Οι μαθητές επιστρέφουν στα θρανία και αυτός ο δάσκαλος βρήκε τον καλύτερο τρόπο για να τους εμψυχώσει

Αντίστροφη μέτρηση έχει σημάνει για την επιστροφή των μαθητών στα θρανία μετά από αρκετούς μήνες τηλεκπαίδευση. Την προσεχή Δευτέρα 10 Μαϊου επαναλειτουργούν όλες οι σχολικές βαθμίδες με την τήρηση αυστηρών μέτρων προστασίας κατά του κορωνοϊού και με τα αυτοδιαγνωστικά τεστ να βρίσκονται στο επίκεντρο του εγχειρήματος.

Ειδικότερα, οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και το λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων θα πρέπει να υποβάλλονται δύο φορές την εβδομάδα σε self test, τα οποία θα προμηθεύονται από τα φαρμακεία τις καθημερινές (όχι σε ώρες και ημέρες εφημερίας). Οι μαθητές προκειμένου να προσέλθουν στο σχολείο τη Δευτέρα θα πρέπει να έχουν μαζί τους βεβαίωση αρνητικού self test.

Ο δάσκαλος Μάριος Μάζαρης με μια ανάρτησή του στο Facebook δίνει το δικό του στίγμα της επιστροφής στα θρανία εξηγώντας στους μαθητές τις 15 οδηγίες που πρέπει να έχουν κατά νου και να τηρούν προκειμένου να αποφευχθεί η διασπορά του ιού, να προστατεύσουν την υγεία τους και να καταφέρουν να ολοκληρώσουν τη δια ζώσης διδασκαλία χωρίς παρατράγουδα. Όπως επισημαίνει αυτό που είναι το σημαντικότερο όλων είναι πως επιτέλους θα ξαναβρεθούν όλοι μαζί στην τάξη τους και δεν θα επικοινωνούν από μια ψυχρή οθόνη tablet ή υπολογιστή. ” ΜΑΖΙ, ύστερα από τόσες ταλαιπωρίες, στην ίδια αυλή, με τα ίδια χαμόγελα, τα ίδια παιχνίδια, αλλά πιο δυνατοί, γιατί ΑΝΤΕΞΑΜΕ και ΔΕΝ ΞΕΧΑΣΑΜΕ ο ένας τον άλλον.

Η ανάρτηση του δασκάλου

Το σχολείο των τεστ επιστρέφει:

-αυτό που έχει περισσότερη σημασία είναι να νιώθεις ασφαλής, επομένως αν έχεις απορία για κάτι ή ανησυχείς πες το στη δασκάλα ή στον δάσκαλο σου ?,

-μαζί επιστρέφουν και οι μάσκες που τουλάχιστον στην τηλεκπαίδευση τις είχαμε ξεχάσει. Η χρήση τους είναι υποχρεωτική μέσα στους χώρους του σχολείου, τόσο στις τάξεις, όσο και στην αυλή, φόρεσέ τη λοιπόν πριν περάσεις από την είσοδο ? ,

-θυμίσου πως κατά τη διάρκεια του μαθήματος γίνονται διαλείμματα μάσκας για μερικά λεπτά (για να μας δείξεις αν η γλώσσα σου μπορεί να ακουμπήσει τη μύτη σου) , το ίδιο και στην αυλή, μη φοβηθείς όμως να ζητήσεις βοήθεια από τον δάσκαλό σου αν η μάσκα σε ενοχλήσει στην αναπνοή ή σε κουράσει παραπάνω ?,

-καλό είναι να έχεις μαζί σου δύο ή τρεις μάσκες, θυμάσαι πόσο εύκολα έπεφταν κάτω, λερώνονταν ή υγραίνονταν από την αναπνοή σου, ενώ δεν είναι καλό να φοράς την ίδια για πολλή ώρα. Κάθε μάσκα πρέπει να είναι σε δικό της σακουλάκι και σίγουρα οι καθαρές χώρια από τις χρησιμοποιημένες ?

-αν ξεμείνεις από μάσκες και χρειαστείς νέα ζήτα από τον δάσκαλο ή τη δασκάλα σου να σου δώσει άλλη (έχουμε στοκ ύστερα από τόσους μήνες κλεισμένοι σπίτι) και πέτα την προηγούμενη ή φύλαξέ τη στο σακουλάκι της,

-η μάσκα δεν είναι φίμωτρο, γι’ αυτό και θα συνεχίσουμε να μιλάμε, να γελάμε δυνατά, να τραγουδάμε, να λέμε τα αστεία, τα σοβαρά , τις ερωτήσεις και τις απορίες μας, καμιά μάσκα δεν μπορεί να σου κλείσει το στόμα, ειδικά τώρα που θα έχουμε καλύτερο σήμα ?

-συνεχίζουμε να προσέχουμε τις αποστάσεις, ακόμα κι αν είμαστε πολλοί σε μια τάξη, στην αυλή ή στο παιχνίδι, έχουμε στον νου μας να μην ερχόμαστε αγκαλιά με τους άλλους, εκτός αν θέλουμε να χορέψουμε ?,

-ψωνίζουμε από το κυλικείο αν χρειαστεί, αλλά κρατάμε αποστάσεις από τα άλλα παιδιά ή φέρνουμε μαζί μας από το σπίτι φαγητό και μπόλικο νερό , ειδικά τώρα που θα περάσουμε στους ζεστούς μήνες ??

-πλένε συχνά τα χέρια σου με σαπούνι και νερό που δεν ταλαιπωρούν την επιδερμίδα ή με αντισηπτικό, ιδιαίτερα πριν πιάσεις αντικείμενα , φαγητό ή νερό ? ,
-υποχρεωτικό είναι και το διαγνωστικό τεστ που θα κάνεις δυο φορές την εβδομάδα, κάθε Κυριακή και Τετάρτη (μέχρι 24 δηλαδή κάθε φορά πριν το πρωινό της Δευτέρας και της Πέμπτης που θα έρχεσαι στο σχολείο) και θα το προμηθεύεται η μαμά ή ο μπαμπάς με το ΑΜΚΑ από το φαρμακείο. το ίδιο τεστ θα κάνω κι εγώ, (που όλο παραπονιέσαι ότι γράφεις μόνο εσύ κι εγώ απλώς διορθώνω), για να είμαστε σίγουροι ότι δε θα φέρουμε τον ιό στην τάξη μας,

-μη φοβηθείς το τεστ, αυτό τουλάχιστον δε χρειάζεται διάβασμα, γίνεται στο σπίτι με τη βοήθεια κάποιου ενήλικου, ενώ είναι απλό κι ανώδυνο (δες τις οδηγίες και κατάλληλα βίντεο πριν και θα πειστείς) ?,

-μην ξεχάσετε να δηλώσετε το αποτέλεσμα του test και να είστε ειλικρινείς, είτε είναι θετικό, είτε αρνητικό (στην ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr και στην κατηγορία «Σχολική Κάρτα για Covid -19» ). Κανείς δε θα σε μαλώσει αν έχεις αρρωστήσει και χρειάζεται να παραμείνεις σπίτι για λίγες μέρες , αντίθετα θα ταλαιπωρηθείς στο σχολείο αν έρθεις με θετικό κρούσμα τόσο εσύ, όσο και οι συμμαθητές σου ?,

-όταν το αποτέλεσμα είναι αρνητικό, εκτυπώνουμε από την ηλεκτρονική πλατφόρμα την σχολική κάρτα αρνητικού αποτελέσματος ή αν δεν μπορούμε να εκτυπώσουμε, γράφουμε σε ένα χαρτί το αποτέλεσμα σύμφωνα με την δήλωση που μας δείχνουν ως παράδειγμα ?,

-την κάρτα αποτελέσματος την έχουμε μαζί μας πάντα (και είναι η πρώτη φορά που χαιρόμαστε να δείχνουμε ότι κοπήκαμε σε κάποιο τεστ !) , μην ξεχνάς λοιπόν να την έχεις σε έναν φάκελο που θα είναι πάντα στην τσάντα σου,

-να θυμάσαι πως κι οι δάσκαλοί σου ταλαιπωρούνται, φοβούνται ή ανησυχούν το ίδιο με σένα. Αλλά είναι τόσα πολλά αυτά που μας περιμένουν, όχι σε μια οθόνη, αλλά ζωντανοί, με σάρκα, οστά, παιχνίδι, πείραγμα, παρουσία, φίλους, που όλα τα δύσκολα θα τα ξεπεράσουμε και πάλι☀️.
Τα σχολεία ανοίγουν για τρίτη φορά την τρέχουσα χρονιά. Κι είναι καλό που ανοίγουν.

Όπως οι δρόμοι είναι πλέον γεμάτοι, τα μαγαζιά, οι καφετέριες, έτσι και τα παιδιά θέλουν τον κόσμο τους πίσω. Ας τα βοηθήσουμε, είναι τα μόνα που η ΦΩΝΗ τους δεν ακούστηκε τους περασμένους μήνες.
Μάριος Μάζαρης

* κι αν για κάποιους φαίνεται αστείο να θέλουμε να επιστρέψουμε στις τάξεις για μερικές μόνο εβδομάδες πριν λήξει το έτος, για μας είναι τόσο λογικό και τόσο ονειρεμένο• να λήξει η χρονιά και να μας βρει όπως ξεκίνησε : ΜΑΖΙ, ύστερα από τόσες ταλαιπωρίες, στην ίδια αυλή, με τα ίδια χαμόγελα, τα ίδια παιχνίδια, αλλά πιο δυνατοί, γιατί ΑΝΤΕΞΑΜΕ και ΔΕΝ ΞΕΧΑΣΑΜΕ ο ένας τον άλλον. ❤️ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ

Το post του δασκάλου