“Πιο όμορφα γράμματα! Μπορείς!”: Όταν το σχόλιο δασκάλας πληγώνει μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες

Τις τελευταίες ώρες το γύρο του διαδικτύου εισπράττοντας  σχόλια και παρατηρήσεις κάνει το σχόλιο μιας δασκάλας ελληνικού σχολείου σε γραπτό μαθητή.

Το γραπτό το οποίο ήρθε στο φως της δημοσιότητας από την ειδική παιδαγωγό  Μαριλένα Γιαννακίτσα που βοηθά το μαθητή που αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες  και μέσω της ανάδειξης του επίμαχου σχολίου της δασκάλας επιθυμεί να δείξει ότι η προσέγγιση και η διόρθωση των γραπτών μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες θα πρέπει να γίνεται με διαφορετικό τρόπο από ό,τι συμβαίνει στα γραπτά μαθητών που δεν έχουν μαθησιακές δυσκολίες.

Το επίμαχο γραπτό με την επισήμανση της δασκάλας και το σχόλιο του μαθητή

Ο μαθητής που έχει δυσλεξία λαμβάνει ως σχόλιο από τη δασκάλα την επισήμανση “Πιο όμορφα γράμματα! Μπορείς!!!” και εκείνος της απαντά “ΟΧΙ”.

Η ειδική παιδαγωγός που ανέδειξε το επίμαχο γραπτό τόνισε πως προέβη σε μια τέτοια κίνηση για να εξηγήσει ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει οι δάσκαλοι να αντιμετωπίζουν τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες όπως τους υπόλοιπους μαθητές. Το σχόλιο “Πιο όμορφα γράμματα!” σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες κάθε άλλο παρά σχόλιο ενθάρρυνσης είναι για αυτά. Αντιθέτως είναι μια “πληγή” καθώς οι μαθησιακές δυσκολίες τα εμποδίζουν να έχουν τετράδια με γραπτά με ευανάγνωστα και καθαρά γράμματα. Για αυτά τα παιδιά  τέτοιου είδους σχόλια είνα μια απογοήτευση και μια απόδειξη ότι η δασκάλα δεν εκτιμά την προσπάθειά τους.

Όπως καταγράφει και η ειδική παιδαγωγός “Όχι κυρία δασκάλα. Δεν μπορεί.
Πολύ σωστά σου απάντησε. Γιατί ακόμα και το να καθίσει να συγκεντρωθεί να κάνει την Αντιγραφή για αυτό το παιδί είναι μια μάχη.

Μάχη με τη δυσλεξία που έχει, με την έλλειψη συγκέντρωσης και γιατί δυστυχώς όταν έπρεπε κανεις δεν το βοηθησε να μάθει να κρατάει σωστα το μολύβι και να μην κουράζεται και πονάει.

Και σήμερα μου πήρε μισή ώρα να τον πείσω να κάνει αντιγραφή γιατί ματαιωσες την χθεσινή προσπάθεια του.

Κουράστηκα πια να βλέπω παιδιά να προσπαθούν να μαζέψουν τα κομμάτια τους επειδή δεν τους δίνει κανεις το χρόνο, τον χώρο και τη φροντιδα που χρειάζονται για να ανθίσουν.

Ένα παιδί που δεν δίστασε να υποστηρίξει τον εαυτό του και να απαντήσει στη δασκάλα!

Η ανάρτηση της ειδικής παιδαγωγού προκάλεσε ποικίλα σχόλια και όλοι της οι ακόλουθοι στάθηκαν στο πλευρό του μαθητή, ψέγοντας τη δασκάλα για τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε το γραπτό του.

Όπως έγραψε χαρακτηριστικά μια μαμά ” Να πείτε στο παιδί ότι εγώ βλέπω: 1. Όμορφα, ευδιάκριτα και ευανάγνωστα γράμματα. Διάβασα πολύ εύκολα το κείμενο. 2. Σωστά τονισμένες όλες οι λέξεις. 3. Σωστή ορθογραφία! 4. Δεν λείπει ούτε και ένα γράμμα από καμία λέξη. 5. Σημεία στίξης όπου χρειάζονταν 6. Ένα παιδί που αφιέρωσε χρόνο και κόπο για να ολοκληρώσει την εργασία του ελπίζοντας ότι η προσπάθεια του θα αναγνωρισθεί. 7.  Ένα παιδί που δεν δίστασε να υποστηρίξει τον εαυτό του και να απαντήσει στη δασκάλα!  Ένα μεγάλο  μπράβο λοιπόν στο παιδί αυτό που συνεχίζει και προσπαθεί και στην μαμά που το στηρίζει! Εγώ βλέπω ένα παιδί που και θα ανθίσει και θα πετύχει στη ζωή του και αν στην πορεία δεν του δίνεται ο χρόνος, ο χώρος και η φροντίδα που χρειάζεται, θα έχει την δύναμη και την αυτοπεποίθηση να ζητήσει τα αυτονόητα που δικαιούται!”

Διαβάστε επίσης:

Αποκάλυψη σοκ για τον Στάθη Παναγιωτόπουλο: Είχε στείλει χυδαίο μήνυμα στην Καρολάιν, όταν ήταν 15 ετών

Η Ελλάδα «πετά» στα αστέρια: Μαθητές έστειλαν τον δικό τους πύραυλο στο Διάστημα

Υπόθεση σοκ στην Ελλάδα: «Θέλω το παιδί μου πίσω» – Νονά δε δίνει το βαπτιστήρι στους γονείς του – Ξεσπούν οι γονείς

H Διαιτολόγος Κατερίνα Καρίνου μας αποκαλύπτει τα διατροφικά μυστικά των υψηλών σχολικών επιδόσεων! (video)