Οι Η/Υ στην Α’ Γυμνασίου

O γιός μου, σήμερα μαθητής της ΣΤ΄ Δημοτικού, αγωνιά να αποκτήσει ένα netbook από αυτά που δίνονται δωρεάν στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου. Το μέτρο θα ισχύσει και τη σχολική χρονιά 2011-12 και αν ναι ο Η/Υ είναι πράγματι ένα απαραίτητο εργαλείο στην εκπαιδευτική διαδικασία;

Ευχαριστούμε θερμά για τις πολύτιμες πληροφορίες τον Στράτο Ψαρό, Καθηγητή Μαθηματικών του Lycée Franco-Hellénique Eugène Delacroix (Ελληνογαλλική Σχολή Ευγένιος Ντελακρουά)

Πολλοί γονείς, παιδιά αλλά και συνάδελφοι ρωτούν αν ο Η/Υ είναι απαραίτητος για τη διδασκαλία των μαθηματικών στην Α’ γυμνασίου.
Ρωτούν, με το δίκιο τους, διότι το υπουργείο διέθεσε τα netbooks μόνο τη σχολική χρονιά 2008-2009 σε μαθητές και καθηγητές και δεν έχει ακόμη γίνει γνωστό αν θα εφαρμοστεί ξανά τη σχολική χρονιά που αναφέρετε.
Ίσως να μην είναι απολύτως απαραίτητος σίγουρα όμως είναι ένα δυνατό «εργαλείο» στα χέρια του μαθητή και του δάσκαλου. Ένα μάθημα στην τάξη όπου όλοι έχουν ένα mini laptop συνδεδεμένο με τα υπόλοιπα μέσω bluetooth και βοηθητικά προγράμματα όπως π.χ. το geogebra διευκολύνουν το μαθητή να κατανοήσει γεωμετρικές έννοιες και σχήματα που έχουν διδαχθεί στο δημοτικό πολλές φορές αλλά δεν έχουν γίνει πλήρως κατανοητά.
Πιθανόν κάποιοι από εσάς μπορεί να σκέφτονται ότι είναι επιτακτικό να μαθαίνουν τα παιδιά να σχεδιάζουν ένα τρίγωνο, μία μεσοκάθετο, ένα τετράγωνο χρησιμοποιώντας μόνο τα κλασικά γεωμετρικά όργανα. Ας φανταστούν όμως, ένα τέτοιο σχήμα να γίνονταν ταυτόχρονα δυναμικό περιστρεφόμενο (αλλάζοντας μέγεθος και θέση) ώστε να μπορεί συγκριθεί άμεσα με κάποιο άλλο. Φανταστείτε επίσης ευθύγραμμα τμήματα ή κυκλικούς τομείς τονισμένους και χρωματισμένους πόσο πιο κατανοητοί θα ήταν. Τέλος, σκεφτείτε όλα τα παραπάνω να αποθηκεύονταν σε μια βιβλιοθήκη σχημάτων.
Τελικά οι Η/Υ είναι πιθανόν να δόθηκαν σε παιδιά και καθηγητές χωρίς κανένα προγραμματισμό, ολοκληρωμένη εκπαίδευση, υλικοτεχνική υποδομή, βιαστικά και πρόχειρα. Πιστεύω λοιπόν, σε μια δεύτερη προσπάθεια καλύτερα οργανωμένη και ολοκληρωμένη.