“Δεν θα γίνουν τα παιδιά μας πρωταγωνιστές σε show” – Οι γονείς αντιδρούν για τις κάμερες στις τάξεις

Η τροπολογία που πέρασε αιφνιδιαστικά την Παρασκευή το Υπουργείο Παιδείας αναφορικά με την δυνατότητα ζωντανής αναμετάδοσης του μαθήματος έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων τόσο από πλευράς εκπαιδευτικών όσο και γονέων.

Με ανακοίνωση που εξέδωσε η Ανωτάτη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδος (ΑΣΓΜΕ) εκφράζει τη δυσαρέσκειά της προς την ηγεσία του υπουργείου και ζητά να μην εφαρμοστεί. Δείτε αναλυτικά τις θέσεις τους

ΑΣΓΜΕ: Δεν θα γίνουν τα παιδιά μας viral πρωταγωνιστές σε ριάλιτι show

Το Υπουργείο Παιδείας για άλλη μια φορά σαν τον κλέφτη φέρνει τροπολογία που προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και την σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσα από την ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος από την τάξη.

Ως ΔΣ της ΑΣΓΜΕ θεωρούμε ότι αυτή η τροπολογία είναι το «κερασάκι στην τούρτα» της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του ΥΠΑΙΘ. Είναι άκρως αντιπαιδαγωγική. Παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών και δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν θα καταγράφεται, αφού δεν μπορεί να ελεγχθεί από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Θεωρούμε ότι θα δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα στην εκπαιδευτική συμπεριφορά και στην ψυχολογία των μαθητών. Ουσιαστικά το Υπουργείο Παιδείας υποβαθμίζει την ήδη υποβαθμισμένη εκπαίδευση που έχουν σήμερα τα παιδιά μας μετατρέποντας τα σχολικά μαθήματα σε «big brother».

Καλούμε τις Ομοσπονδίες , τις Ενώσεις και τους Συλλόγους μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να εκφράσουν την αντίθεση τους και την μη εφαρμογή της τροπολογίας αυτής στην πράξη.

Δυσαρέσκεια και από την Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Σχολείων Δ. Μεταμόρφωσης

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Σχολείων Δ. Μεταμόρφωσης εκφράζει την πλήρη αντίθεση της και την έντονη διαμαρτυρία της αναφορικά με την χθεσινή αντιδεοντολογική τροπολογία που έφερε αιφνιδιαστικά η Υπουργός Παιδείας. , σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου και αφορά στην απευθείας μετάδοση σε πραγματικό χρόνο μαθημάτων που πραγματοποιούνται σε τάξεις. Επιπλέον στο συγκεκριμένο σχέδιο νόμου προβλέπεται σε περίπτωση εκτάκτου ή απρόβλεπτου γεγονότος η δυνατότητα συνολικής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όσο διαρκεί αυτή η συνθήκη.

Η διάταξη συντάχθηκε μετά από διαβούλευση με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και αποφασίστηκε η καταπάτηση της ιδιωτικότητας μαθητών γονέων και εκπαιδευτικών. Είναι απαράδεκτο για άλλη μια φορά διατάξεις που αφορούν τα παιδιά μας να περνούν μέσα στη νύχτα χωρίς να λαμβάνονται υπ’ όψιν οι απόψεις απ’ όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Δεν μπορεί να επιβάλλεται η σύγχρονη εκπαίδευση έναντι της ασύγχρονης, και να καταφεύγουμε σε αυτήν επειδή δεν έχουμε σχολεία με ολιγομελή τμήματα ώστε να γίνει με ασφάλεια το μάθημα .

Πώς είναι δυνατόν να ζητάτε από εκπαιδευτικούς και μαθητές να γίνει μάθημα όταν γνωρίζουν πως ότι πουν ακόμα και λάθος να κάνουν θα μεταδίδεται σε κόσμο πέραν της αίθουσας διδασκαλίας;

Όταν μέχρι και χθες για να βγάλουμε έστω και μια φωτογραφία των μαθητών έπρεπε να προσέχουμε να μην εμφανίζεται το πρόσωπο του παιδιού ως προσωπικό δεδομένο Όπως λένε και οι δάσκαλοι «Η σχολική τάξη δεν είναι δημόσια συνεδρίαση. Όπως στο σπίτι μας δεν μεταδίδουμε σε ζωντανή μετάδοση την οικογενειακή μας ζωή έτσι δεν είναι ανεκτή ακόμα και για έκτακτους λόγους η μετάδοση της διδασκαλίας με πολλά ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των μαθητών»

Όταν κλείνει η πόρτα της αίθουσας υπάρχει εμπιστοσύνη και εμπιστευτικότητα ανάμεσα στους δασκάλους αλλά και στους μαθητές είναι μια άτυπη οικογένεια.

Δεν είναι δυνατόν ότι λέγεται μέσα στην τάξη να γίνεται προϊόν τηλεοπτικού σόου με πρωταγωνιστές τους εκπαιδευτικούς τα παιδιά μας και τους γονείς τους.

Στοιχεία που αντιβαίνουν στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ούτε στα δικαστήρια δεν μπορούν να προσκομιστούν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί σε τι διαφέρουν? Απαιτούμε την απόσυρση της συγκεκριμένης τροπολογίας, απαιτούμε τον σεβασμό στην ιδιωτικότητα των μαθητών και των εκπαιδευτικών και απαιτούμε την θέσπιση μέτρων που ενισχύουν ισότιμα για ΟΛΟΥΣ τους μαθητές το δικαίωμα στην μάθηση.