Το Υπ. Παιδείας πήρε πίσω την ρύθμιση για την κατανομή των μαθητών με ποιοτικά κριτήρια

Το Υπ. Παιδείας πήρε πίσω την ρύθμιση για την κατανομή των μαθητών - Τι θα ισχύσει τελικά

Μια από τις επίμαχες ρυθμίσεις που εντάσσονται στο νέο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας  «Αναβάθμιση του σχολείου και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών» που είναι σε δημόσια διαβούλευση και προκάλεσαν αναστάτωση  είναι η αλλαγή στον τρόπο κατανομής μαθητών σε τμήματα. Με σημερινή ανακοίνωσή του το Υπουργείο ενημερώνει ότι η εν λόγω ρύθμιση αποσύρεται και θα ισχύσει ό,τι ίσχυε μέχρι σήμερα αναφορικά με την κατανομή των μαθητών ήτοι αλφαβητικά.

Η επίμαχη ρύθμιση για την κατανομή των ρυθμίσεων

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονταν, ενώ μέχρι σήμερα, μοναδικό κριτήριο ήταν η αλφαβητική σειρά και απαγορευόταν η μετακίνηση μαθητή σε άλλο τμήμα, εφεξής εισάγονται ποιοτικά κριτήρια, με την απόφαση της κατανομής να λαμβάνεται τελικά από τον Σύλλογο Διδασκόντων.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων, λοιπόν, θα συνυπολόγιζε τις ειδικές μαθησιακές ανάγκες των μαθητών και θα φροντίζει ούτως ώστε να διαμορφώνονται ομάδες με στόχο τη διευκόλυνση της κοινωνικής ένταξης και μαθησιακής προόδου των μαθητών. Βεβαίως, στο πλαίσιο των υπερεξουσιών των διευθυντών των σχολικών μονάδων, σε περίπτωση που ο Σύλλογος δεν λαμβάνει απόφαση, τον τελευταίο λόγο τον έχει ο διευθυντής.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται, ενώ μέχρι σήμερα, μοναδικό κριτήριο ήταν η αλφαβητική σειρά και απαγορευόταν η μετακίνηση μαθητή σε άλλο τμήμα, εφεξής εισάγονται ποιοτικά κριτήρια, με την απόφαση της κατανομής να λαμβάνεται τελικά από τον Σύλλογο Διδασκόντων.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων, λοιπόν, θα συνυπολογίζει τις ειδικές μαθησιακές ανάγκες των μαθητών και θα φροντίζει ούτως ώστε να διαμορφώνονται ομάδες με στόχο τη διευκόλυνση της κοινωνικής ένταξης και μαθησιακής προόδου των μαθητών. Βεβαίως, στο πλαίσιο των υπερεξουσιών των διευθυντών των σχολικών μονάδων, σε περίπτωση που ο Σύλλογος δεν λαμβάνει απόφαση, τον τελευταίο λόγο τον έχει ο διευθυντής.

Σφοδρές αντιδράσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα

Πολλοί εκπαιδευτικοί αντέδρασαν την ρύθμιση που ήθελε τους μαθητές εφεξής να κατανέμονται με ποιοτικά κριτήριακαι όχι με αλφαβητική σειρά. Ενδεικτική είναι η θέση της εκπαιδευτικού που διατηρεί το προφίλ “Πρώτα ο δάσκαλος” και η οποία ανέφερε τα εξής ως προς αυτόν τον διαχωρισμό ” Τμήματα δύο ταχυτήτων, λοιπόν, ονειρεύεται η υπουργός, όπου στο ένα θα συγκεντρώνονται οι «άριστοι», οι «ήσυχοι», οι γόνοι εύπορων ντόπιων ενώ στο άλλο οι μαθητές με διάγνωση, οι «ζωηροί», τα φτωχούλικα ή παραμελημένα και βάλε δώρο και το προσφυγάκι. Ένα τμήμα που θα «πετάει» κι ένα άλλο που θα «κουτσαίνει». Και όχι, με την αλφαβητική σειρά σπάνια έως ποτέ δεν προέκυπτε αυτός ο ταξικός διαχωρισμός. Υπήρχαν όλα σε όλα τα τμήματα. Διακρίσεις και ταμπέλες ονειρεύεται η Κεραμέως για τα σχολεία. Ανισότητα και ρατσισμό. Με τον αντίστοιχο ψυχολογικό και κοινωνικό αντίκτυπο σε παιδιά και γονείς.”

Διαβάστε επίσης

Αλλάζει ο τρόπος κατανομής των μαθητών στις τάξεις – Τι θα ισχύσει από τη νέα σχολική χρονιά

Κεραμέως: “Στο νέο σχολείο δίνουμε ελευθερία στους εκπαιδευτικούς, έμφαση σε δεξιότητες”

Σε αυτό το ελληνικό δημόσιο σχολείο ΟΛΑ τα παιδιά πάνε με το ποδήλατο -και επιβραβεύονται όπως τους αξίζει!

“Το κόκκινο κουβάρι”: Το παιχνίδι που σκαρφίστηκε Έλληνας δάσκαλος για να διδάξει στους μαθητές τη καλοσύνη