Παιδίατρος: “Πώς μιλάμε για σωστή χρήση μάσκας, όταν τα θρανία μπρος και πίσω από το κρούσμα, απέχουν λιγότερο από μισό μέτρο;”

Παιδίατρος: "Πώς μιλάμε για σωστή χρήση μάσκας, όταν τα θρανία μπρος και πίσω από το κρούσμα, απέχουν λιγότερο από μισό μέτρο;"

Το πρώτο κουδούνι για τη φετινή σχολική χρονιά θα χτυπήσει στα σχολεία όλων των βαθμίδων την Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου. Οι μαθητές που θα καθίσουν στα θρανία θα έρθουν αντιμέτωποι με μια νέα σειρά μέτρων που θα ενεργοποιείται εντός της τάξης σε περίπτωση εμφάνισης κρούσματος. Ενώ μέχρι πρότινος η ύπαρξη κρούσματος οδηγούσε αναπόφευκτα σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας της τάξης και συνέχιση των μαθημάτων με τηλεκπαίδευση, εφεξής αυτό αλλάζει καθώς πλέον θα επιστρατευτεί η λύση της διενέργειας rapid test.

Με ανάρτησή του ο παιδίατρος Κυριάκος Δουλγέρης εκφράζει τις ενστάσεις τους για τα μέτρα που εισηγήθηκε η Επιτροπή των Ειδικών και υιοθέτησε το Υπουργείο Παιδείας αναφορικά με τα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα τεθούν σε εφαρμογή και τα οποία θα διασφαλίσουν το ασφαλές άνοιγμα και την δια ζώσης διδασκαλία σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Η ανάρτηση του παιδιάτρου που αξίζει να διαβαστεί

Διαβάσαμε σήμερα με δέος την εισήγηση της αρμόδιας επιτροπής ειδικών για το άνοιγμα των σχολείων. Από τις πιο σημαντικές αλλαγές είναι πως τα τμήματα δεν θα κλείνουν με τον εντοπισμό ενός κρούσματος, αλλά με πάνω από 50% μολύνσεις !!

Δηλαδή προτείνεται για την covid19 υγειονομικό μοντέλο τύπου γρίπης, δηλαδή το τμήμα να κλείνει όταν αρρωστήσουν οι μισοί μαθητές! Άρα “μια γριπούλα είναι” ;

Δεν θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν τα δεδομένα της νέας μετάλλαξης δ, η οποία μεταδίδεται ευρέως και ταχύτατα μεταξύ των παιδιών ; Με αποτέλεσμα να βλέπουμε να νοσούν μαζικά οι μαθητές στα σχολεία των ΗΠΑ, από όπου τα δεδομένα που έχουμε είναι άφθονα και ιδιαίτερα ανησυχητικά για το τι μέλλει γενέσθαι.

Στη συνέχεια των προτάσεων της επιτροπής διαβάζουμε : “σε περίπτωση νόσησης ενός μαθητή, ο διπλανός του στο θρανίο θα μπαίνει αυτόματα σε καραντίνα, ενώ θα επηρεάζονται κι όσοι βρίσκονται στο μπροστινό ή στο πίσω θρανίο. Συγκεκριμένα, και αυτοί θα μπαίνουν σε καραντίνα, στην περίπτωση που δεν έχουν κάνει σωστή χρήση μάσκας”.

Η σωστή χρήση μάσκας μεταξύ των μαθητών είναι κάτι αποδεδειγμένα ουτοπικό, είναι ένα μέτρο το οποίο εφαρμόζεται ευρέως σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά ειλικρινά δεν μπορούμε να βασιζόμαστε σε αυτό. Επίσης εκτός από το περιβάλλον της τάξης οι μαθητές συγχρωτίζονται και σε πολλά άλλα σημεία του σχολείου όπου κανείς δεν επιτηρεί τις μάσκες τους.

Πώς μπορούμε να ανακοινώνουμε οδηγίες με γνώμονα τη σωστή χρήση μάσκας από τα θρανία μπρος και πίσω από το κρούσμα, τα οποία στην μέση ελληνική σχολική αίθουσα απέχουν λιγότερο από μισό μέτρο;;

Τα δεδομένα με τη μετάλλαξη δ έχουν αλλάξει και αυτό θα πρέπει να το αντιληφθούμε όλοι, γονείς, ιατροί, σχολικές μονάδες και επιτροπές. Οι μαθητές εξάλλου είναι η πλέον ανεμβολίαστη ηλικιακή ομάδα. Δεν ισχύει το περσινό (το οποίο κακώς επικράτησε), ότι “τα παιδιά δε μεταδίδουν”, “μεταδίδουν λιγότερο” και ότι συνήθως θα βρούμε κάποιον άρρωστο ενήλικα στο οικογενειακό περιβάλλον που ξεκίνησε τη μετάδοση.

Αντιθέτως κάθε επεισόδιο πυρετού σε μαθητή το αμέσως επόμενο διάστημα θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως πιθανό κρούσμα covid19 και θα πρέπει να γίνεται το αντίστοιχο τεστ ώστε να ληφθούν μέτρα απομόνωσης.

Ελπίζουμε η Επιτροπή των Ειδικών και το υπουργείο Παιδείας να ενστερνιστούν της ανησυχίες των παιδιάτρων και των γονιών και να προχωρήσουν σε λήψη άμεσων μέτρων για μία ασφαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Το post του παιδιάτρου

Διαβάστε επίσης:

“Άδειασε η χαρά από τις ζωές μας. Μας λείπεις”: Συγκινεί ο μπαμπάς της 7χρονης Αναστασίας

Γκάγκα: “Φυσικά αν δούμε ότι υπάρχει μετάδοση, θα κλείσουν τα σχολεία”

Στο PlayOclock βρήκαμε τα παιχνίδια που μαθαίνουν στα παιδιά να… μαθαίνουν!