Αγαπητοί δάσκαλοι, διευθυντές και σχολάρχες τα παράθυρα ΔΕΝ χρειάζεται να είναι ανοιχτά σε ΟΛΟ το μάθημα

Αγαπητοί δάσκαλοι,

Έχετε όλα τα δίκια με το μέρος σας: Δεν είχατε έγκαιρη πληροφόρηση και σωστή προετοιμασία για την τηλεκπαίδευση, δεν λάβατε επαρκή υλικο-τεχνικό εξοπλισμό για να μπορέσετε να κάνετε μάθημα από τα σπίτια σας, εργαστήκατε ατελείωτες εβδομάδες κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες, έχοντας και τα δικά σας παιδιά την ίδια ώρα να κάνουν μάθημα στο διπλανό δωμάτιο, διορθώνατε εργασίες στα μαύρα μεσάνυχτα και ειδοποιηθήκατε για την επιστροφή στα σχολεία ΧΩΡΙΣ υποχρεωτικά τεστ Covid-19 και ΧΩΡΙΣ να έχετε πάρει προτεραιότητα στους εμβολιασμούς, όπως έγινε σε άλλες χώρες του εξωτερικού.

Ποιος να σας κατηγορήσει, όταν ανησυχείτε, ότι θα νοσήσετε από Covid-19 μέσα στις κατάμεστες αίθουσες των 25 παιδιών, σε μια εποχή που κορυφώνονται οι ιώσεις και που δεν αποκλείεται να έχουμε και τα πρώτα κρούσματα γρίπης; Ποιος να αρνηθεί, ότι ζητήσατε και δεν λάβατε ποτέ αυτό που σχεδόν όλοι επιστήμονες κρίνουν απαραίτητο από την πρώτη στιγμή: Μικρότερα τμήματα!

Ωστόσο, 10 μέρες τώρα που τα παιδιά έχουν επιστρέψει στα θρανία τους, εμείς οι γονείς τα ακούμε καθημερινά να παραπονιούνται για το ανυπόφορο κρύο που επικρατεί μέσα στις αίθουσες, αφού σχεδόν σε όλα τα σχολεία τα παράθυρα μένουν διαρκώς ανοιχτά καθ’όλη την διάρκεια του μαθήματος.

Και ενώ αντιλαμβανόμαστε, ότι το ίδιο ακριβώς κρύο υποφέρετε και εσείς, ενώ είμαστε βέβαιοι, ότι η απόφαση αυτή έχει παρθεί για λόγους προληπτικούς, ώστε να αποφευχθεί η διασπορά μικροβίων, ποιος διαφωνεί ότι είναι αδύνατον να κάνεις μάθημα όταν τρέμεις από το κρύο; Όπως και είναι αδύνατον να κάνεις μάθημα με μπουφάν, γάντια και σκούφο.

Ανατρέξαμε, λοιπόν, στις οδηγίες του υπουργείου, οι οποίες έχουν προκύψει από τις συστάσεις των λοιμοξιολόγων και διαβάζουμε: “Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, τα παράθυρα των αιθουσών θα πρέπει να ανοίγουν πλήρως τουλάχιστον για 5 λεπτά ανά 20λεπτο, ή μία φορά κατά τη διάρκεια της 45λεπτης ώρας διδασκαλίας, ώστε να ανανεώνεται πλήρως ο εσωτερικός αέρας. Όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, τόσο πιο γρήγορα επιτυγχάνεται η ανανέωση του αέρα. Κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, τα 5 λεπτά θεωρούνται επαρκής χρόνος για την πλήρη ανανέωση του αέρα, υπό την προϋπόθεση της ανανέωσης του εσωτερικού αέρα κάθε 20 λεπτά” και “Σε ψυχρότερες καιρικές συνθήκες η επίδραση των χαμηλών θερμοκρασιών μπορεί να μετριαστεί ανοίγοντας τα παράθυρα, που βρίσκονται άνωθεν των θερμαντικών σωμάτων.”

Αγαπητοί δάσκαλοι, δεν θέλουμε να μεγαλώσουμε μαλθακά και κρυουλιάρικα βουτυρόπαιδα – ούτε θέλουμε, φυσικά, να κινδυνεύσει κανείς να νοσήσει, όμως όταν τα παιδιά επιστρέφουν από το σχολείο με δάχτυλα ξυλιασμένα από το κρύο, καταλαβαίνουμε όλοι ότι οι συνθήκες αυτές είναι ανυπόφορες και επικίνδυνες για όλους. Ακόμα και η παιδίατρος κ. Άννα Παρδάλη πριν από λίγες ημέρες είχε τονίσει, ότι τα παράθυρα δεν μπορεί να είναι εντελώς ανοιχτά την ώρα του μαθήματος, καθώς κανείς δεν μπορεί να κάνει μάθημα έτσι.

Αγαπητοί διευθυντές και σχολάρχες, ξέρουμε ότι αυτό που ζητάμε ίσως είναι υπεράνω των δυνάμεών σας, καθώς πολλά δημόσια σχολεία δεν έχουν καν σωστές εγκαταστάσεις θέρμανσης -και σίγουρα αυτό δεν είναι δική σας ευθύνη, όμως κάντε μια προσπάθεια να γίνουν οι συνθήκες στην τάξη λίγο πιο υποφερτές τον φετινό χειμώνα. Τα παράθυρα ΔΕΝ χρειάζεται να είναι ΟΛΗ την ώρα ανοιχτά κατά την διάρκεια του μαθήματος.