Το σημερινό σχολείο είναι αποτυχία. Οι μαθητές κάθονται ακούνητοι 6 ώρες τη μέρα σε μια καρέκλα

Ναι, του Γυμνασίου έχουν βαρεθεί. Ναι, κοιμούνται και έχουν πονοκεφαλιάσει από τις τόσες ώρες μπροστά από έναν υπολογιστή. ? ? ? Γιατί δεν είναι μόνο το 6ωρο-7ωρο του σχολείου.

Είναι και το φροντιστήριο.
Είναι και τα αγγλικά. ??
Είναι και τα γαλλικά.??
Είναι και το Fortnite.
Είναι και το Insta.

Είναι και οι βιντεοκλήσεις στο Viber με τους κολλητούς.

Έχουν στραβωθεί κι έχουν πονοκεφαλιάσει.

Ωστόσο (και το βρίσκω σοκαριστικό, αν και ήμουν σίγουρη) 1 στους 20 προτιμάει να γυρίσει στο σχολείο.

19 στους 20 προτιμούν να:

Μην βλέπουν τους φίλους τους από κοντά όσο πριν.

Πονοκεφαλιάζουν μπροστά από μία οθόνη. ? Πρέπει να παρακολουθούν τι ανεβαίνει και τι κατεβαίνει στην η τάξη. ?

Κάθονται στο σπίτι τους. ?
Γιατί;

Γιατί το σημερινό σχολείο είναι αποτυχία. ?

Ο λόγος που είναι αποτυχία δεν είναι σε καμία περίπτωση επειδή οι εκπαιδευτικοί είναι ανίκανοι, αδιάφοροι, ανάξιοι. Οι 9 στους 10 είναι άνθρωποι οι οποίοι ΑΓΑΠΟΥΝ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ?. Ναι, την αγαπούν. Γιατί αυτή τη δουλειά πρέπει να την αγαπάς και τους μαθητές πρέπει να τους αγαπάς για να μπορείς να επιβιώνεις μέσα σε ένα τόσο απαρχαιωμένο σύστημα και να νοιάζεσαι τους μαθητές τόσο ώστε να παραμένεις σε αυτό.

Ναι, οι διακοπές είναι ωραίες. ⛱️Ναι, ο μισθός είναι σταθερός ?– αν είσαι μόνιμος. Μη μπω στα συνδικαλιστικά, πόσοι αδιόριστοι, πόσοι αναπληρωτές, πόσοι να τρέμει το φυλλοκάρδι τους αν θα έχουν του χρόνου δουλειά (αν θα τους επιλέξουν από τον πίνακα – φόβος και τρόμος ο πίνακας?) ή αν θα τους στείλουν στην Άνω Περδικούλα ?️ να διδάξουν μια χούφτα τσελιγκόπουλα? (τα οποία παρεπιπτόντως συχνά είναι οι καλύτεροι και πιο αφοσιωμένοι μαθητές).

Πέραν του ότι λόγω τηλεδιασκέψεων η δουλειά που έχουν να κάνουν είναι συχνά διπλάσια ή και παραπάνω γιατί πρέπει να αφομοιωθούν και όλες αυτές οι ωραίες καινοτομίες των Υπουργείων Παιδείας και των Cisco. Οι εκπαιδευτικοί είναι μια χαρά άξιοι και μόνο που επιβιώνουν εκεί μέσα και αξιοθαύμαστοι για την προσαρμοστικότητά τους μέσα σε όλη αυτήν την κατάσταση.

Ένας εκπαιδευτικός που έχει ακόμα τη διάθεση να ανοίξει πόρτες και παράθυρα σε μαθητές και να γίνει Robin Williams στον Κύκλο των Χαμένων Ποιητών έχει να αντιμετωπίσει τον τραμπουκισμό συναδέλφων, διεύθυνσης και γονέων, που φοβούνται την αλλαγή και το διαφορετικό.

Αν παραμείνει Robin Willliams μετά από μια 5ετία τραμπουκισμού, για μένα είναι εθνικός σουπερήρωας το λιγότερο. Αλλά αυτό οφείλει να είναι ένας εκπαιδευτικός, σουπερήρωας, αυτή είναι η δουλειά του.?

Οπότε ναι, είναι άξιοι μεν, δεν είναι όλοι σουπερήρωες δε, να λέμε την αλήθεια.
Όσο για τα ρεμάλια τους μαθητές/μαθήτριες, ναι αυτούς που έχουν όλοι διάσπαση, όλο να παίζουν με τα μπλιμπλίκια ? θέλουν, δεν ξέρουν να ξεχωρίζουν ενεργητική από παθητική, από ορθογραφία το΄χουν χάσει τελείως και νομίζουν ότι την 25η Μαρτίου ?? γιορτάζουμε το ΟΧΙ , τι να πω…

Θα πω το εξής: Και πριν 20 χρόνια που ήμουν εγώ μαθήτρια είχαν οι μαθητές διάσπαση, όλοι να παίζουν με μπλιμπλίκια ήθελαν, δεν ήξεραν να ξεχωρίζουν ενεργητική από παθητική, από ορθογραφία το είχαν χάσει τελείως και νόμιζαν ότι την 25η Μαρτίου γιορτάζουμε το ΟΧΙ. Η ίδια μερίδα που έκανε τα παραπάνω πριν 20 χρόνια, η ίδια μερίδα τα κάνει και σήμερα.

Απλά σήμερα θεωρώ ότι τα παιδιά έχουν μεγαλύτερη επίγνωση της ματαιότητας του όλου συστήματος.

Διότι στο σχολείο:

Κάθονται ακούνητα 6 ώρες ?? τη μέρα σε μια καρέκλα σε ένα σημείο, είναι κόντρα στην ανθρώπινη φυσιολογία.

Κάθονται σε σειρές, πράγμα που αντιστοιχεί στο στρατό και στη γραμμή παραγωγής? , δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τη μαθησιακή διαδικασία. Σε σειρές δε βλέπουν, δεν επικοινωνούν με το σύνολο των συμμαθητών τους. Το λάθος του εκπαιδευτικού συστήματος είναι ότι έχει την επιβολή πειθαρχίας πάνω από τη γέννηση ενδιαφέροντος στους μαθητές να μάθουν. Η πειθαρχία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να διδάξει και να μάθει κάποιος, δεν είναι αυτοσκοπός. Και ο σεβασμός κερδίζεται. Τελεία.

Το μάθημα γίνεται, πέραν της γυμναστικής, σε εσωτερικό χώρο. Γιατί; Ειλικρινά δεν το καταλαβαίνω. Γιατί να μη γίνεται και έξω;?☀️

Τα μαθήματα Μουσική ?, Εικαστικά?, Θεατρολογια ?, Γυμναστική?‍♂️, Ξενες γλώσσες θεωρούνται δευτερεύοντα. Ας μου εξηγήσει κάποιος γιατί, διότι ακόμα και πρακτικά αυτό δεν στέκει.

Σημειωτέον ότι σήμερα ακόμα και στην αγορά εργασίας ζητούν άτομα με ανεπτυγμένο EQ, δηλαδή συναισθηματική νοημοσύνη ?, την οποία αναπτύσσουν τα εν λόγω μαθήματα, μέσω της έκφρασης και της συνεργασίας.

Οι καθηγητές δυστυχώς, οι άξιοι μεν, μη σουπερήρωες δε, έχουν μάθει να κάνουν διάλεξη  ή έστω να παραιτούνται στη διάλεξη μετά από κάποιες αποτυχημένες προσπάθειες να κινήσουν το ενδιαφέρον των μαθητών.

Από το Σωκράτη και τη Μαιευτική δεν έχουμε μάθει όσα θα έπρεπε. Οι μαθητές γνωρίζουν και μπορούν να σκεφτούν ?και μόνοι τους, το θέμα είναι να τους τα εκμαιεύσεις, όχι να τους ζαλίζεις τον έρωτα για την ευκτική μέσης φωνής. Βάλε τους να την κατανοήσουν μόνοι τους τη ρημάδα την ευκτική μέσης φωνής. Έτσι ίσως να καταλάβουν και γιατί είναι Ωραίο ?️ να τη μάθουν. ?

Τέλος, το σχολείο δεν έχει καμία σχέση με το έξω. Είναι πιο κοντά στην κοινωνία στις αρχές της βιομηχανικής επανάστασης από το σήμερα. Το σχολείο του Καποδίστρια το 1830 είναι πιο σχετικό με τις ανάγκες του σήμερα από το σχολείο που επέβαλαν από το 1833 και μετά οι Γερμανούληδες ?? και το πήγαμε ντουγρού ευθεία ίσα κάτ’ ⬇️από εκεί και πέρα γιατί θέλουμε το Γερμανό μας.

Εγώ προσωπικά χαίρομαι. Γιατί φαίνεται, είναι πια εμφανές τι χρειάζεται και τι δε χρειάζεται αλλαγή. Χάρη στον covid όλα αυτά, που μόνο κακούλη τον βγάζουμε. Τον χιλιοευχαριστώ. ???

Και του Δημοτικού δεν έχουν καμία διάθεση να πάνε σχολείο από το feedback που λαμβάνω. ?

Βιβιάνα Αλεξοπούλου