σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο, σε αντίθεση με τις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ) που είναι αποκλειστικά δημόσιες. Οι νέες αυτές δομές επαγγελματικής κατάρτισης θα μπορούν να ιδρύονται, με τη συμμετοχή του κράτους και τη συνεργασία με φορείς όπως τα τοπικά Επαγγελματικά Επιμελητήρια ώστε να «απαντάνε» στις ανάγκες κάθε περιοχής για στοχευμένη επαγγελματική κατάρτιση.
Ποιος θα είναι ο ρόλος των Ακαδημιών
Σύμφωνα με όσα έχει αναφέρει ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης σε συνέντευξή του στο capital.gr, οι Ακαδημίες θα λειτουργούν ως μία ενδιάμεση επιλογή ανάμεσα στο Λύκειο και τις πανεπιστημιακές σχολές. Όπως εξήγησε πρακτικά ο υπουργός, εάν το λύκειο είναι η βαθμίδα 4 στην εκπαιδευτική πορεία ενός ανθρώπου και το πανεπιστήμιο η βαθμίδα Νο 6, οι ακαδημίες θα είναι το νο5. Οι δομές αυτές θα προσφέρουν στοχευμένη επαγγελματική κατάρτιση και εκπαίδευση ακολουθώντας ένα μοντέλο που έχει επιτύχει στην Κεντρική Ευρώπη, ενώ έχει δυστυχώς αποτύχει στη Νότια.
Πώς θα λειτουργήσει η σύμπραξη του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα
Για να απαντήσει σε αυτό το ερώτημα, ο υπουργός ανέφερε στη συνέντευξή του ένα παράδειγμα. «Σε περιοχές οι οποίες είναι οινοπαραγωγικές και στις οποίες η χώρα μας τα τελευταία χρόνια έχει αναδείξει το κρασί ως μια αναδυόμενη βιομηχανία, έχει δημιουργηθεί και μια ολόκληρη επιχειρηματική κουλτούρα. Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν εφόσον αναζητούμε στελέχη, να μπορέσουμε εμείς σε σύμπραξη μαζί τους να δημιουργήσουμε τις νέες αυτές σχολές οι οποίες θα παράξουν τα εκπαιδευμένα στελέχη τα οποία μετά θα εργαστούν στις επιχειρήσεις αυτές. Και αυτό έχει κι ένα χωρικό χαρακτήρα πολύ έντονο. Βλέπουμε για παράδειγμα ότι υπάρχουν περιοχές στη χώρα μας όπου η φαρμακοβιομηχανία τα πηγαίνει πάρα πολύ καλά αντιστοίχως. Υπάρχουν άλλες περιοχές οι οποίες εστιάζουν σε πολύ συγκεκριμένα προϊόντα του αγροτικού τομέα».
Προφανώς όλα τα παραπάνω είναι ένα πρώτο γενικό σχέδιο, πάνω στο οποίο θα υπάρξουν τροποποιήσεις και διευκρινήσεις το αμέσως επόμενο διάστημα.
Πού θα λειτουργήσουν οι Ακαδημίες
Αναμένοντας την κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου σήμερα, οι μέχρι στιγμής πληροφορίες αναφέρουν τις περιοχές του Κιλκίς, της Κοζάνης και την Αρκαδία στην Πελοπόννησο.