Δεν πιέζω το παιδί μου να διαβάσει με το ζόρι τώρα που #ΜένουμεΣπίτι, με νοιάζει να ξαναγίνει χαρούμενος

Η ανάρτηση της μητέρας και εκπαιδευτικού Δήμητρας Ρούπα αναφορικά με τις φήμες που διακινούνται ευρέως μέσω κοινωνικών δικτύων ότι η φετινή σχολική χρονιά χάθηκε και ότι οι μαθητές δυστυχώς θα μείνουν “πίσω” στην διδαχθείσα ύλη έχει γίνει viral καθώς με τα γραφόμενά της εξηγεί με απλό και εύστοχο σε όλους τους γονείς πώς πρέπει να αντιμετωπίζουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, πώς θα τα καταφέρουν να εγγραφούν επιτυχώς στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, αλλά το κυριότερο πώς να αντιμετωπίσουν την ευαίσθητη ψυχολογία των παιδιών.

Τέλος, εξηγεί στους γονείς τον σημαίνοντα ρόλο που διαδραματίζουν οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί αυτό το διάστημα καθώς αν και δεν έχουν ούτε την κατάλληλη επιμόρφωση ούτε τον κατάλληλο τεχνολογικό εξοπλισμό εντούτοις υπερβάλλουν εαυτόν ώστε να υλοποιηθεί το εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Δείτε το post αυτής της μητέρας

Άρχισε να κυκλοφορεί η φήμη για χάσιμο της σχολικής χρονιάς. Με ρώτησαν από χτες δύο άνθρωποι «επειδή είμαι μέσα στα πράγματα». Λίγα πραγματάκια και επ’ αυτού και λίγα ακόμη με αφορμή αυτό, όχι γιατί είμαι μέσα στα πράγματα, αλλά γιατί έτσι βλέπω τα πράγματα γενικώς.

1) Είναι πολύ πιθανό, αν συμβεί κάτι τέτοιο, να γίνει συντονισμένη προσπάθεια να κρεμαστεί και αυτή η πέτρα στο λαιμό των εκπαιδευτικών.

Να πω ευθύς εξαρχής, αν πιθανώς δεν το γνωρίζετε, ότι δεν είμαστε υπεύθυνοι-ες για τον κορονοβάιρους. Δεν βρέθηκαν δηλαδή μερικοί Π.Ε.04.04 (aka βιολόγοι) σε ένα εργαστήριο για να κατασκευάσουν έναν δολοφονικό ιό που θα εξαπολύσει παγκόσμιο Αρμαγεδδώνα. Αν το πουν στα κανάλια, να ξέρετε, δεν ισχύει.

2) Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι υπεύθυνοι-ες για το σύστριγκλο με τις διαδικτυακές πλατφόρμες που δεν σηκώνουν, δεν ανεβάζουν, δεν ανοίγουν, δεν τρέχουν.

Τα παράπονα των δυσαρεστημένων στο υπουργείο.

3) Οι εκπαιδευτικοί κάνουν ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να διατηρούν επικοινωνία με τα παιδιά τους, όχι για μαθησιακούς λόγους -οι περισσότεροι-ες από εμάς- αλλά για ψυχοσυναισθηματικούς.

Αν ο/η εκπαιδευτικός του παιδιού σας την είδε Κεντέρης και άριστος-η με την κάλυψη της ύλης, καλοί-ές μου γονείς και κηδεμόνες, μαζέψτε του/της τα μούτρα. Δεν προχωράμε την ύλη, είναι σαφείς οι οδηγίες, κάνουμε μόνο επαναλήψεις ή προτάσεις παιδαγωγικού ενδιαφέροντος, π.χ. ηλεκτρονικές περιηγήσεις σε μουσεία, βιβλία, παιχνίδια, θεατρικές παραστάσεις που έχουν ανέβει στο διαδίκτυο. Κανένα μηχάνημα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη ζωντανή σχέση και διαδικασία που αναπτύσσεται μέσα στη σχολική τάξη.

4) Αν το παιδί δεν έχει όρεξη να κάνει ασκήσεις, μην το πιέζετε, δεν πειράζει.

Αν εμείς δεν μπορούμε να σύρουμε τα πόδια μας από το βάρος, γιατί να μπορεί το παιδί να λειτουργήσει με όρους ρομπότ; Σιγά-σιγά, ό,τι και όσο μπορεί.

5) Το ίντερνετ είναι ένα φανταστικό εργαλείο με τεράστιους κινδύνους. Μην αφήνετε τα παιδιά χωρίς επίβλεψη ενήλικα να περιηγούνται.

Τι; Δουλεύετε και τα παιδιά είναι μόνα στο σπίτι; Ουπς, κάποιος-α στο υπουργείο δεν υπολόγισε τη συγκεκριμένη παράμετρο και μας γανώνει το κρανίο εκθέτοντας ανήλικα σε πιθανούς κινδύνους από τη χρήση του διαδικτύου.

6) Αν τα πράγματα πάνε τόσο άσχημα που δεν ανοίξουν τα σχολεία μέχρι το τέλος της χρονιάς, πράγμα συνταρακτικά δυσάρεστο και το λέω ως γονέας, εκπαιδευτικός και μέλος της κοινωνίας που βογκάει, δεν πειράζει.

Θα έχει γίνει επειδή η υγεία και η προστασία των ανθρώπων είναι πιο σημαντικές από την ύλη. Είναι, δεν είναι;

7) Οι εκπαιδευτικοί θα επιστρέψουν στις τάξεις αμέσως μόλις ανοίξουν τα σχολεία.

Τις πρώτες μέρες, οι περισσότεροι-ες από εμάς, δεν θα προχωράμε την ύλη. Θα μιλάμε, θα λέμε ιστορίες, θα καθησυχάζουμε τους φόβους μας, θα παρηγοριόμαστε, θα γελάμε. Μπορεί και να κλαίμε, θα είναι από συγκίνηση.

8) Όποιος-α νομίζει ότι κάνουμε διακοπές, τον/την καλώ εγώ προσωπικά να με επιτάξει και να μου φέρει τα παιδιά του/της να τους κάνω γαλλικά.

Θα βρω και εφτά-οχτώ φίλους-ες για τα υπόλοιπα μαθήματα, θα περάσουμε δολοφονικά υπέροχα.

9) Αν τελειώσει η χρονιά και ο γιος μου έχει πάει μόνο μέχρι την έκτη και μισή δημοτικού, δεν πειράζει.

Ας την ξανακάνει, ας αναδιαμορφωθεί η ύλη της επόμενης τάξης, ας πάει μέχρι το Νοέμβριο έκτη και μετά γυμνάσιο, αλήθεια δεν με νοιάζει καθόλου. Το μόνο που με νοιάζει είναι να ξαναβγεί γερός από το σπίτι και να ξαναγίνει χαρούμενος. Μόνο.

Το post της μητέρας

Άρχισε να κυκλοφορεί η φήμη για χάσιμο της σχολικής χρονιάς. Με ρώτησαν από χτες δύο άνθρωποι «επειδή είμαι μέσα στα…

Gepostet von Dimitra Roupa am Donnerstag, 2. April 2020