Σάββατο 24 Μαΐου

Έλληνες μαθητές «συνομιλούν» με αρχαίους μέσω AI – Παγκόσμια αναγνώριση για το 5ο Γυμνάσιο Βόλου

Απίστευτο επίτευγμα από τα παιδιά μας!

Μια καινοτόμος προσέγγιση στην εκπαιδευτική και κοινωνική έρευνα απέσπασε διεθνή αναγνώριση για ομάδα μαθητών και εκπαιδευτικών από το 5ο Γυμνάσιο Βόλου. με τη δημοσίευση της εργασίας τους στο διεθνούς κύρους επιστημονικό περιοδικό European Journal of Engineering and Technology Research. Σε μια εποχή όπου η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει ραγδαία το τοπίο της έρευνας, η ελληνική συμμετοχή ήρθε να αποδείξει ότι η δημιουργικότητα δεν γνωρίζει ηλικία.

Ψηφιακές συνομιλίες

Η εργασία μελετά τη χρήση Εικονικών Ερευνητικών Συμμετεχόντων (Virtual Research Participants – VRPs), δηλαδή ψηφιακών προσώπων που «ζωντανεύουν» μέσω τεχνητής νοημοσύνης για να συμμετάσχουν σε συνεντεύξεις και ερευνητικές διαδικασίες. Στην πρωτότυπη αυτή μελέτη, οι ερευνητές “συνομίλησαν” με δύο φανταστικούς νέους του 5ου αιώνα π.Χ., τον Αθηνόδωρο από την Αθήνα και τον Αγησίλαο από τη Σπάρτη, δημιουργώντας ένα σενάριο κοινωνικής έρευνας με ιστορικό και πολιτισμικό υπόβαθρο.

Η ανάλυση των δεδομένων βασίστηκε στην κλίμακα Support for Gender Equality among Men (Sudkämper et al., 2020), αποτυπώνοντας τις διαφορές στην αντίληψη περί ισότητας των φύλων ανάμεσα στις δύο πόλεις-κράτη, όπως παρουσιάζονται μέσα από τις απαντήσεις των VRPs. Το αποτέλεσμα; Ένα ιδιαίτερα γόνιμο πεδίο σκέψης για το πώς η AI μπορεί να προσφέρει νέα εργαλεία στην εκπαιδευτική έρευνα, ακόμη και σε θέματα ιστορικής αναβίωσης και κοινωνιολογικής ερμηνείας.

Το ερευνητικό εγχείρημα παρουσιάστηκε και στο ευρωπαϊκό συνέδριο Equalist Europe Program, που πραγματοποιήθηκε στην Πλζέν της Τσεχίας τον Μάιο του 2024, προκαλώντας ενθουσιασμό και συζητήσεις γύρω από την παιδαγωγική αξιοποίηση της τεχνολογίας.

Μπράβο στους μαθητές και τους καθηγητές τους

Πίσω από την επιτυχία αυτή βρίσκεται μια αφοσιωμένη ομάδα: οι Μαρία και Σωκράτης Σαβελίδης, Χρήστος Χριστοφορίδης, Βασίλης Κλείτσας, Αρετή Τζανετοπούλου και Ρηγώ Φασουράκη, οι οποίοι απέδειξαν ότι η ερευνητική σκέψη μπορεί να αναπτυχθεί ακόμη και στις πρώτες βαθμίδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης – αρκεί να υπάρχει έμπνευση και δημιουργική καθοδήγηση.

Πέρα από την καινοτομία, η μελέτη ανοίγει τη συζήτηση για την εγκυρότητα, την ηθική και τις μεθοδολογικές προκλήσεις της χρήσης AI σε κοινωνικές επιστήμες. Παράλληλα, αποτελεί παράδειγμα παιδαγωγικής προσέγγισης που ενισχύει τη συμμετοχικότητα και την κριτική σκέψη των μαθητών.

Μέσα από αυτή την επιτυχία, το 5ο Γυμνάσιο Βόλου έδωσε το παρόν στον διεθνή διάλογο για το μέλλον της εκπαίδευσης, δείχνοντας ότι η Ελλάδα μπορεί να πρωτοπορεί όταν συνδυάζει τεχνολογία, ιστορία και επιστήμη με όραμα και φαντασία.

Πηγή: Ertnews

Διαβάστε επίσης:

Γιατί το Πάσχα είναι κινητή γιορτή;

Αιτωλοακαρνανία: Σχηματίστηκε δικογραφία για τον 37χρονο που επιχείρησε να απαγάγει 3 παιδιά

Ροή Ειδήσεων