Καταλήψεις στην Καλαμάτα: Δραματικές εικόνες σε σχολείο – Ξεσπά η διευθύντρια

Όλοι οι άνθρωποι έχουν δημοκρατικό δικαίωμα να διαμαρτυρηθούν και να διεκδικήσουν καλύτερες συνθήκες διαβίωσης, εργασίας και σπουδών. Και οι σχολικές καταλήψεις αποτελούν εδώ και δεκαετίες έφραση μιας “υγιούς” εφηβικής επαναστατικότητας. Τι γίνεται, όμως, όταν στο πλαίσιο αυτών πραγματοποιούνται καταστροφές και κλοπές δημόσιας περιουσίας; Μήπως τότε η δημοκρατικότητα χάνεται και ένα δυνατό “όπλο” των μαθητών καταλήγει να στρέφεται εναντίον τους;

Στην Καλαμάτα, συγκεκριμένα, τα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη είναι πλέον δεκάδες, με τους μαθητές να εναντιώνονται στη χρήση μάσκας και τον μεγάλο αριθμό μαθητών ανά τάξη.

Οι εικόνες καταστροφής από το 2ο ΕΠΑΛ Καλαμάτας, το οποίο δεν τελεί υπό κατάληψη, αλλά διαρρήχθηκε κατά την διάρκεια της νύχτας μέσα στο όλο κλίμα αναβρασμού, προκαλούν θλίψη. Σύμφωνα με το δημοσίευμα του tharrosnews.gr και τη διευθύντρια του σχολείου κ. Ελένη Θεοδωρακάκου, “κάποιοι εισέρχονται το βράδυ, κλείνουν με διάφορα αντικείμενα την είσοδο και δρουν ανεξέλεγκτα στο χώρο”.

Σύμφωνα με την ίδια: “έχουν καταστραφεί πάνω από 100 καρέκλες, 50 θρανία και τζαμαρίες, ενώ ξηλώθηκαν πόρτες προκειμένου να γίνουν προπετάσματα στις εισόδους του συγκροτήματος. Πρόσθεσε, δε, ότι σε αίθουσα έχουν καταστραφεί όλες οι γυψοσανίδες, ολόκληρα παράθυρα αλουμινίου έχουν εξαφανιστεί, ενώ παραβιάστηκε πόρτα εργαστηρίου, από όπου εκλάπησαν τρεις υπολογιστές. Όλο, δε, το εργαστήριο καταστράφηκε.”

Η διευθύντρια καταλήγει, ότι “Το σχολείο μπορεί να λειτουργεί κανονικά, όμως τα μαθήματα γίνονται υπό άθλιες συνθήκες, καθώς δεν έχουν μείνει θρανία σε πολλές αίθουσες, ενώ υπάρχουν και πολλές φθορές.”

Τονίζει πάντως, ότι τις καταστροφές αυτές δεν τις έκαναν  μαθητές -αν και φορούσαν κουκούλες- μα άγνωστοι που “εκμεταλλεύονται το γεγονός ότι τα διπλανά σχολεία (Γυμνάσιο και Λύκειο Παραλίας) είναι υπό κατάληψη και έτσι το βράδυ πάνε στο συγκρότημα των ΕΠΑΛ, τοποθετούν θρανία στην είσοδο, προκαλούν καταστροφές, λεηλατούν και το πρωί εγκαταλείπουν το σημείο”.

Ακόμα, όμως, κι αν στην κατάληψη υπάρχουν ελάχιστοι μαθητές, αυτό “μπλοκάρει” την Αστυνομία από το να παρέμβει στον χώρο και να προχωρήσει σε συλλήψεις.