“Δεν νοείται επί 3 ώρες τα νηπιάκια να είναι καθηλωμένα στην οθόνη για την τηλεκπαίδευση”

Η τηλεκπαίδευση εκτός από τους μαθητές των Δημοτικών έχει ξεκινήσει και για τους λιλιπούτειους μαθητές των Νηπιαγωγείων που καλούνται να προσαρμοστούν στη νέα εξ αποστάσεως εκπαιδευτική εμπειρία.

Τα προβλήματα που καταγράφονται στην πλατφόρμα Webex επηρεάζουν την είσοδο και των μαθητών του Νηπιαγωγείου. Η χθεσινή μέρα κύλησε σε καλύτερους ρυθμούς από ό,τι η πρεμιέρα του εγχειρήματος χωρίς να λείπουν προβλήματα σύνδεσης και τα νηπιάκια άρχισαν να παρακολουθούν τα μαθήματά τους στις ψηφιακές τάξεις.

Ένα από τα ζητήματα που έχουν τεθεί τόσο από γονείς όσο και από εκπαιδευτικούς για το ζήτημα της τηλεκπαίδευσης των νηπίων είναι το γεγονός ότι παιδιά 4 και 5 ετών υποχρεώνονται να κάτσουν μπροστά σε μια οθόνη για τουλάχιστον 3 ώρες γεγονός που κάθε άλλο παρά ωφέλιμο μπορεί να θεωρηθεί.

Όπως αναφέρουν πολλοί γονείς στο Infokids.gr στην τηλεκπαίδευση, τα νηπιάκια καλούνται να τροποποιήσουν την μαθητική τους πραγματικότητα, και να χάσουν την καθημερινότητά τους μιας και αναγκάζονται να κάτσουν ακίνητα σε μια καρέκλα για τρεις ώρες και μάλιστα από τις 14:10 έως τις 17:00, ένα ωράριο που μέχρι πρότινος το είχαν για την ξεκούραση και τον μεσημεριανό τους ύπνο.

Σημειωτέον, ο χρόνος που περνάει ένα παιδί σε αυτές τις μικρές ηλικίες στην οθόνη, φαίνεται να επηρεάζει την προσοχή που δίνει αργότερα στα μαθήματα, καθώς, έχοντας μάθει στη γρήγορη εναλλαγή εικόνων, αδυνατεί να συγκεντρωθεί στο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα που απαιτεί η διδασκαλία. Από την ηλικία των 5 ετών και άνω, ο χρόνος που μπορεί ένα παιδί να αφιερώνει μπροστά από μία οθόνη δεν θα πρέπει να ξεπερνά συνολικά τις δύο ώρες ημερησίως.

Νηπιαγωγοί: Αυτή είναι η ιδανική πρόταση για να λειτουργήσει αποτελεσματικά η τηλεκπαίδευση στα νήπια

Η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Νηπιαγωγών με ανακοίνωσή που εξέδωσε τοποθετείται για την υποχρεωτική εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα Νηπιαγωγεία και τα όποια προβλήματα έχουν προκύψει ενώ δεν παραλείπει να αναφερθεί και στο ζήτημα της υποχρεωτικής προσκόλλησης τους μπροστά σε μια οθόνη για σκοπούς εκπαιδευτικούς.

Η ανακοίνωση των νηπιαγωγών

Μετά τη σημερινή εμπειρία της σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας καταλήγουμε στα εξής συμπεράσματα όσον αφορά την προσχολική εκπαίδευση:

1. Οι τρεις διδακτικές ώρες μόνο ωφέλιμες και εποικοδομητικές, δε μπορούν να χαρακτηριστούν για τα παιδιά της νηπιακής ηλικίας, καθώς θεωρείται υπερβολικά μεγάλο το χρονικό διάστημα ακινητοποίησης των μικρών μαθητών μπροστά σε μία οθόνη. Δυσκολία ολοκλήρωσης της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαιδευτικής διαδικασίας με επιτυχία.

2. Δυσλειτουργία στη σύνδεση λόγω ταυτόχρονης σύνδεσης μαθητών Νηπιαγωγείου και Δημοτικού.

Προτείνουμε: Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση με μία (40′) διδακτική με ευελιξία στο ωράριο και σε διαφορετική ώρα από το πρόγραμμα του Δημοτικού σχολείου, συνδυαστικά με Ασύγχρονη εξ αποστάσεως.

Μήπως το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να εξετάσει το αίτημα των Νηπιαγωγών και να υιοθετήσει αυτήν την πρόταση ώστε αφενός η τηλεκπαίδευση να γίνει πιο στοχευμένη και αποτελεσματική για τα νηπιάκια και αφετέρου να μειωθεί ο καθημερινός φόρτος μαθητών στην πλατφόρμα και έτσι να περιοριστούν τα προβλήματα που καταγράφονται στη σύνδεση και την παρακολούθηση του online μαθήματος