Πώς να κοιμίζω το μωρό μου; Μία μαία και μητέρα δίνει πολύτιμα tips σε νέες μαμάδες

Αν είστε νέα μαμά και, όπως σχεδόν όλες, χάνετε τον ύπνο σας, τότε οι συμβουλές της Amelia, μίας μαίας που έγινε κι εκείνη προσφάτως μητέρα, θα κάνουν την καθημερινότητα του ύπνου σας καλύτερη και θα κοιμάστε κι εσείς σαν… μωρό.Όπως λέει η ίδια, οι περισσότερες από τις ερωτήσεις που δέχεται είναι από γυναίκες που έγιναν για πρώτη φορά μαμάδες και οι οποίες ψάχνουν αυτό το «σωτήριο» tip για τις πρώτες λίγες εβδομάδες και μήνες με τα μωράκια τους.Οι πρώτες έξι εβδομάδες μετά τη γέννα είναι ένα κρίσιμο χρονικό διάστημα για να αναπτυχθεί ο δεσμός με το μωρό και να καθιερωθεί μία ήπια ρουτίνα ταΐσματος και ύπνου.Είναι η χρονική περίοδος της ταχύτατης ανάπτυξης του παιδιού σας, στην οποία μαθαίνει τον κόσμο έξω από την κοιλιά σας. Εκ των πραγμάτων, είναι μία περίοδος χαράς σε συνδυασμό με την κούραση καθώς κι εσείς προσπαθείτε να υιοθετήσετε τη νέα σας πραγματικότητα.Συνεπώς δείτε τι συμβουλεύει η Amelia για το διάστημα που επιστρέφετε σπίτι σας από το μαιευτήριο, αγκαλιά με το μωρό σας.

Πώς θα βάλω το παιδί μου για ύπνο;

Πρώτο και πολύ βασικό, μην χάσετε την ψυχική σας υγεία για τον ύπνο. Είναι εύκολο κανείς να πει: τα παρατάω, το ξέρω. Όμως, αν κοιτάξω πίσω μου εύχομαι να μην αγχωνόμουν τόσο πολύ για τον ύπνο, όσο τελικά αγχώθηκα.  Αρχίστε με κάποια πολύ απλά πραγματάκια από την πρώτη μέρα, όπως φάσκιωμα του μωρού σας, ένα σκοτεινό δωμάτιο και μία γλυκιά νανουριστική μουσική.Ό,τι θα πρέπει να θυμάστε είναι αυτό: τις πρώτες τρεις εβδομάδες, τα μωρά κοιμούνται περισσότερες ώρες από όσες μένουν ξύπνια. Απόλυτα φυσιολογικό.  Ο λόγος που συμβαίνει αυτό, όταν γεννιούνται, είναι γιατί η μελατονίνη ( η ορμόνη του ύπνου) της μητέρας τους βρίσκεται σε υψηλότερες συγκεντρώσεις στον οργανισμό τους. Από τις πρώτες τρεις εβδομάδες, αυτή  η ορμόνη  αρχίζει να μειώνεται και τα παιδιά δημιουργούν τη δική τους αντίστοιχη ορμόνη του ύπνου.  Από τη στιγμή που θα συμπληρώσει τρεις εβδομάδες ζωής, το μωράκι σας πιθανώς να ξεσηκώνει τον κόσμο και να είναι περισσότερες ώρες ξύπνιο και σε… «συναγερμό». Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι θα είναι και λίγο πιο δύσκολο να κοιμηθεί… Σε αυτήν την ηλικιακή στιγμή, το μωρό σας μπορεί επίσης να υφίσταται την πρώτη του «έκρηξη» ανάπτυξης. Θα πρέπει να το ταΐζεται πιο τακτικά ή όποτε το ζητάει.Στις έξι εβδομάδες, το μωρό σας θα έχει το δεύτερο τέτοιο «ξέσπασμα» και να γίνει ένα πολύ πεινασμένο, κουρασμένο και απαιτητικό πλασματάκι. Κάντε υπομονή. Επίσης, το να παίρνουν έναν υπνάκο ξεκινά σε αυτήν την ηλικία, επειδή ο κύκλος του ύπνου τους αρχίζει να αλλάζει. Κι εκεί θα πρέπει να δείξετε υπομονή και να γνωρίζετε ότι δεν θα διαρκέσει για πάντα.«Αν και συστήνω μία καθημερινότητα “feed play sleep” από τη γέννηση, τώρα είναι η ώρα να κάνετε μία ευχή για να ξεκινήσει η βασική καθημερινότητα. Δεν χρειάζεται να είστε αυστηρή, απλώς να κάνετε μικροαλλαγές, ώστε το μωρό σας να κοιμάται πιο ήρεμα», λέει η Amelia.«Τα μωρά σε αυτήν την ηλικία ανταποκρίνονται όμορφα στη μέθοδο της αγκαλιάς ή του “σσς» και του γλυκού χτυπήματος στην πλάτη του», προσθέτει.Η Amelia παραθέτει στη συνέχεια τα κορυφαία της tips  που μοιράζεται με τις μαμάδες που φεύγουν από το μαιευτήριο και ξεκινούν τον νέο τους ρόλο.

Ξεκουραστείτε, όταν μπορείτε

Εδώ που τα λέμε δεν είναι και εύκολο να κοιμηθείτε, όταν κοιμάται και το μωρό. Ομολογουμένως, αυτό δεν συμβαίνει και σας γεμίζει πίεση. Είναι πιο εύκολο να καθίσετε ή να ξαπλώσετε στον καναπέ σας, βλέποντας το αγαπημένο σας τηλεοπτικό πρόγραμμα, γιατί πιστέψτε με το χρειάζεστε περισσότερο, από όσο νομίζετε. Το ταξίδι που έκανε το σώμα σας το χρονικό διάστημα της εγκυμοσύνης ήταν μεγάλο και δεν περιλαμβάνει την ξεκούραση από τη γέννα. Το σώμα σας χρειάζεται ανάπαυση τώρα περισσότερο από ποτέ

Ο θηλασμός είναι μία διαδικασία

Μπορεί να χρειαστούν έξι εβδομάδες για να καθορίσετε τον θηλασμό. Σε αυτό το στάδιο, είναι πιο εύκολο να ταϊσετε το παιδί σας και το γάλα σας να γίνει πιο τακτικό.  Παρόλα αυτά, λέω σε όλους μου τους ασθενείς, ότι ο θηλασμός είναι το πιο δύσκολο κομμάτι της μητρότητας, τουλάχιστον για τις πρώτες εβδομάδες. Παρά το γεγονός ότι είναι κάτι το φυσιολογικό, δεν είναι εύκολο και αυτό είναι λογικό. Πάρτε μία βαθιά ανάσα, πάρτε το χρόνο σας. Όσο πιο χαλαρή είστε την ώρα του θηλασμού, τόσο καλύτερα θα φάει το μωρό σας. Χαλαρώστε τους ώμους σας, το σώμα σας γενικά, καθώς και το μυαλό σας. Αν σας φύγει το άγχος του ταΐσματος, θα νιώσετε εκατομμύρια φορές καλύτερα.  Για όσους θεωρούν ότι αυτό έρχεται φυσιολογικά, τότε θαυμάσια.  Χαλαρώστε και όλα θα πάνε καλά.

Το τάισμα με το μπιμπερό είναι μια χαρά

Αν για οποιοδήποτε λόγο δεν μπορείτε ή επιλέγετε να μην θηλάσετε, νιώστε καλά με αυτήν σας την επιλογή. Είναι στην ευχέρειά σας και στο σώμα σας και πρέπει όλοι να σεβαστούν την απόφασή σας. Εάν θέλετε να ταϊσετε με μπιμπερό το μωρό σας, βεβαιωθείτε ότι ξέρετε να αποστειρώνετε σωστά τον εξοπλισμό σας και να γνωρίζεται την ποσότητα του φαγητού που χρειάζεται το μωρό σας, αν επιλέξετε αυτή τη μέθοδο.  Πάντα να κάθεστε άνετα, όταν ταΐζετε το μωρό σας για να προστατεύετε τον αυχένα και την πλάτη σας..

Ενυδατωθείτε!

Η ενυδάτωση πάντα υποβαθμίζεται , μετά τη λοχεία, κυρίως στις μητέρες που θηλάζουν. Πιείτε κατά μέσο όρο δύο λίτρα υγρών – κατά προτίμηση νερού- την ημέρα

Αφιερώστε έστω 15 λεπτά την ημέρα για τον εαυτό σας

Η πιο σημαντική συμβουλή όλων. Εάν δεν φροντίζετε τον εαυτό σας, δεν θα μπορείτε να είστε η καλύτερη εκδοχή σας. Πιστέψτε με, είμαι παθιασμένη με την ψυχική υγεία και στηρίζω σθεναρά την ανάγκη για προσωπική φροντίδα. Είναι πολύ εύκολο να χάσουμε τον εαυτό μας, την αίσθηση της ταυτότητας ή της αυτονομίας μας. Σας συστήνω να αφιερώνετε τουλάχιστον 15 λεπτά την ημέρα αποκλειστικά για εσάς.«Ξέρω ότι μπορεί όλα αυτά να σας φαίνονται βουνό, αλλά αν τα φροντίσετε, θα νιώσετε πολύ καλύτερα», καταλήγει η Amelia.Πηγή: mamamia.com