Ο σύμβουλος σταδιοδρομίας συμβουλεύει να μην βλέπουμε το επάγγελμα πίσω από τις σπουδές μας.
«Κανένας υποψήφιος για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα να μην βλέπει πρώτα το επάγγελμα που θέλουν ίσως άλλοι να κάνει, αλλά να κοιτάξουν τα θέλω τους και τα όνειρά τους.» Αυτό συμβουλεύει για όλα τα παιδιά υποψήφιους φοιτητές ο Στράτος Στρατηγάκης μαθηματικός- ερευνητής Σύμβουλος Σταδιοδρομίας. Τις πολύ σοβαρές επισημάνσεις του τις έκανε στην ΕΡΤ και στην Σταυρούλα Χριστοφιλέα.
Οπως ανέφερε ο κ,. Στρατηγάκης λογικά στις 7 Ιουλίου θα ανοίξει η πλατφόρμα των μηχανογραφικών και θα παραμείνει ανοικτή για 7-8 ημέρες. Αμέσως μετά έχουμε την ολοκλήρωση της διαδικασίας και στις 24 Ιουλίου θα έχουμε τις βάσεις των σχολών. Τα παιδιά και υποψήφιοι φοιτητές θα έχουν όλο τον Αύγουστο να χαρούν και να αποφορτιστούν από τον Γολγοθά των εξετάσεων του άγχους των βαθμών αλλά και την καταληκτική θέση των βάσεων.
Οι υποψήφιοι τόνισε ο κ. Στρατηγάκης θα πρέπει να ξέρουν ότι οι βαθμοί τους θα έιναι ίσως λίγο χαμηλότεροι από αυτούς που περιμένουν γιατί ίσως κάπου έχουν ξεχάσει κάτι ή δεν το τεκμηρίωσαν καλά και όλο αυτό έχει έναν αντίκτυπο. Είναι λογικό και συμβαίνει σε κάθε αναμέτρηση. Από την άλλη πρέπει να σταματήσουν οι υποψήφιοι να κάνουν υποθέσεις και εικασίες.
Τα κριτήρια επιλογής των παιδιών.
Πρώτον οι υποψήφιοι να ακολουθήσουν τον δρόμο της καρδιάς τους, τα θέλω τους και τίποτα παραπάνω για να είναι χαρούμενοι και να διαβάσουν αυτά που θέλουν και όπως το θέλουν.
Μετά να αναρωτηθούν αν τις σχολές που δηλώνουν αν έχουν τις δυνάμεις να φτάσουν μέχρι το πτυχίο. ¨Ηδη το 30% των φοιτητών αριστούχων που λιμνάζουν στη νομική είναι αυτοί που δεν θέλουν να συνεχίσουν τη σχολή και δεν επιθυμούν να ασχοληθούν με τα μαθήματα που διδάσκονται σε αυτήν.
Και τρίτον και σπουδαιότερο πίσω από τις επιλογές που κάνουν να μην βλέπουν το πιθανό επάγγελμα. Τι θα τους αποφέρουν δηλαδή οι σπουδές και πώς θα τις εξαργυρώσουν καλύτερα.
Ο κ. Στρατηγάκης έδωσε παράδειγμα τα οικονομικά στα οποία υπάρχουν μαθήματα βιολογίας που οι υποψήφιοι ούτε καν θέλουν να δουν στα μάτια τους και που αυτό το πεδίον έχει πίσω του όλες τις σπουδές περιβάλλοντος. Είναι λογικό να μην ολοκληρώσουν τις σπουδές τους τη στιγμή που λείπουν και οι υποδομές αλλά και η ενημέρωση. Οι υποψήφιοι να ξέρουν ότι η επαγγελματική τους ζωή θα περάσει από 40 κύματα, και θα ακούσουν εκατομμύρια άλλων άσχετων ανθρώπων τις γνώμες για το τι πρέπει να δηλώσουν και πού να σταδιοδρομήσουν. Κανένας δεν ξέρει καλύτερα τι θέλει ο υποψήφιος από τον ίδιο τον υποψήφιο.
Οι παρεξηγήσεις.
Κανένας δεν λέει ότι αν φτάσει ένας υποψήφιος στη βάση θα ξέρει ότι έχει μπει και στη σχολή. Ούτε είναι σωστό θα τις δηλώσω όλες για να μην μείνω απ έξω. Αν δηλώσει τελευταία μια σχολή που μπορεί να περάσει σε σειρά χαμηλότερη, τότε στερεί τη θέση από κάποιον άλλον. Έτσι περνούν σε σχολές κατά λάθος. Ο σωστός υποψήφιος πρέπει να δηλώσει δύο από τις υψηλές σχολές δύο από τις μεσαίες και δύο από τις χαμηλές. Θα πρέπει να δει τα μαθήματα να του αρέσουν και μόνο έτσι θα πάρει πτυχίο. Ότι έχει περισσότερα μόρια δεν σημαίνει ότι εξαρτώνται από τις βάσεις οι εισαγωγές.
Ο υποψήφιος επιλέγει επιστημονικό αντικείμενο. Επιλέγει σχολές και αυτές τις βάζει σε μια σειρά. Δεν κοιτάζω τις βάσεις και δεν δηλώνω μόνο τις χαμηλόβαθμες. Τα παιδιά πρέπει να διαλέξουν τις σπουδές τους.