Γιατί υπάρχει κίνδυνος μαζικών διαγραφών μαθητών από τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία;

Το καμπανάκι κρούουν οι διευθυντές των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για τον θεσμό των ολοήμερων δημοτικών σχολείων καταγγέλλοντας σε επιστολή τους, ότι πολλά από αυτά υπολειτουργούν, ενώ άλλα παραμένουν κλειστά, έναν μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Σε απόγνωση οι γονείς μαθητών ολοήμερων δημοτικών σχολείων

Σε αδιέξοδο βρίσκονται πολλοί γονείς που είχαν εγγράψει τα παιδιά τους στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία, καθώς βρισκόμαστε στα μέσα Οκτωβρίου και υπάρχει ακόμη ένα ποσοστό περίπου 30% των ολοήμερων σχολείων σε όλη τη χώρα που δεν λειτουργούν ή είναι υποστελεχωμένα και λειτουργούν μόνο για τις μικρές τάξεις ή μόνο ως τις 15.00 και όχι ως τις 16.00 που θα έπρεπε κανονικά. Οι γονείς αυτοί δεν ξέρουν τι να κάνουν τα παιδιά τους, αφού κατά πάσα πιθανότητα δουλεύουν, και υπολόγιζαν στη βοήθεια του ολοήμερου σχολείου τόσο για το καθημερινό διάβασμα των μαθημάτων όσο και για τη φύλαξη των μικρών μαθητών.

Ο Τηλέμαχος Κουντούρης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε και διευθυντής δημοτικού σχολείου στο Περιστέρι, μίλησε στα «ΝΕΑ» και επισημαίνει ότι οι ελλείψεις στα σχολεία είναι μεγάλες, κυρίως σε ειδικότητες εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα σε πολλά από αυτά να μην γίνεται καθόλου η δεύτερη ώρα του ολοήμερου προγράμματος (15.00-16.00). «Ο θεσμός έτσι εκφυλίζεται» λέει ο κ. Κουντούρης και εκφράζει την αγωνία του, λέγοντας: «Είναι κρίμα γιατί τα ολοήμερα σχολεία είναι ένας θεσμός επιτυχημένος που στηρίζει πραγματικά τα παιδιά των οικογενειών από χαμηλά οικονομικά στρώματα».

Τι καταγγέλει η Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε., με αφορμή τα σοβαρά προβλήματα που εμφανίζονται στη λειτουργία των Ολοήμερων σχολείων, έχει να επισημάνει τα εξής:

Ένα περίπου μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων υπάρχουν πάρα πολλές περιπτώσεις αναστολής λειτουργίας Ολοήμερων σχολείων λόγω έλλειψης προσωπικού, ενώ ακόμα περισσότερα Ολοήμερα λειτουργούν υποστελεχωμένα, δεχόμενα μόνο τους μαθητές των μικρών τάξεων ή λειτουργώντας με μειωμένο ωράριο μέχρι τις 3 μ.μ. και όχι μέχρι τις 4 μ.μ., όπως προβλέπεται κανονικά.

Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής είναι η ανατροπή του προγραμματισμού χιλιάδων οικογενειών μαθητών που προέρχονται κυρίως από τα χαμηλότερα κοινωνικοοικονομικά στρώματα, οι οποίες από τον Ιούνιο είχαν αιτηθεί τη φοίτηση των παιδιών τους στα Ολοήμερα σχολεία.

Αν η κατάσταση αυτή όμως συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες, είναι βέβαιο ότι θα έχουμε μαζική διαγραφή μαθητών από τα Ολοήμερα σχολεία, με αποτέλεσμα τον
εκφυλισμό ενός πολύ σημαντικού θεσμού, τόσο από κοινωνική, όσο και παιδαγωγική άποψη.

Με βάση τα παραπάνω, καλούμε την πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ.:

1. Να προχωρήσει άμεσα στην κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών, ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη, αποτελεσματική και αξιοπρεπής λειτουργία των Ολοήμερων σχολείων.

2. Να στηρίξει έμπρακτα το Ολοήμερο σχολείο, αναβαθμίζοντας τη λειτουργία του, με την επαναφορά της καταργημένης θέσης του Υπεύθυνου Ολοήμερου
από εκπαιδευτικό ΠΕ 70, σε όλα τα Ολοήμερα σχολεία που λειτουργούν με δύο(2) και άνω τμήματα μαθητών.