Η ιστορία επαναλαμβάνεται: Ο ρόλος της τηλεκπαίδευσης στην επιδημία πολιομυελίτιδας του 1937

Ένα πολύ ενδιαφέρον ντοκουμέντο αλιεύσαμε πρόσφατα στα social media, το οποίο αποδεικνύει περίτρανα τα κλισέ μεν – γεγονότα δε, ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται και η ζωή συνεχίζεται…

Η γνωστή γυναικολόγος Dr. Efi Roboti, λοιπόν, δημοσίευσε στη σελίδα της στο Facebook μια ασπρόμαυρη φωτογραφία με μία παρέα παιδιών, καθισμένων σε αυτοσχέδια θρανία δίπλα σε ένα μεγάλο ραδιόφωνο, παρακολουθώντας φαινομενικά κάποιο μάθημα. Στην ανάρτησή της εξηγεί:

“Τα μαθήματα από το σπίτι (Remote learning) δεν είναι καινούργια: Ραδιοφωνικές οδηγίες στην επιδημία πολιομυελίτιδας του 1937

Πριν γίνουν τα εμβόλια η αιτία της μείωσης ή εξαφάνισης των παιδικών ασθενειών, το κλείσιμο των σχολείων ήταν συχνό κατά την διάρκεια των επιδημιών.
Επίσης δεν είναι πρώτη φορά που γίνεται η εκπαίδευση από το σπίτι.

Η πολιομυελίτιδα, πριν την ανακάλυψη του εμβολίου από τον Jonas Salk, είχε σαν αποτέλεσμα την παράλυση ή και τον θάνατο αρκετών από τα παιδιά που προσέβαλε.
Στην μεγάλη επιδημία της πολιομυελίτιδας στις ΗΠΑ το 1937, αποφασίστηκε το κλείσιμο των σχολείων.

Το σχολικό σύστημα στο Σικάγο, για να διδάξει τα παιδιά, χρησιμοποίησε την τεχνολογία της εποχής, το ραδιόφωνο, δείχνοντας πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία σε δύσκολες εποχές.

Οι εκπαιδευτικοί του Σικάγο συνεργαζόμενοι, δημιούργησαν διαδικτυακά μαθήματα για κάθε τάξη, με επίβλεψη από ειδικούς σε κάθε μάθημα.
Επτά τοπικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί έδωσαν χρόνο για τα μαθήματα.

Το πρώτο μεγάλης κλίμακας πείραμα ραδιοφωνικής σχολής μέσω ενός εξαιρετικά καινοτόμου, αν και σε μεγάλο βαθμό μη δοκιμασμένου, προγράμματος μπήκε σε λειτουργία.

Περίπου 315.000 παιδιά συνέχισαν την εκπαίδευσή τους στο σπίτι, κάνοντας το μάθημα τους από το ραδιόφωνο.

Οι τοπικές εφημερίδες είχαν τυπωμένα προγράμματα μαθημάτων κάθε πρωί.
Δύο διευθυντές παρακολούθησαν κάθε εκπομπή, παρέχοντας ανατροφοδότηση στους εκπαιδευτικούς σχετικά με το περιεχόμενο, την άρθρωση, το λεξιλόγιο και τη γενική απόδοση.”