Ο ρόλος του σχολείου στην εφηβεία μπορεί να είναι καθοριστικός για την πορεία της ζωής του παιδιού μας

Μπορεί ο πρωταρχικός ρόλος του σχολείου να είναι η ακαδημαϊκή ανάπτυξη του μαθητή, αποχαιρετώντας, ωστόσο, το Δημοτικό και κατευθυνόμενο στο Γυμνάσιο, κάθε γονιός συνειδητοποιεί πως η επίδραση του σχολικού περιβάλλοντος στο παιδί του είναι πολύ ευρύτερη, καθώς μπορεί να διαμορφώσει τη συνολική του ταυτότητα.

Και η ανακάλυψη της ατομικής ταυτότητας -όσοι έχουν παιδί σε αυτή την ηλικία το ξέρουν- αποτελεί θεμελιώδες ζητούμενο στην εφηβεία. Οι απαιτήσεις είναι πολλές: Στο Γυμνάσιο το παιδί μας καλείται να εστιάσει στους εκπαιδευτικούς του στόχους, να δημιουργήσει ένα αχνό επαγγελματικό πλάνο -έστω ένα ακαδημαϊκό ενδιαφέρον, ενώ ταυτόχρονα διαπλάθει το τι άνθρωπος θέλει πραγματικά να είναι.

Οι έρευνες αποκαλύπτουν πως, αν το παιδί μας έχει την τύχη να βρεθεί σε ένα περιβάλλον που θα το υποστηρίξει σωστά σε όλες τις παραπάνω προκλήσεις, τότε στο Λύκειο θα έχουμε πλέον έναν νέο άνθρωπο ολοκληρωμένο, αυτόνομο, ανθεκτικό και με αντίληψη. Δεδομένου, ότι τα παιδιά μας περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους στο σχολείο τους, χτίζοντας μέσα από εκεί φιλίες που θα τα ακολουθούν και εκτός αυτού, αντιλαμβανόμαστε όλοι τον καθοριστικό ρόλο που το περιβάλλον αυτό μπορεί να παίξει στο μέλλον τους.

Τα Εκπαιδευτήρια Δούκα, γνωρίζουν πολύ καλά τόσο τη σημασία αυτής της εκπαιδευτικής βαθμίδας όσο και τις σύγχρονες ανάγκες του έφηβου μαθητή, ο οποίος διανύει ένα απίστευτα δημιουργικό στάδιο ζωής: Είναι η ηλικία αυτή που το παιδί ανακαλύπτει τα ταλέντα του, αναπτύσσει δεξιότητες, καταπιάνεται με πολλά και διάφορα που το βοηθούν να διευρύνει τους ορίζοντές του και να βρει τις κλίσεις του, ενδιαφέρεται να συμμετέχει σε διαγωνισμούς που θα το γεμίσουν γνώσεις και αυτοπεποίθηση.

Εξασφαλίζουν, λοιπόν, τα Εκπαιδευτήρια Δούκα, πως στο Γυμνάσιο τα παιδιά θα αναπτυχθούν σωστά, σε γνωστικό, κοινωνικό και συναισθηματικό επίπεδο, με σκοπό να γίνουν ολοκληρωμένες προσωπικότητες, έτοιμες να κυνηγήσουν τα όνειρά τους στο μέλλον.

Σημαντικές διακρίσεις για τους μαθητές Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων Δούκα

Στους μαθητές τους, ωστόσο, τα Εκπαιδευτήρια Δούκα δίνουν και μία ακόμα πολύτιμη ευκαιρία: Να συμμετέχουν σε κορυφαίες μαθητές διοργανώσεις, οι οποίες θα τα γεμίσουν με μοναδικές εμπειρίες ζωής, και να διακριθούν σε αυτές!

Αμέτρητες είναι οι συμμετοχές του σχολείου σε μαθητικά συνέδρια, σεμινάρια, διαγωνισμούς τον τελευταίο χρόνο -και παρά τους περιορισμούς της πανδημίας- δίνοντας στους μαθητές ένα ακόμα πολύτιμο μάθημα: Ότι η ζωή συνεχίζεται και οφείλουμε να υπερπηδάμε τα εμπόδια που ορθώνονται μπροστά μας.

Στο πλαίσιο αυτών των συμμετοχών, αναρίθμητες ήταν και οι διακρίσεις:

Κορυφαία αυτή του υπότροφου μαθητή της Α’ Γυμνασίου Βασίλη Ντάτη, ο οποίος, έπειτα από έναν πολύ απαιτητικό αγώνα, κέρδισε την πρώτη θέση στο “Robomarathon Ελλάδα 2021: 200 Χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση” (wrohellas.gr), στον οποίον συμμετείχαν ισχυρές ομάδες από όλο τον κόσμο. Το σχολείο διαπρέπει στη Ρομποτική, με διευρυμένο πρόγραμμα Ρομποτικής και ΑΙ και σημαντικούς προσκεκλημένους εισηγητές στους τομείς αυτούς.

Εξίσου σημαντικές και οι συμμετοχές και νίκες των μαθητών της Ομάδας Ρητορικής του Γυμνασίου, με πρωτιές στον Γ’ Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εικονικών Δικών ΠΡΩΤΑΓΟΡΑΣ που διοργάνωσε ο εκπαιδευτικός μη-κερδοσκοπικός οργανισμός Afixis, στους 2ους Διασχολικούς Αγώνες Δημιουργικού Λόγου Γυμνασίων, στο αγώνισμα της «Ομαδικής Συζήτησης» και στον Διαμαθητικό Διαγωνισμό Εκφραστικής Ανάγνωσης.

Η μαθήτρια Χάρις Χατζησταματίου, μέλος της Ρητορικής Ομάδας Γυμνασίου, επελέγη ανάμεσα σε μαθητές όλης της Ελλάδας και το Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2020 πήρε θέση στη σκηνή ως μία από τους δέκα ομιλητές του TedxKids. Επιπλέον, ομάδα μαθητών του σχολείου συμμετείχαμε διαδικτυακά στο 6ο Μαθητικό Συμπόσιο των Διασυνδεδεμένων Γυμνασίων της Aspnet Unesco με θέμα: “Η Ανάδυση της Τεχνητής Νοημοσύνης”.

Αξίζει να σημειωθεί η βράβευση της μαθήτριας Ελεάνας Μέξη στον 7ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ “Σκιτσοφρένεια@Pierce 2021″ την κατηγορία “Κόμικ”, με το εξαιρετικό έργο “Ο Χρόνος”, καθώς και ο έπαινος στις μαθήτριες Σίλια Πετρουλάκου και Ελεάνα Μέξη, μαθήτριες στον Διαγωνισμό – Καλλιτεχνικό Πρόγραμμα- για Παιδιά & Νέους: “Φεγγαράκι μου λαμπρό, φέγγε… να φιλοτεχνώ” της Παιδικής Πινακοθήκης.

Τα Εκπαιδευτήρια Δούκα, δίνοντας έμφαση στην ενημέρωση των παιδιών για τα δικαιώματά τους, αξιοποίησαν και εφάρμοσαν το εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Speak Truth to Power-Λέμε την αλήθεια στην εξουσία του Κέντρου Robert F. Kennedy Human Rights, το οποίο υλοποιείται στην Ελλάδα με πρωτοβουλία του Ιδρύματος Μ. Β. Βαρδινογιάννη, με τους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου να λαμβάνουν μέρος στο Διαδικτυακό Children’s Rights Conference και να παρουσιάζουν τις εξαιρετικές εργασίες τους που προέκυψαν έπειτα από ενδελεχή έρευνα.

Επίσης, τη χρονιά που πέρασε, ήταν το μοναδικό ιδιωτικό Σχολείο από την Ελλάδα που συμμετείχε στο Συνέδριο του ΟΗΕ Goals Project Day of Solutions Online, με τις μαθήτριες να παρουσιάζουν τις προτάσεις τους, προς την επίτευξη της *Μηδενικής Πείνας* – SDG2: #ZeroHunger σε ένα διεθνές κοινό. Ήταν, όμως, και το μοναδικό ελληνικό Σχολείο που συμμετείχε και διακρίθηκε – για 2η συνεχή χρονιά – στο Διεθνή Διαγωνισμό Δοκιμίου για τη Βιοποικιλότητα, του Οργανισμού Trust for Sustainable Living.

Σημαντικές ήταν τέλος οι διακρίσεις των μαθητών του Γυμνασίου στο European Money Quiz [@EuropeanMoneyWeek], όπου κέρδισαν την 1η Θέση και τη Γνώση για τα χρήματα, στον 6ο Διαγωνισμό Λογοτεχνικής Έκφρασης Εφήβων & Νέων “Στο βλέμμα του Μπάιρον” του Δήμου Βύρωνα, με θέμα το φυσικό περιβάλλον και τα συμπτώματα της κλιματικής αλλαγής, στον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό Bravo Schools 2020, καθώς και στον Διαγωνισμό Αστρονομίας και Διαστημικής 2021, όπου η μαθήτρια Εύα Μποζά κατέκτησε την 4η θέση Πανελλαδικά.

Καινοτομία, στοχευμένα προγράμματα, πραγματικό ενδιαφέρον για το παιδί-μαθητή

Στο Γυμνάσιο των Εκπαιδευτηρίων Δούκα, με τρόπο ευχάριστο και αποτελεσματικό, τα παιδιά μαθαίνουν να αποκτούν γνώσεις βιωματικά και διαθεματικά, όπως ορίζουν οι σύγχρονες μεθοδολογίες. Αυτό σημαίνει, ότι εκπαιδεύονται σε τεχνικές μάθησης και στο να διαχειρίζονται σωστά τον χρόνο μελέτης τους, αλλά και δοκιμάζονται στην ερευνητική και συνθετική τους ικανότητα, λαμβάνοντας μάλιστα και τις σχετικές πιστοποιήσεις. Παράλληλα, μέσα από τους ομίλους και τις ομάδες τα παιδιά “ανθίζουν” και σε κοινωνικό επίπεδο, ανακαλύπτουν τα ταλέντα τους και τα ενδιαφέροντά τους! Επιπλέον, ξεκινά ήδη από αυτή την βαθμίδα η επαφή τους με τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, ώστε να οδηγηθούν με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στο Λύκειο.

Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος του Γυμνασίου, περιλαμβάνονται επιπλέον διδακτικές ώρες στη διδασκαλία των Αγγλικών και της δεύτερης ξένης γλώσσας, αλλά και σε διαθεματικές εργασίες. Επιπλέον, περιλαμβάνονται “μαθήματα” όπως το Πρόγραμμα “Στάση Ζωής” που ευαισθητοποιεί τους μαθητές στις αξίες της κοινωνίας (όπως η οικολογική συνείδηση, ο εθελοντισμός, ο πολιτισμός), τα Digital Skills που εισάγουν τα παιδιά στις βασικές έννοιες της Ρομποτικής και του Κώδικα, μα και τις Ώρες Κινηματογράφου, με όλα τα μηνύματα που μεταφέρει η Τέχνη αυτή. Και αυτά είναι μόνο κάποια από τα προγράμματα…

Διαβάστε εδώ περισσότερα για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων Δούκα.

Αξίζει να αναφερθεί, ότι η φοίτηση στο Δημοτικό δεν αποτελεί προϋπόθεση για την εγγραφή στο Γυμνάσιο των Εκπαιδευτηρίων Δούκα, η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί έπειτα μια συνάντηση γνωριμίας του παιδιού με Καθηγητές του σχολείου.

Εκπαιδευτήρια Δούκα

Μεσογείων 151, Μαρούσι

τηλ. 210 6186000