Αλλάζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας – Υποχρεωτική η χρήση κράνους σε ποδηλάτες έως 12 ετών

Στις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στον τομέα της οδικής ασφάλειας και στον ΚΟΚ αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).

Όπως ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης, το επόμενο διάστημα θα υπάρξει αναθεώρηση στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με τις κυριότερες παρεμβάσεις να αφορούν την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανά βαθμό επικινδυνότητας, τον διαχωρισμό των κυρώσεων με βασικό κριτήριο την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος, την μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις κατοικημένες περιοχές, την ρύθμιση πλαισίου για ασφαλής κυκλοφορία νέων κατηγοριών οχημάτων (μικροκινητικότητα), υποχρεωτική χρήση κράνους για χρήστες ποδηλάτου ηλικίας έως 12 ετών, η υιοθέτηση χαμηλών προστίμων, αλλά και η προσαύξησή τους σε περιπτώσεις μη έγκαιρης πληρωμής.

Τι ισχύει μέχρι σήμερα για τη χρήση κράνους από τους ποδηλάτες

Το κράνος στη χώρα μας δεν είναι υποχρεωτικό από τον ΚΟΚ, ωστόσο μεγάλη μερίδα των πολιτών που κυκλοφορούν στους δρόμους με ποδήλατο φορούν κράνος. Γιατί το κάνουν; Φοβούνται κάποιο ατύχημα και κάποια σύγκρουση με αυτοκίνητο καθώς οι ποδηλατόδρομοι στην Ελλάδα, ειδικά στις μεγαλουπόλεις είναι ελάχιστοι.

Σύμφωνα με αποτελέσματα συστηματικής βιβλιογραφικής ανασκόπησης, τα είδη των συχνότερων τραυματισμών που ελοχεύουν και μπορούν να προληφθούν σε εξαιρετικά μεγάλο ποσοστό με τη χρήση ποδηλατικού κράνους είναι:

 Ελαφροί τραυματισμοί στο κεφάλι κατά 48%
Σοβαροί τραυματισμοί στο κεφάλι κατά 60%
 Κακώσεις εγκεφάλου κατά 53%
 Τραυματισμοί προσώπου κατά 23%
 Συνολικό ποσοστό θανάτων ή σοβαρά τραυματισμένων ποδηλατών κατά 34%

 

Ροή Ειδήσεων