Δρ. Ιωαννίδης: “Ολέθριες οι επιπτώσεις του εγκλεισμού και της έλλειψης άσκησης! Να ανοίξουν γήπεδα και μετακινήσεις για Πάσχα”

Ο κορυφαίος Καθηγητής Επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου του Stanford Γιάννης Ιωαννίδης μίλησε πριν από μερικές ώρες στο MEGA για την πορεία της πανδημίας στην χώρα μας, τη ματαιότητα του Lockdown, την ανάγκη να είναι ο κόσμος έξω αλλά με αποστάσεις και το πόσο θλιβερό είναι που στην Ελλάδα δεν έχουμε επιδημιολογική επιτήρηση. Τέλος, διευκρίνησε, ότι ο κορωνοϊός δεν είναι κάτι που θα εξαφανιστεί οριστικά.

«Αρνητική η επίπτωση των lockdown στην πορεία της πανδημίας»

«Βρισκόμαστε σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο επιδημιολογικού κύματος, άρα τα μέτρα πρέπει να συνεχίσουν να εφαρμόζονται σχολαστικά: Αποστάσεις, Μάσκες, Εντατική χρήση τεστ και επιδημιολογική επιτήρηση –κάτι που στην Ελλάδα δεν γίνεται και αυτό είναι θλιβερό!

Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν θεωρώ, ότι σύμφωνα με βάση την τεκμηρίωση που έχουμε μέχρι αυτή τη στιγμή, μέτρα τύπου Lockdown, απαγορευτικά, περιορισμός μέσα στο σπίτι κ.λ.π. κάνουν καλό. Αυτό αποδεικνύεται, ότι έχει αρνητική επίπτωση και στην συνολική υγεία και στο επιδημικό κύμα. Εργασία που δημοσιεύσαμε πρόσφατα, αποδεικνύει, ότι το lockdown δεν είναι αποτελεσματικό».

Ο ίδιος, βέβαια, τόνισε, ότι ο συγχρωτισμός πρέπει να περιοριστεί και αυτό μπορεί να γίνει όταν ανοίγουν χώροι, όταν αραιώνει ο πληθυσμός, όχι όταν κλείνεται μέσα στο σπίτι. «Θα είναι λάθος στρατηγική να παραμείνει ο κόσμος κλεισμένος μέσα το Πάσχα και θα οδηγήσει σε χειρότερες καταστάσεις. Βγείτε έξω, αλλά χωρίς να είστε κοντά ο ένας πάνω στον άλλον», είναι τελικά το μήνυμα του Δρ. Ιωαννίδη.

Κατέληξε δε, ότι δεν πρέπει να περιμένουμε ο κορωνοϊός να εξαφανιστεί εντελώς –όπως ισχύει και με όλους τους άλλους κορωνοϊούς. «Θα πρέπει, όμως, όσο γίνεται πιο γρήγορα να καλύψουμε ένα μέρος του πληθυσμού: Μέχρι στιγμής ένα 25% του πληθυσμού στην Ελλάδα έχει μολυνθεί και ένα 6% έχει ανοσία χάρη στο εμβόλιο. Πιο πιθανό στατιστικά είναι να παραμείνει σαν μία ενδημική λοίμωξη που δεν θα πρέπει να μας απασχολεί στο μέλλον.

«Ολέθριες οι επιπτώσεις της έλλειψης άσκησης και των κλειστών σχολείων»

Προ ημερών ο Δρ. Ιωαννίδης είχε εκφράσει την άποψή του και για τον κίνδυνο των κλειστών σχολείων και γυμναστηρίων στην ψυχική και σωματική υγεία μικρών και μεγάλων.

Συγκεκριμένα ανέφερε: “Θα πρέπει οι άνθρωποι να βοηθηθούμε να γυμναζόμαστε περισσότερο, κυρίως σε ανοιχτούς χώρους. Για τα κλειστά γυμναστήρια, το κάθε ένα διαφέρει από το άλλο, ανάλογα την χωρητικότητα του και το εμβαδόν του. Μπορούν κλειστά γυμναστήρια να ανοίξουν με πολύ αυστηρά μέτρα, έχει γίνει ανάλογη υγειονομική δοκιμή σε γυμναστήριο η οποία έδειξε πως δεν υπήρχε πρόβλημα, στο άνοιγμα των γυμναστηρίων, αλλά καταλαβαίνετε πως δεν μπορούμε να συγκρίνουμε τις καταστάσεις, όταν ένα γυμναστήριο είναι σαν τρύπα με 4 άτομα το ένα πάνω στο άλλο και το άλλο 1 στρέμμα με εξωτερικούς χώρους. Οπότε δεν μπορούμε να γενικεύσουμε την απάντηση μας. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να πούμε στον κόσμο, ποιος είναι και που είναι ο κίνδυνος, παρά να αλλάξουμε την νομοθετική ρύθμιση για κάθε γυμναστήριο”.

Για τα παιδιά: ”Τα σχολεία πρέπει να είναι ανοιχτά! Με έξυπνο τρόπο, δηλαδή, μάθημα σε ανοιχτούς χώρους, αποστάσεις, ανοιχτά παράθυρα, είχαμε έναν χρόνο από την αρχή της πανδημίας θα έπρεπε να έχουμε προετοιμαστεί για αυτό, ακόμα και τώρα μπορούμε να προετοιμαστούμε ώστε να αραιώσουμε τις τάξεις. Τα σχολεία όμως πρέπει να είναι ανοιχτά! Οι συνέπειες στην υγεία των παιδιών, καθώς και οι μακροχρόνιες συνέπειες στην υγεία και για τα παιδιά αλλά και όλη την κοινωνία είναι τεράστιες. Είναι καταστροφή μιας χώρας να έχεις κλειστά τα σχολεία για χίλιους δύο λόγους, για υγεία και για την κοινωνία. Ψυχική υγεία, κοινωνικοποίηση, αίσθηση του κόσμου και του περιβάλλοντος.

Ακόμα υπάρχουν μελέτες που δείχνουν πως όταν κλείνεις τα σχολεία και παρεμποδίζεις την ανάπτυξη ενός παιδιού μέσα από την εκπαίδευση, η παιδεία ουσιαστικά δημιουργεί ανθρώπους που έχουν περισσότερες δυνατότητες, ικανότητες, και επιτυχίες στην ζωή τους. Έχει αποδειχθεί πως άνθρωποι που στερούνται παιδείας χάνουν χρόνια από την ζωή τους. Υπάρχει μια πολύ ισχυρή διαβάθμιση της επιβίωσης με βάση της παιδείας του καθενός. Φανταστείτε μια γενιά ολόκληρη, που έχει περάσει αυτό το μαρτύριο για έναν ολόκληρο χρόνο, μαζί με τους γονείς τους. Είναι χειρότερο από το να γινόταν παγκόσμιος πόλεμος. Σε παγκόσμιο πόλεμο τα παιδιά θα πήγαιναν σχολείο και κάτι θα μάθαιναν, με την τηλεκπαίδευση δεν μαθαίνουν τίποτα ”.

Διαβάστε ακόμα: Σοβαροί οι κίνδυνοι της απομάκρυνσης των παιδιών από τον αθλητισμό: 3 επιστήμονες μιλούν στο Infokids.gr και προειδοποιούν