Λέξεις με Lego: 2 πανεύκολες ασκήσεις για παιδιά με δυσγραφία και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες

Η γραφή με το χέρι είναι μια απο τις πιο πολύπλοκες διαδικασίες και η συνθετότητα της στηρίζεται στο πλήθος των δεξιοτήτων που πρέπει να αναπτύξει κανείς για να φτάσει να γράφει.

Βρίσκεται στη κορυφή της πυραμίδας της λεπτής κινητικότητας αφού χρειάζονται αισθητικοκινητικές, αντιληπτικές και γνωστικές ικανότητες.

Η Δυσγραφία ορίζεται απο τη δυσκολία που έχει το παιδί να ανακαλέσει αυτόματα στη μνήμη του τη μορφή και τη κατεύθυνση των γραμμάτων και αριθμών αλλά και να ελέγξει αποτελεσματικά τις συνεχόμενες μυϊκές κινήσεις.

Οι ασκήσεις που στοχεύουν στην κατάκτηση της μορφολογίας και της κατεύθυνσης των γραφημικών συμβόλων (γραμμάτων, αριθμών) είναι απαραίτητες σε παιδιά με δυσκολίες στη γραφή.

Κατά τη πρώτη επαφή πρέπει να αποδεσμεύσουμε το δυσγραφικό παιδί απο το “χαρτί και το μολύβι” και να έρθει σε επαφή με ασκήσεις “εξομείωσης της γραφής”.

Η άσκηση: “Λέξεις με Lego! εξυπηρετεί ακριβώς αυτό τον αισθητηριακό και βιωματικό σκοπό

Υλικά:

lego, σελίδες Α4, στυλό/μαρκαδόρο

lexeis me lego-dysgrafia-dyslexia2

Αναπαριστά τη λέξη με lego!

Το παιδί αναπαριστά με lego τη θέση των γραμμάτων πάνω στη γραμμή. Τοποθετεί τα lego με τέτοιο τρόπο που να φαίνεται ο οπτικοχωρικός προσανατολισμός των γραμμάτων και ολόκληρης της λέξης. Σε αυτό το σημείο συζητάτε για αυτή τη θέση αναλύοντας ποια γραμματάκια πάνε: πάνω, κάτω ή στέκονται στο γραμμή!

lexeis me lego-dysgrafia-dyslexia3

Προσθέτει τον τόνο!

Στο τέλος προσθέτετε και το σημείο του τόνου.

lexeis me lego-dysgrafia-dyslexia4

Tip:

Αν θέλετε μπορείτε να εντάξετε και μια φωτογραφία του αντικειμένου της λέξης για μεγαλύτερη τροφοδότηση!

Άσπα Μητρακάκη

Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος,

Διαβάστε επίσης:

Eλένη Πετρουλάκη: Το τρυφερό γράμμα στην κόρη της, Άννα Μαρία για τα 18α γενέθλιά της

Έρευνα: Η COVID-19 στην εγκυμοσύνη αυξάνει τον κίνδυνο θανάτου κατά 7 φορές

«Δε μίλησα, έπαιζα παιχνίδια….δεν τον σκότωσα. H χειρότερη ποινή είναι ότι είδα το βλέμμα του νεκρού παιδιού μου »