“Πώς να σε διώξω από την τάξη;”: Το τρυφερό κείμενο ενός δασκάλου για τους μαθητές που θα έρθουν στο σχολείο χωρίς μάσκα

“Φέτος κλείνω τα 15 χρόνια δουλειάς στις σχολικές αίθουσες και δεν απέκλεισα ποτέ μαθητή/τρια από τη μαθησιακή πραγματικότητα. Η τάξη δε θέλει τσαμπουκά, ΘΕΛΕΙ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ, αφήστε λοιπόν τα παιδιά να μας εμπιστευτούν όπως πάντα. ” γράφει στην μακροσκελή ανάρτησή του ο δάσκαλος δημοτικού σχολείου στο Κερατσίνι κ. Μάριος Μάζαρης, αναφερόμενος στο φλέγον ζήτημα που απασχολεί τους γονείς τις τελευταίες ημέρες, το οποίο δεν είναι άλλο από τη χρήση μάσκας στο σχολείο.

Η κ. Μάζαρης, με αφορμή την δήλωση της υπ. Παιδείας, ότι όποιο παιδί δεν φορά μάσκα θα αποκλείεται από την εκπαιδευτική διαδικασία, περιγράφει στο κείμενό του πόσο δύσκολο είναι για έναν δάσκαλο να κάνει κάτι τέτοιο, ενώ καλεί ουσιαστικά τους γονείς, να μη χρειαστεί να φτάσει σε αυτό το σημείο: “Ας προσπαθήσουμε να βάλουμε μπρος τη λογική, δίπλα στις τόσο παράλογες εντολές και να δείξουμε εμείς ότι φοράμε μάσκα μέσα στην τάξη σαν πράξη ευθύνης, όχι γιατί μας απειλούν, αλλά γιατί αγαπιόμαστε.”

Ο κ. Μάζαρης προκάλεσε ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις, όταν κατά την διάρκεια της καραντίνας έγιναν γνωστές οι προσπάθειές του να συνεχίσει τα μαθήματα στους μικρούς του μαθητές μέσω Viber. Μάλιστα, πριν από περίπου 5 μήνες είχαμε δημοσιεύσει και μία τρυφερή ανάρτησή του, έπειτα από έναν μήνα κλειστών σχολείων.

Αυτή τη φορά αναρωτιέται: “Πώς να σε διώξω από την τάξη;”

-όταν δεν το’ κανα όταν ήρθες αδιάβαστο και άγραφο, όταν δεν είχες βιβλία ή τετράδια μαζί σου και σού δωσα δικά μου ,

-όταν σιγοψιθύριζες με τους συμμαθητές σου, όσο θα έγραφα στον πίνακα μια άσκηση ή όσο έλεγε τη γνώμη του κάποιο άλλο παιδί κι εγώ απλώς σε κοίταξα, δε σου έδειξα την πόρτα ,

-όταν σε κατηγόρησαν πως έκλεψες, γόμες, μολύβια, χρήματα και υποσχέθηκα στο διάλειμμα μέσα να μείνουμε για να το συζητήσουμε ,

-όταν σου βάλαν τις φωνές ή έβαλες εσύ φωνές σε άλλον, μέσα στην τάξη ψάχναμε πάντα για μία λύση ,

-όταν γνωρίζω οι γονείς σου πως δουλεύουν ή ότι ζούνε χωριστά και δεν υπάρχει άνθρωπος να έρθει να σε πάρει,

-όταν γνωρίζω ότι στην τάξη είναι η μόνη σου ευκαιρία να κάνεις φίλους ή να τους δεις λιγάκι παραπάνω ,

-όταν το μάθημα που χάνεις δε θα βρεθεί κανείς στο σπίτι για να στο εξηγήσει ,

-όταν δε σ’ έδιωξα όταν σχολείο ήρθες με σκισμένα ρούχα ή παπούτσια ή λερωμένα κι εγώ προσπάθησα να μάθω αν θες βοήθεια ,

-όταν ήρθες χωρίς φαΐ, χωρίς λεφτά και σου’δινα δικά μου ή αγκαλιά πηγαίναμε μαζί στο κυλικείο ,

-όταν μου είπες ψέματα και το’ μαθα ή το κατάλαβα, όταν στενοχωρήθηκα που η σχέση μας δυσκόλεψε κι όταν εσύ αδικήθηκες από λάθος δικές μου λέξεις,

-όταν αργήσαν οι δικοί σου να σε πάρουν και μείναμε στην τάξη περιμένοντας, μου έδινες χαρτιά να διορθώνω ή ζωγραφιές κολλούσαμε μαζί στους τοίχους ,

-όταν στην τάξη μέσα αυτή λερώθηκες ή λέρωσες, έκανες εμετό ή κατουρήθηκες και ψύχραιμα μαζί τα λύσαμε όλα και δεν έφυγες,

-όταν γιορτάσαμε γιορτές μαζί σου και γενέθλια, και δώρα ανταλλάξαμε και γέλια και κανείς δε σε έδιωξε από φίλο του όταν δεν είχες δώρο να του φέρεις ,

-όταν εγώ ο ίδιος αρρωσταίνω και 3 και 4 φορές μέσα στον χρόνο, από τις γρίπες που θα φέρουν τα παιδιά κι απ’ τις ιώσεις κι όμως ποτέ δεν κατηγόρησα κανέναν ,

-Πώς να σε διώξω από την τάξη, όταν σκοπός μου είναι να έρχεσαι, χαρούμενο κάθε πρωί, να λέμε καλημέρα και να την εννοούμε

Σε πιο πρόσφατη ανάρτησή του, ο ίδιος δάσκαλος ανέβασε ένα βιντεάκι στο οποίο δείχνει πώς θα μάθουμε στα παιδιά να χρησιμοποιούν τη μάσκα μέσα στην τάξη, επισημαίνοντας το ουσιώδες: “Ξέρουμε, ότι δεν είναι ευχάριστη η χρήση μάσκας για κανέναν μας. Αλλά θα προσπαθήσουμε για το καλό όλων μας.”