Τα σχολεία κλείνουν σήμερα για τις γιορτές των Χριστουγέννων και οι μαθητές ετοιμάζονται για μια ανάπαυλα δύο εβδομάδων μέχρι την επιστροφή τους στα θρανία.
Με αφορμή αυτή τη συγκυρία, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως άφησε για λίγο στην άκρη τα καθήκοντά της στο Υπουργείο και παραχώρησε μία διαφορετική συνέντευξη στο Infokids.gr. Πέρα από πολιτικός πρώτης γραμμής είναι και μητέρα δυο αγοριών του 5,5 ετών Λουκά και του 3,5 ετών Κωνσταντίνου.
Ενόψει των γιορτών μας αποκάλυψε πώς θα τις περάσει με τους γιους της, ποιο είναι το αγαπημένο τους παραμύθι που τους διαβάζει αυτό το διάστημα, τι δώρο θα τους φέρει ο Άγιος Βασίλης ενώ δεν δίστασε να παραδεχθεί ότι είναι μία στοργική, σκληρά εργαζόμενη και -ως εκ τούτου- ενοχική μητέρα.
Τι σημαίνουν για εσάς τα Χριστούγεννα;
Χριστούγεννα σημαίνουν αγάπη, αλληλεγγύη, προσφορά. Αλληλεγγύη στην κοινωνία και τους ανθρώπους που το έχουν πραγματικά ανάγκη, προσφορά στους γύρω και στους αγαπημένους μας.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι να προσφέρουμε: παιχνίδια, αντικείμενα, ρούχα σε καλή κατάσταση που δεν χρησιμοποιούμε πια, ένα πιάτο φαγητό, ένα χαμόγελο, μια ευγενική χειρονομία.
Με συγκινούν ιδιαίτερα άνθρωποι που προσφέρουν ανιδιοτελώς. Επισκεφθήκαμε προχθές μία ταβέρνα στο Κερατσίνι, στην οποία ο κύριος Δημήτρης μαγειρεύει κάθε μέρα για τους ανθρώπους που το έχουν περισσότερο ανάγκη και μόνος του διανέμει τις μερίδες του φαγητού. Το κάνει με όλη του την καρδιά, με πολύ μεράκι και πολλή αγάπη και είναι πραγματικά αξιέπαινος, παράδειγμα για όλους μας.
Ποια είναι η χριστουγεννιάτικη ανάμνηση που θα μείνει για πάντα ανεξίτηλα στη μνήμη σας; Για ποιο λόγο την ξεχωρίζετε;
Τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του «Δεσμού», του Μη Κερδοσκοπικού Σωματείου του οποίου είμαι ιδρυτικό μέλος, είχαμε οργανώσει μια χριστουγεννιάτικη γιορτή για ορφανά παιδιά, μοιράζοντας δώρα. Συμβολικά δώρα, μικρής αξίας.
Κάποια στιγμή, έδωσα κι εγώ από το σάκο του Δεσμού μία πλαστική κασετίνα, που δεν πρέπει να κόστιζε πάνω από 1,5 ευρώ, σε ένα μικρό ορφανό παιδάκι. Αφού το περιεργάστηκε, με ρώτησε με αφοπλιστική ειλικρίνεια: «αυτό είναι που θα πει δώρο;».
Κλονίστηκα. Από τη σκληρή υπενθύμιση ότι δεν ξεκινούν όλοι από την ίδια αφετηρία στη ζωή και ότι τίποτα τελικά δεν είναι δεδομένο. Χρέος μας είναι όμως να δίνουμε ίσες ευκαιρίες σε όλους, και για αυτό πασχίζουμε.
Πώς περνάτε τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς με τα παιδιά σας; Ποια είναι η αγαπημένη οικογενειακή χριστουγεννιάτικη συνήθεια που έχετε;
Τα Χριστούγεννα συνήθως έχω περισσότερο ελεύθερο χρόνο τον οποίο και χαίρομαι να αφιερώνω στην οικογένειά μου. Περνάμε πολύ χρόνο οι τέσσερίς μας κατά τη διάρκεια των γιορτών. Προσπαθώ να περνάμε ποιοτικό χρόνο, παρακολουθώντας παιδικές θεατρικές παραστάσεις, παίζοντας επιτραπέζια παιχνίδια, διαβάζοντας βιβλία, κάνοντας μικρές εξορμήσεις.
Τι δώρο έχουν ζητήσει ο Λουκάς και ο Κωνσταντίνος να τους φέρει ο Άγιος Βασίλης;
Και τα δύο μου παιδιά έχουν τρέλα με τα αυτοκίνητα – πραγματική τρέλα! Φέτος λοιπόν ζήτησαν από τον Άγιο Βασίλη τηλεκατευθυνόμενα αυτοκίνητα.
Ποιο είναι το χριστουγεννιάτικο παραμύθι που αρέσει στα παιδιά σας να τους διαβάζετε;
Το αγαπημένο τους παραμύθι αυτή την εποχή είναι η «Φρικαντέλα, η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα», του Ευγένιου Τριβιζά. Ξεκαρδίζονται στο σημείο που η Φρικαντέλα μεταμορφώνει τα παιδιά σε διάφορα ζώα και τραγουδούν τα κάλαντα με τις φωνές τους!
Τι είδους μαμά είστε;
Είμαι μία στοργική, σκληρά εργαζόμενη και -ως εκ τούτου- μάλλον ενοχική μητέρα. Πολλές φορές νιώθω τύψεις που λείπω αρκετές ώρες από το σπίτι. Ο χρόνος είναι περιορισμένος και οι υποχρεώσεις πολλές. Όμως πιστεύω ότι δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία η ποσότητα του χρόνου, όσο η ποιότητα. Όταν προλαβαίνω ξύπνιους τους γιους μου το βράδυ, μου ζητούν να διαβάσουμε ένα βιβλίο και να πούμε μια ιστορία.
Τι είναι το πιο απίθανο που σας έχει ζητήσει μαθητής στις επισκέψεις που κάνετε στα σχολεία ανά την Ελλάδα;
Να βάλουμε νεροτσουλήθρες στα σχολεία!
Ποια δώρα και καινοτομίες θα φέρει το 2022 στην εκπαίδευση; Ποιο είναι το μεταρρυθμιστικό πλάνο που ετοιμάζετε για το σχολείο και το εκπαιδευτικό σύστημα;
Η νέα χρονιά, όπως αυτή που ολοκληρώνεται, είναι χρονιές υλοποίησης μεταρρυθμίσεων, μεταξύ των οποίων είναι οι εξής:
– Εργαστήρια Δεξιοτήτων που καλλιεργούν στους μαθητές μας από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Γυμνάσιο δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες, δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης, μέσα από θεματικές όπως κλιματική αλλαγή, υγιεινή διατροφή, οδική ασφάλεια, ρομποτική, σεβασμός στη διαφορετικότητα.
– Τα 166 Νέα Προγράμματα σπουδών που εκσυγχρονίστηκαν και αναδιαρθρώθηκαν συνολικά, ορισμένα μετά από 20 χρόνια, και στόχο έχουν να αλλάξουν το πώς αλλά και το τι μαθαίνουν τα παιδιά μας, καλλιεργώντας μεταξύ άλλων, την κριτική σκέψη, τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα, την επικοινωνία, τις ψηφιακές δεξιότητες.
– Οι δραστηριότητες στα Αγγλικά που πραγματοποιούνται πλέον σε όλα τα δημόσια νηπιαγωγεία της χώρας μας από 4 ετών.
– Το Πολλαπλό Βιβλίο, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να επιλέγουν το βιβλίο από το οποίο επιθυμούν να διδάξουν στην τάξη, ενώ ταυτόχρονα όλα τα εγκεκριμένα βιβλία θα είναι διαθέσιμα σε ψηφιακή βιβλιοθήκη, προκειμένου οι μαθητές μας να μπορούν να συνδυάσουν πηγές και να καλλιεργήσουν με τον τρόπο αυτό περαιτέρω την κριτική τους σκέψη.
– Διπλασιάσαμε τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία σε όλη τη χώρα.
– Ενισχύσαμε τα σχολεία μας με 16.200 διορισμούς -τους πρώτους μετά από δώδεκα χρόνια στη Γενική Εκπαίδευση και τους πρώτους στην ιστορία της Ειδικής Αγωγής στη χώρα,
– Εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα Πανεπιστήμια,
– και φυσικά στηρίζουμε τους εκπαιδευτικούς μας εφαρμόζοντας οριζόντιες επιμορφώσεις -ανάμεσα σε άλλα- και για οτιδήποτε νέο εισάγεται στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Τη νέα χρονιά θα συνεχίσουμε και το μεταρρυθμιστικό μας έργο, με στόχο να προσφέρουμε περισσότερα και καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας και τους νέους μας.
Η επόμενη μεγάλη νομοθετική πρωτοβουλία μας θα αφορά την αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Πρόκειται για τον τέταρτο κατά σειρά νόμο για την ανώτατη εκπαίδευση.
Στόχος μας, πανεπιστήμια πιο αυτόνομα, πιο εξωστρεφή, με πιο συλλογική και εξωστρεφή διοίκηση, με ενισχυμένη διαφάνεια και αξιοκρατία. Προχωράμε επίσης στη δυνατότητα επιλογής μαθημάτων από φοιτητές και από άλλα πανεπιστημιακά τμήματα, στη διευκόλυνση ερευνητικών συμπράξεων με τον ιδιωτικό τομέα, στην αναμόρφωση των εκλεκτορικών σωμάτων για την ενίσχυση της αξιοκρατίας, στην περαιτέρω ενδυνάμωση των συνεργειών με πανεπιστήμια του εξωτερικού.