Χυμός, κομπόστα ή φρέσκα φρούτα είναι η καλύτερη επιλογή για να πάρει βιταμίνες το παιδί μου;

Kids-with-fruitΑν η μορφή με την οποία ένα παιδί θα καταναλώσει την επιθυμητή ποσότητα φρούτων και λαχανικών τίθεται στην επιλογή των γονιών, η διατροφολόγος Ιουλία Χαριστού, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος τοποθετεί τα πράγματα στη σωστή τους βάση. «Οι φυσικοί χυμοί από φρέσκα φρούτα περιέχουν τις ίδιες συγκεντρώσεις βιταμινών, μετάλλων και άλλων φυτοχημικών ουσιών με τα ίδια τα φρούτα και τα λαχανικά, ενώ είναι εύγευστοι, εύπεπτοι και τονωτικοί. Υστερούν όμως σε φυτικές ίνες και γι’ αυτό καλό είναι να παρασκευάζονται στο μπλέντερ για να διατηρούν όλα τα θρεπτικά συστατικά του φρούτου ή του λαχανικού από το οποίο προέρχονται. Αναμφισβήτητα, έχουν θρεπτική αξία όχι όμως ίση με το φρούτο, γιατί αυτό δίνει και άπεπτες φυτικές ίνες. Σε άλλο σημείο που πλεονεκτεί το φρούτο είναι το γεγονός ότι τρώγεται αργά ενώ ο χυμός πίνεται γρήγορα». Όσο για τη λύση της κομπόστας, η κ. Χαριστού τονίζει ότι «τα φρούτα σε κομπόστα προσφέρουν την ίδια ποσότητα σε φυτικές ίνες αλλά δεν έχουν καθόλου βιταμίνες, καθώς τα φρούτα έχουν υποστεί βρασμό. Επίσης ‘κουβαλούν’ πολλές θερμίδες, γιατί οι κομπόστες έχουν ζάχαρη. Βέβαια, αν το παιδί καταναλώνει φρέσκα φρούτα μέσα στην ημέρα μπορεί να καταναλώσει και φρούτα κομπόστα ως επιδόρπιο».

Διαβάστε επίσης:

Οι χυμοί φρούτων ωθούν τα παιδιά σε μια πιο ποιοτική διατροφή;

Χυμοί φρούτων: Είναι καλή επιλογή για τα παιδιά;

Οι λιλιπούτειοι σεφ τρώνε περισσότερα λαχανικά!

Φρούτα και λαχανικά στην παιδική ηλικία – πρακτικές λύσεις