Διανύουμε αισίως την δεύτερη εβδομάδα της νέας σχολικής χρονιάς που φέτος διεξάγεται σε πρωτόγνωρες συνθήκες καθώς μαθητές και εκπαιδευτικοί καλούνται να φοράνε μάσκες στις τάξεις και τους εσωτερικούς χώρους των σχολείων, τα διαλείμματα γίνονται χωριστά και γενικότερα όλη η εκπαιδευτική διαδικασία είναι πλήρως προσαρμοσμένη στις κανόνες προστασίας και πρόληψης που επιβάλλει η πανδημία του κορωνοϊού.
Ο δάσκαλος Μάριος Μάζαρης με μια ανάρτησή του στο Facebook ανακεφαλαιώνει όλα όσα έχει καταγράψει στην πράξη μέσα στην τάξη την πρώτη εβδομάδα από την επιστροφή των μαθητών στο σχολείο θίγοντας ιδιαιτέρως το ζήτημα του αριθμού μαθητών ανά τάξη. Όπως τονίζει και ο δάσκαλος όσο και αν οι μαθητές φοράνε τη μάσκα τους και ακολουθούν κατά γράμμα τους κανόνες υγιεινής εντούτοις η ύπαρξη 20 και 25 μαθητών σε μικρές τάξεις που τα θρανία αναπόφευκτα είναι σχεδόν κολλητά το ένα στο άλλο, σαμποτάρει κάθε προσπάθεια αποφυγής συγχρωτισμού.
Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει στο διάλειμμα και στην ουρά για το κυλικείο καθώς τα πιτσιρίκια θέλουν να έρθουν κοντά με τους φίλους και συμμαθητές τους, γιατί τα παιδιά έχουν ανάγκη την επαφή και τις κοινωνικές σχέσεις.
Καταλήγοντας, ζητά από το Υπουργείο Παιδείας να επιληφθεί του ζητήματος και να επανεξετάσει τα μέτρα πρόληψης που έχουν παρθεί στα σχολεία καθώς στην πράξη αποδεικνύονται μάταια και απαιτείται εκ νέου σχεδιασμός που θα ανταποκρίνεται στις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν στα σχολεία της χώρας.
Η ανάρτηση του δασκάλου
ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΑΛΛΑ:
-οι μάσκες ήδη άρχισαν να προβληματίζουν, τα παιδιά τις ανεβάζουν, αυτές πέφτουν, είναι αρκετές οι στιγμές που βλέπεις στα μάτια τους ένα ουφ κι ένα γιατί ?,
-οι μάσκες δεν ακούγονται, η φωνή των παιδιών σβήνει πίσω απ’ τα υφάσματα, χρειάζεται να πουν δεύτερη και τρίτη φορά τη σκέψη τους, ενώ κι εσύ δάσκαλε μιλάς πια δύο οκτάβες πάνω ?,
-οι μάσκες δεν αρκούν, πέφτει η μία, πέφτει η δεύτερη, πέφτει η τρίτη, μικροί μαθητές που καταλήγουν γρήγορα δίχως μάσκα, καθώς πέφτουν στο πάτωμα οι προμήθειες της μέρας ?,
-οι μάσκες δεν αναπνέουν μέσα σε τάξεις που πυρώνει ο ήλιος, που δεν κλιματίζονται και που όλοι μαζί σκουπίζουμε ασταμάτητα τον ιδρώτα μας? ,
-οι μάσκες δεν κρατάνε αποστάσεις, καθώς στην τάξη βρίσκονται 20 παιδιά και 25, με θρανία τόσο κοντά το ένα με το άλλο , πολύ απλά γιατί αυτής της χωρητικότητας είναι η αίθουσα,
-οι μάσκες δεν ασκούν παρηγοριά, όταν ακολουθούμε όλους τους κανόνες που μας δίνονται, αλλά στριμωγμένοι τόσοι πολλοί σε τόσο λίγο χώρο?,
-οι μάσκες δε συστήνονται και δεν αγκαλιάζουν, όταν ανυπομονούμε να βγούμε διάλειμμα, να δούμε και να μάθουμε τα πρόσωπά μας ?,
-οι μάσκες δεν κάνουν ησυχία, καθώς το μισό σχολείο κάνει διάλειμμα, όσο εμείς προσπαθούμε να κάνουμε μάθημα, και τ’ ανοιχτά παράθυρα δε βοηθούν σε τίποτα ?,
-τα χέρια μένουν καθαρά κι ύστερα πάλι όχι, όταν μολύβια πέφτουν κάτω, γόμες και ξύστρες, όταν τα χέρια πιάνουν πόρτες, παγκάκια και χαλίκια στην αυλή,
-τα χέρια μένουν καθαρά κι ύστερα παίζουν, παιδιά που τρέχουν γιατί έχουν την ανάγκη, γελάνε γιατί έτσι είναι το ωραίο, αγγίζονται γιατί έτσι έχουν μάθει να γίνονται φίλοι ?,
-τα χέρια μένουν καθαρά κι ύστερα πιάνουμε χαρτιά, κόλλες, ψαλίδια, γιατί δεν είναι όλη η μέρα μας τετράδια, έχει και χρώματα και κατασκευές, έχει και τα παιχνίδια μας ⚽️ ,
-τα χέρια μένουν καθαρά κι ύστερα έρχεται το διάλειμμα, γραμμή για κυλικείο, γραμμή για τουαλέτα, γραμμή και αποστάσεις που δύσκολα τηρούνται, όσο και να το πεις, όσο και να το δείξεις ??♂️,
-τα παιδιά προσπαθούν για κάτι που δεν είναι εφικτό να γίνει, το βλέπουμε εμείς οι ενήλικοι πόσο δύσκολο και μακριά από την πραγματικότητα είναι τουλάχιστον με αυτές τις συνθήκες,
-οι γονείς προσπαθούν για κάτι που κανείς δεν τους διαβεβαιώνει πειστικά και το άγχος, η αγωνία, η ανασφάλειά τους περνάει από κείνους στα παιδιά κι έρχεται και στην τάξη ✏️,
-η ενέργεια που δίνουμε στο να προσπαθήσουμε να τηρήσουμε αυτούς τους κανόνες, μειώνει την ενέργεια που απομένει για να κάνουμε μάθημα, κι όλο αυτό δεν ξέρουμε τι ωφέλιμο θα δώσει σε απολογισμό
Φέτος η ευθύνη όλων μας έχει μια αυξημένη δυσκολία, δεν παύει όμως να είναι ευθύνη και να πρέπει να μοιράζεται. Περιμένουμε από το αρμόδιο υπουργείο τις απαντήσεις και τη διαβεβαίωση ότι γίνεται καθημερινά προσπάθεια οι συνθήκες αυτές να βελτιωθούν.
Αλλιώς ας μας επιτρέψουν να αποφασίσουμε ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ, να γνωρίσουμε και να αγαπήσουμε την τάξη μας ❤️
*Ακολουθούμε κανόνες και οδηγίες κατά γράμμα, αυτό όμως δε σημαίνει πως θα πάψουμε να διεκδικούμε ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ για τα μικρά παιδιά πρωτίστως, αλλά και όλους όσοι «δοκιμάζονται» μέσα στα σχολεία προσπαθώντας να εφαρμόσουν το λειψό σχέδιο δράσης.
Δείτε το post
https://www.facebook.com/marius.ad.libitum/posts/10217170783202080