Πεπόνι: Γνωρίστε το αντίπαλο δέος του καρπουζιού και φτιάξτε παγωτό!

Η μυρωδιά του φρεσκοκομμένου πεπονιού είναι ανεξίτηλα χαραγμένη στη μνήμη μικρών και μεγάλων που έχουν συνδέσει το καλοκαίρι με τη μοναδική του γεύση. Το χρυσαφένιο του χρώμα, η χυμώδης σάρκα και η δροσιστική γλυκιά του γεύση έχουν καταστήσει το πεπόνι έναν από τους διατροφικούς πειρασμούς που δυσκολευόμαστε να αντισταθούμε το καλοκαίρι.

Πλούσιο σε βιταμίνες, φτωχό σε θερμίδες

Μπορείτε να το εντάξετε άφοβα στο ημερήσιο διατροφικό πρόγραμμα του παιδιού καθώς διαθέτει διατροφικές ιδιότητες που το καθιστούν πολύτιμο για τον οργανισμό. Είναι πλούσιο σε κάλιο οπότε λειτουργεί κατά του φουσκώματος, έχει διουρητική δράση (λόγω του υψηλού ποσοστού νερού που εμπεριέχει), συμβάλλει στη ρύθμιση της καρδιακής λειτουργίας καθώς και της αρτηριακής πίεσης ενώ απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή ως προς την κατανάλωσή του καθώς είναι μια τροφή υψηλής θερμιδικής αξίας που δίνει περίπου 34 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια.

Το πεπόνι περιέχει αρκετά θρεπτικά συστατικά σε μικρές ποσότητες όπως βιταμίνη Β1, Β2, Β3, φυλλικό οξύ αλλά αυτά τα θρεπτικά συστατικά που αξίζει να αναφερθούν, τα οποία περιέχονται σε μεγαλύτερες ποσότητες είναι: οι υδατάνθρακες, η βιταμίνη C, η βιταμίνη Α και η β- καροτίνη .

Η βιταμίνη C και η β – καροτίνη που περιέχει, του προσδίδουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, αποτρέπουν την επιβλαβή δράση των ελεύθερων ριζών και συμβάλλουν στην προστασία από διάφορες μορφές καρκίνου. Επιπρόσθετα η β – καροτίνη και η βιταμίνη Α που περιέχει συμβάλλουν στη διατήρηση της υγείας του δέρματος, στην αποφυγή της γήρανσης και στην ενίσχυση της όρασης. Όσο πιο ώριμο είναι, τόσο περισσότερο αυξάνεται η περιεκτικότητα του σε β-καροτίνη. Αξίζει να σημειωθεί ότι το πεπόνι περιέχει αδενοσίνη, η οποία αποτελεί ισχυρό αντιπηκτικό και βοηθά στην αραίωση του αίματος και στην πρόληψη εγκεφαλικών επεισοδίων. Επιπλέον, περιέχει το ένζυμο, υπεροξειδική δισμουτάση, το οποίο πιστεύεται ότι έχει ευεργετικές αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Παράλληλα αυξάνει την ικανότητα συγκέντρωσης, μειώνει το στρες και καταπολεμά την αϋπνία.

Μπορεί να καταναλωθεί ωμό σε φρουτοσαλάτα. Επίσης μπορούμε να φτιάξουμε γρανίτα, παγωτό, smoothie, χυμό και σαλάτα με πεπόνι. Δεν πρέπει να παραμένει κομμένο για αρκετή ώρα γιατί καταστρέφεται η βιταμίνη C που περιέχει. Όσο πιο ώριμο είναι, τόσο πιο θρεπτικό θεωρείται. Μπορείτε να κρίνετε την ωριμότητα, και από το άρωμα του! Διαφορετικά, τοποθετήστε το για μερικές μέρες σε θερμοκρασία δωματίου, και μόλις αποκτήσει άρωμα, βάλτε μαχαίρι.

Υλικά

500 γραμμ. πολτοποιημένη σάρκα πεπονιού
500 γραμμ. γιαούρτι πλήρες
125 γραμμ. μέλι θυμαρίσιο

Εκτέλεση

Σε μπλέντερ βάζουμε το πεπόνι καθαρισμένο, το γιαούρτι και το μέλι. Τα χτυπάμε να πολτοποιηθούν όλα μαζί, τα βάζουμε σε παγωτομηχανή ή τα παγώνουμε στην κατάψυξη μέχρι να σφίξει το μείγμα και το χτυπάμε κάθε 30΄ για 5 φορές ν’ αφρατέψει. Παίρνουμε το αργίτικο πεπόνι, το πλένουμε εξωτερικά και το κόβουμε οριζόντια. Αφαιρούμε ίνες και σπόρους και λίγη λίγη τη σάρκα του μέχρι να ζυγίσουμε 500 γραμμ. καθαρή σάρκα. Παγώνουμε τα αδειασμένα μισά του πεπονιού στην κατάψυξη. Αφού παγώσει το παγωτό, γεμίζουμε τις παγωμένες θήκες πεπονιού και γαρνίρουμε, αν θέλουμε, με φιστίκια Αιγίνης.

Διαβάστε επίσης:

Κώστας Σόμμερ και Βαλεντίνη Παπαδάκου απολαμβάνουν τις πρώτες καλοκαιρινές διακοπές με τον γιο τους

Χαμόγελο του Παιδιού: Εξαφανίστηκε η 15χρονη Ελένη από την Θεσσαλονίκη

“Στο πάρτι του αυτιστικού γιου μου ήρθαν μόνο 2 παιδάκια και ο κλόουν μοίραζε μπαλόνια στους περαστικούς”