Καταγγελία: “Μαθητές παρακολουθούν τηλεκπαίδευση μέσω κινητού και χρεώθηκαν υπέρογκα οι γονείς”

Οι μαθητές Γυμνασίων και Δημοτικών/ Νηπιαγωγείων συνεχίζουν να παρακολουθούν καθημερινά τα μαθήματά τους μέσω τηλεκπαίδευσης, αναμένοντας πότε θα δοθεί το πράσινο φως για να επιστρέψουν στα θρανία.

Την ίδια στιγμή που το Υπουργείο Παιδείας έχει τονίσει επανειλημμένως ότι η πρόσβαση στην πλατφόρμα Webex έχει μηδενική χρέωση με ανακοίνωση που εξέδωσε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Κερατσινίου – Περάματος Νίκος Πλουμπίδης  τονίζει ότι πληθαίνουν οι καταγγελίες από μαθητές κι εκπαιδευτικούς για τη χρέωση στο ίντερνετ κατά τη διάρκεια παρακολούθησης μαθήματος μέσω Webex. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα που αναφέρουν ότι “εκπαιδευτικός που υπηρετεί σε σχολείο του συλλόγου μας και βρίσκεται με αναρρωτική άδεια στο πατρικό της σπίτι στην επαρχία, στο οποίο δεν έχει σταθερή σύνδεση, χρεώθηκε με το ποσό των 63 ευρώ για 15 λεπτά χρήσης δεδομένων για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης των παιδιών της την Παρασκευή 16 Απριλίου.

Οι εκπαιδευτικοί καλούν το Υπουργείο Παιδείας να πάρει άμεσα θέση και να λύσει άμεσα το πρόβλημα χρέωσης της παρακολούθησης μέσω Webex και την ΟΛΜΕ να παρέμβει και να θέσει άμεσα το πρόβλημα στο Υπουργείο Παιδείας.

Tι καταγγέλουν οι εκπαιδευτικοί

Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας ενημερώθηκε από εκπαιδευτικούς και γονείς μαθητών μας ότι εταιρίες τηλεπικοινωνίας τους χρέωσαν- και μάλιστα παχυλά- για τη χρήση των υπηρεσιών για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης μέσω της πλατφόρμας webex.

Για παράδειγμα, εκπαιδευτικός που υπηρετεί σε σχολείο του συλλόγου μας και βρίσκεται με αναρρωτική άδεια στο πατρικό της σπίτι στην επαρχία, στο οποίο δεν έχει σταθερή σύνδεση, χρεώθηκε με το ποσό των 63 ευρώ για 15 λεπτά χρήσης δεδομένων για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης των παιδιών της την Παρασκευή 16 Απριλίου.

Παρόμοιες αναφορές για χρεώσεις έχουμε και από γονείς μαθητών μας οι οποίοι το τελευταίο διάστημα χρεώθηκαν με υψηλά ποσά, επειδή τα παιδιά τους συνδέονταν μέσω τηλεφώνου, χωρίς οι ίδιοι να γνωρίζουν ότι θα χρεωθούν, αφού το υπουργείο διατυμπάνιζε ότι η πλατφόρμα παρεχόταν δωρεάν.

Στην πλειοψηφία τους οι γονείς των μαθητών μας αναγκάστηκαν να διακόψουν την τηλεκπαίδευση, αφού αδυνατούσαν να πληρώνουν την παροχή τέτοιων υπηρεσιών.
Από ότι φαίνεται το υπουργείο πλέον δεν παρέχει δωρεάν πρόσβαση στην πλατφόρμα για όσους δεν έχουν σταθερή σύνδεση, με θύματα αυτής της ανάλγητης απόφασης την εκπαιδευτική κοινότητα.

Δε φτάνει δηλαδή που καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας το υπουργείο δεν ικανοποίησε το αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας για τη διασφάλιση του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού και γρήγορης ταχύτητας σύνδεσης στα σχολεία, τη δωρεάν παροχή ενός τάμπλετ και σύνδεσης για κάθε μαθητή, προχωράει και ένα βήμα παραπέρα με το να αφήνει εντελώς στην τύχη τους όσους μαθητές δε διαθέτουν σταθερή σύνδεση, που ούτως ή άλλως είχαν σε όλη τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης δυσκολίες. Ο Σύλλογός μας από την πρώτη στιγμή είχε αναδείξει τον αποκλεισμό μαθητών μας λόγω διαφόρων δυσκολιών που αγγίζει μέχρι και το 30% σε πολλές περιπτώσεις ( προσχολική αγωγή).

Αν νομίζει το υπουργείο ότι απαλλάσσεται από τις ευθύνες του, επειδή παρείχε δωρεάν voutcer σε ελάχιστους δικαιούχους, που μόνο εμπαιγμό αποτελεί μια τέτοια ενέργεια, είναι βαθιά γελασμένο.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου απαιτεί:

 Να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να λυθεί το ζήτημα για όσο διαρκεί η τηλεκπαίδευση.

 Κανένας εκπαιδευτικός και κανένας μαθητής να μην επωμιστεί το οικονομικό βάρος αυτής της χρέωσης.

 Καλούμε τη ΔΟΕ να αναδείξει το ζήτημα και να απαιτήσει την επίλυσή του.
ΤΟ Δ.Σ.