Πώς θα αποφύγουν τα παιδιά το φαγητό μπροστά στην οθόνη, τώρα που #ΜένουμεΣπίτι

Μικροί μεγάλοι #ΜένουμεΣπίτι, τηρώντας απαρέγκλιτα τα μέτρα και τις οδηγίες προστασίας για τον κορωνοϊό και προσπαθούμε να περάσουμε ευχάριστα και δημιουργικά τον χρόνο μας.

Μια από τις μεγαλύτερες παγίδες που επιφυλάσσει η καραντίνα είναι η προσκόλληση των παιδιών στην οθόνη του υπολογιστή, του tablet αλλά και της τηλεόρασης. Τα παιδιά όλων των ηλικιών κάθονται μπροστά από μια οθόνη είτε για να παίξουν κάποιο παιχνίδι, είτε για να παρακολουθήσουν εξ αποστάσεως  τα μαθήματα του σχολείου και του φροντιστηρίου είτε για να δουν μια ταινία ή τα αγαπημένα τους κινούμενα σχέδια. Και με το πρόσχημα αυτό, οι ώρες που περνά ένα παιδί μπροστά στην οθόνη ξεπερνούν κατά πολύ τα όρια που τους είχατε θέσει προ καραντίνας.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, όταν το παιδί τρώει μπροστά στην οθόνη, ο εγκέφαλός του είναι αρκετά απασχολημένος και δεν μπορεί να δεχτεί τα ερεθίσματα κορεσμού αλλά και γεύσης που του προσδίδει το φαγητό του – τρώει δηλαδή, μηχανικά ή αυτοματοποιημένα χωρίς να αντιλαμβάνεται ούτε να εκτιμά τις τροφές που καταναλώνει. Η πρακτική αυτή σε συνδυασμό με τις μεγάλες μερίδες φαγητού, που συχνά τείνουν να σερβίρουν οι γονείς σε αυτή την ηλικία, οδηγεί τελικά σε υπερκατανάλωση τροφής. Αυτή η υπερκατανάλωση φαγητού πιθανόν με τη σειρά της, να επιφέρει αύξηση βάρους και σταδιακά παχυσαρκία με όποιες επιπλοκές υγείας αυτό συνοδεύεται σε μικρότερη ή μεγαλύτερη ηλικία.

Πώς θα βάλουμε “φρένο” στην προσκόλληση των παιδιών στην οθόνη;

Ποια είναι, λοιπόν, η εναλλακτική πρόταση; Σίγουρα δεν είναι να πετάξετε την κονσόλα, να κρύψετε το tablet και να αποσυνδέσετε τα πάντα.  Η πρόταση είναι να υπάρχει ισορροπία μεταξύ του χρόνου που περνάνε μπροστά σε μία οθόνη και του χρόνου που δαπανούν για άλλες δραστηριότητες. Ας θεωρήσουμε αυτόν τον λόγο 1:2. Δηλαδή δύο ώρες εκτός για κάθε μία ώρα εντός. Το εκτός μπορεί να είναι το διάβασμα ενός βιβλίου ή η ακρόαση ραδιοφώνου ή η ένα επιτραπέζιο παιχνίδι.

Βέβαια, στο σημείο αυτό να σημειωθεί ότι και εμείς οι γονείς θα πρέπει να δώσουμε πρώτοι το καλό παράδειγμα και να “διορθώσουμε” τη δική μας σχέση με την οθόνη. Ένας γονιός, που τσεκάρει συνεχώς τους λογαριασμούς του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή τα email του, ενώ βρίσκεται με το παιδί, ή ενώ τρώνε όλοι μαζί στο τραπέζι, δεν είναι σωστό πρότυπο για το παιδί. Χρειάζεται οι γονείς να βάλουν ένα ασφαλές όριο στον εαυτό τους και έπειτα να δείξουν στα παιδιά τον δρόμο να κάνουν και αυτά το ίδιο.

Η δική μας υγιεινή διατροφική συνήθεια εν μέσω καραντίνας

Εμείς οικογενειακώς προσπαθούμε να μην χαλάσουμε το διατροφικό πρόγραμμα που είχαμε προ καραντίνας, περιορίζουμε στο ελάχιστο το τσιμπολόγημα και κάνουμε ασκήσεις γυμναστικής για να βοηθήσουμε τον οργανισμό μας να λειτουργήσει καλά δεδομένου, ότι οι καύσεις μας περιορίζονται δραματικά μένοντας στο σπίτι για τόσο καιρό.

Για το πρωινό των παιδιών επιλέγομε ένα ποτήρι ΟΛΥΜΠΟΣ bio με πλούσια φυσική γεύση, κατάλληλα εμπλουτισμένο με όλες τις απαραίτητες βιταμίνες, το σίδηρο και τα ιχνοστοιχεία. Μέσα στη μέρα, δεν παραλείπω να τους φτιάχνω smoothies με φρούτα εποχής και γάλα ώστε να λαμβάνουν πολλά θρεπτικά συστατικά και φυτικές ίνες που ωφελούν την καλή λειτουργία του πεπτικού τους συστήματος, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που μπαίνουμε μαζί με τα παιδιά στην κουζίνα να φτιάξουμε με το ΟΛΥΜΠΟΣ bio κατσικίσιο υπέροχα σπιτικά γλυκάκια χωρίς ζάχαρη, που μπορούμε να τα απολαύσουμε τόσο στο πρωινό όσο και κατά τη διάρκεια της ημέρας!

Είναι αναμφίβολα μία ιδιαίτερη και δύσκολη περίοδος, όμως αποτελεί και μία καλή ευκαιρία να εξετάσετε οικογενειακώς τη διατροφική σας συμπεριφορά και να έχετε τον χρόνο να τη βελτιώσετε!