Kεραμέως: “Έχουμε εκλεγεί για να δώσουμε πραγματικές διεξόδους στις νέες και τους νέους μας” – Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τα Πανεπιστήμια

Ψηφίστηκε με 166 “ναι” το νομοσχέδιο για τα Πανεπιστήμια το βράδυ της Πέμπτης. Όπως αναμενόταν το νομοσχέδιο ψηφίστηκε από Νέα Δημοκρατία και Ελληνική Λύση.  132 ήταν τα “όχι” από τον ΣΥΡΙΖΑ, το Κίνημα Αλλαγής, το ΚΚΕ και το ΜέΡΑ 25. Συνολικά ψήφισαν 298 βουλευτές.

Από την ψηφοφορία ήταν απόντες ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος της Ελληνικής Λύσης Κυριάκος Βελόπουλος και Βασίλειος Βιλιάρδος που βρίσκονται σε επίσκεψη στην Χίο. Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας ψηφίσθηκε επίσης κατά πλειοψηφία και επί των άρθρων, στο σύνολό του όπως και οι τροπολογίες.

Στο νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση υπάρχουν ρυθμίσεις που αντιμετωπίζουν προβλήματα δεκαετιών, άλλες που υπηρετούν ζητούμενα του παρόντος και άλλες που ανοίγουν ορίζοντες στο μέλλον, τόνισε νωρίτερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στην πρωτολογία του στη Βουλή, στη συζήτηση του νομοσχεδίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι το σχέδιο νόμου καθιερώνει σύγχρονο τρόπο για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και την επιλογή των σπουδών και αναβαθμίζει την ανώτατη εκπαίδευση, ενώ επισήμανε πως πρόκειται για μεταρρυθμίσεις σε τέσσερις σαφείς κατευθύνσεις.

Η ομιλία της Νίκη Κεραμέως

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, κατά την τελευταία παρέμβασή της στη συζήτηση του νομοσχεδίου για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και την αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, απάντησε στα σχόλια της Αντιπολίτευσης και συνόψισε εκ νέου τη στόχευση του νομοσχεδίου. Η Υπουργός εξήγησε ότι, εδώ και ενάμιση χρόνο, η νομοθέτηση γίνεται συστηματικά από κάτω προς τα πάνω, από τη βάση της εκπαιδευτικής πυραμίδας προς την κορυφή της. Έχουν ψηφιστεί με τη σειρά νομοθετήματα για το σχολείο, την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, το Πανεπιστήμιο.

«Το μόνο εύκολο θα ήταν να πούμε ότι ασχολούμαστε μόνο με τη διαχείριση της πανδημίας και ότι δεν είναι ώρα για μεταρρυθμίσεις. Όμως δεν το κάνουμε, γιατί, παράλληλα με τη διαχείριση της πανδημίας, έχουμε χρέος να φέρουμε τις σημαντικές αλλαγές που έχει ανάγκη η χώρα μας και στη βάση των οποίων έχουμε εκλεγεί.», είπε η κυρία Κεραμέως και συνέχισε:

«Είναι κατάκτηση ΟΛΩΝ ΜΑΣ ότι νομοθετούμε παρά την πανδημία, ότι το κράτος προσαρμόζεται και προχωράει. Ότι τίποτα δεν σταματάει τη Δημοκρατία».

Μεταξύ των σημαντικότερων αλλαγών του νομοσχεδίου, η Νίκη Κεραμέως ανέδειξε το παράλληλο μηχανογραφικό για εγγραφή σε δημόσιο ΙΕΚ, που στόχο έχει να δοθεί ένα ηχηρό μήνυμα για την ύπαρξη πολλών παράλληλων εναλλακτικών διαδρομών για τους νέους.

«Οφείλω μια απάντηση στους πολίτες που ανησυχούν για το αν θα κάνουμε πίσω. Η απάντηση είναι ότι δεν θα κάνουμε βήμα πίσω. Γιατί οφείλουμε να φέρουμε ριζικές αλλαγές που τόσο έχει ανάγκη η κοινωνία, και ας είναι δύσκολες, σκληρές κάποιες αλήθειες. Το μόνο εύκολο είναι να πούμε όλοι ελεύθερα στο Πανεπιστήμιο. Με 1; Με 1. Όχι, κυρίες και κύριοι.

Δεν έχουμε εκλεγεί για να δώσουμε φρούδες ελπίδες στους νέους. Να τους πούμε πάρε μια θέση, και δενμας ενδιαφέρει αν θα αποφοιτήσεις ποτέ, αν θα μπορέσεις ποτέ να βρεις δουλειά σε επαγγέλματα υπερκορεσμένα.

Έχουμε εκλεγεί για να τους δώσουμε διεξόδους. Πραγματικές διεξόδους. Για να τους βοηθήσουμε να ακολουθήσουν τις κλίσεις και τις δεξιότητές τους.» είπε χαρακτηριστικά η Υπουργός.

Κλείνοντας την ομιλία της, η κυρία Κεραμέως δήλωσε: «Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο κοινής λογικής, ένα νομοσχέδιο για τα αυτονόητα, πλην όμως τόσο απαραίτητα για το ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο. Ας είναι αυτή η τελευταία κοινοβουλευτική συζήτηση για τα τόσο αυτονόητα αυτά ζητήματα. Και ας ασχοληθούμε όλοι μαζί με τις σύγχρονες προκλήσεις Πανεπιστημίων.

Με το Πανεπιστήμιο που δικαιωματικά διεκδικούν οι νέοι μας, οι καθηγητές μας, το διοικητικό προσωπικό. Το Πανεπιστήμιο για το οποίο είμαστε υπερήφανοι ως Έλληνες. Το Ελληνικό Πανεπιστήμιο με το οποίο θέλουν να συνεργαστούν κορυφαία ξένα Πανεπιστήμια.

Γιατί αυτό αξίζει στα Πανεπιστήμιά μας – να αναδειχθεί η πραγματική αξία του Ελληνικού Δημόσιου Πανεπιστημίου, να τα αφήσουμε ελεύθερα να αναπτύξουν τη δράση τους, να ανελιχθούν ακόμη περισσότερο.»