Αρχική Γωνιά του μαθητή Τι είναι η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία - Πώς οδηγεί το παιδί να αποδώσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του

Τι είναι η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία - Πώς οδηγεί το παιδί να αποδώσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του

Τα παιδιά μπορούν να διδαχθούν τα πάντα, αρκεί αυτό να γίνει με τον σωστό τρόπο και με σεβασμό στην προσωπικότητα του παιδιού.

Ένα ειδικό μαθησιακό πρόγραμμα λαμβάνει υπόψη το μαθησιακό προφίλ, τον τρόπο μάθησης και μελέτης, τις δυνατότητες και αδυναμίες και τον ρυθμό μάθησης του κάθε παιδιού και μπορεί να το οδηγήσει στο να αποδώσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του.

Διαφοροποίηση σημαίνει προσαρμογή της διδασκαλίας με τρόπο τέτοιο, ώστε να ανταποκριθεί στις ανάγκες διαφορετικών παιδιών.

Η διαφοροποιημένη διδασκαλία αφορά σε:

  • περιεχόμενο
  • διαδικασία
  • παραγόμενο προϊόν
  • περιβάλλον μάθησης

Η διαφοροποίηση του περιεχομένου αφορά στο περιεχόμενο της μαθησιακής διαδικασίας και σχετίζεται στενά με τον τρόπο που η γνώση/πληροφορία μεταφέρεται. Είναι σημαντικό να παρουσιάζεται η νέα γνώση/πληροφορία με ποικιλία στρατηγικών, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα, τις κλίσεις και τα χαρακτηριστικά του παιδιού. Ο ειδικός παιδαγωγός, χωρίς να αλλάζει τον μαθησιακό στόχο και κυρίως χωρίς να «κάνει εκπτώσεις» σε αυτόν, προσφέρει στο παιδί το διαφοροποιημένο περιεχόμενο και του δίνει επιλογές.

Η διαφοροποίηση της διαδικασίας αφορά στον τρόπο με τον οποίο μεταβιβάζεται η γνώση/πληροφορία στο παιδί και στη δυνατότητα του τελευταίου να επιλέξει τον τρόπο με τον οποίο θα την επεξεργαστεί. Η διαφοροποίηση εδώ ξεκινά μόλις το παιδί εντάξει τη νέα γνώση/πληροφορία στην προγενέστερη γνώση. Οι διαφοροποιημένες διαδικασίες αφορούν στην οργάνωση και στις στρατηγικές διδασκαλίας.

Αποτελεσματικές διαδικασίες είναι: οι  ομάδες συζήτησης, το ημερολόγιο, η διδασκαλία συνομηλίκων, οι ομαδικές ή ατομικές εργασίες, ο επιπλέον χρόνος για κάποια εργασία κ.ά.

Η διαφοροποίηση του παραγόμενου προϊόντος αναφέρεται στην επιλογή των παιδιών -βάσει προσωπικών ενδιαφερόντων, κλίσεων, ψυχοπαιδαγωγικού προφίλ ή ακαδημαϊκού επίπεδου- του τρόπο με τον οποίο θα επιδείξουν τι έχουν μάθει, καθώς «προϊόν» θεωρείται η επίδειξη των γνώσεων που αποκτήθηκαν. Το παραγόμενο προϊόν δεν είναι απαραίτητο να είναι ένα διαγώνισμα, αλλά μπορεί να είναι δραματοποίηση, σύνθεση αφίσας ή κολάζ, προφορική παρουσίαση, ομιλία με power point κ.λπ.

Η διαφοροποίηση του μαθησιακού περιβάλλοντος διαδραματίζει σημαντικό ρόλο, καθώς η αλληλεπίδραση παιδιού - περιβάλλοντος καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τη γνωστική και κοινωνικοσυναισθηματική του ανάπτυξη. Για τον λόγο αυτό, είναι απαραίτητο το παιδί να εκπαιδεύεται μέσα με ένα κλίμα υποστήριξης και αποδοχής.

Έλλενα Πλακίδα Βανδώρου

Ειδικός Παιδαγωγός

Επιστημονική Υπεύθυνη του ΚΕΜΥΛΟ

MA Ψυχολογίας

ΜΑ Ειδικής Αγωγής

Μετεκπαίδευση στις Μαθησιακές δυσκολίες

ΤΟΜΕΑΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΚΕΜΥΛΟ

Κέντρο Εξειδικευμένης Μαθησιακής Υποστήριξης

και αποκατάστασης Λόγου

Αγίας Παρασκευής 45, Χαλάνδρι

Τηλ. 210-6828177

www.kemylo.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Design by | WebOlution & Powered by | Access Point
Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.


Όλα όσα αφορούν εσάς και το παιδί σας
τώρα στο e-mail σας

Εγγραφή στο Newsletter