Η Φένια και το φως: Μια δασκάλα θεατρικής αγωγής αποκαλύπτει όσα κάποιοι γονείς δεν θα δουν ποτέ

Η Φένια και το φως: Μια δασκάλα θεατρικής αγωγής αποκαλύπτει όσα κάποιοι γονείς δεν θα δουν ποτέ

Η κ. Ιωάννα Βλαχογιώργου, δασκάλα θεατρικής αγωγής σε δημόσια σχολεία της Αττικής, είναι από τους σπάνιους εκπαιδευτικούς. Θα σκύψει πάνω από τα παιδιά μας, θα κοιτάξει με αγάπη μέσα στα ματάκια τους και θα προσπαθήσει με ειλικρινές ενδιαφέρον να τα διαβάσει. Συχνά, μάλιστα, θα το κάνει με περισσότερη προσοχή και από τους ίδιους τους γονείς τους…

“Η σχολική χρονιά που διανύουμε είναι αμήχανη. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση που προηγήθηκε και τα κατάλοιπα που άφησε, οι μάσκες, ο έλεγχος, οι εκφοβισμοί στους εκπαιδευτικούς και η αγωνία των γονιών αρκούν για να δημιουργήσουν ένα όχι και τόσο φιλικό κλίμα στο σχολείο. Αίθουσες ψυχρές και πολυάριθμες, ανύπαρκτη υλικοτεχνική υποδομή, έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού και τμημάτων ένταξης είναι το χαλί που θα ξαπλώσει πάνω του το έκτρωμα της αξιολόγησης, που το κράτος θεωρεί λύση στα τεράστια προβλήματα της παιδείας. Όμως όταν είσαι δάσκαλος πάντα βρίσκεις έναν λόγο να είσαι αισιόδοξος. Τα παιδιά στέλνουν μηνύματα, άθελά τους, που σε κάνουν και πάλι να ελπίζεις.

“Η μαμά μου με λέει άχρηστη”

Η Φένια, μαθήτρια της δευτέρας σε ένα από τα τρία δημοτικά που διδάσκω, δείχνει ένα παιδί αμέτοχο που δύσκολα ακολουθεί κανόνες. Ξεκινάω το μάθημα και της ζητάω να σηκωθεί από το πάτωμα και να σταματήσει να κάνει τα μαθήματα της για τη γλώσσα καθώς εγώ είμαι η δασκάλα της θεατρικής αγωγής. Με αγνοεί επιδεικτικά. Πηγαίνω από πάνω της και με χαμηλή φωνή της ζητάω να σηκωθεί, λέγοντας ότι σίγουρα κάτι θα της αρέσει και στο δικό μου μάθημα. Χωρίς να με κοιτάει καν μου λέει ότι είναι άχρηστη σε όλα, όπως λέει η μαμά της, και δεν την ενδιαφέρει να συμμετέχει. Της απαντώ ότι είναι χρήσιμη σε πάρα πολλά πράγματα και μπορώ να της το αποδείξω.

Συνεχίζει να κάνει ασκήσεις στη γλώσσα σαν να είμαι αόρατη. Στο τέλος του μαθήματος, μια συμμαθήτρια της Φένιας έρχεται στην έδρα με ύφος “το να καρφώνω τους άλλους με κάνει σπουδαία” και μου εξηγεί ότι η Φένια πάντα κάνει τα μαθήματα του Μπάμπη. Εκεί λοιπόν παγώνω.

Τρέχω στο προαύλιο. Ρωτάω τη Φένια τίνος τις ασκήσεις έκανε τόση ώρα και με φοβερή φυσικότητα μου απαντάει ότι έκανε τις ασκήσεις του Μπάμπη, για να μην τον μαλώσει πάλι η δασκάλα και ο μπαμπάς του.

Πήρα βαθιά ανάσα και αφού της είπα ότι είμαι περήφανη γι’ αυτή σκέφτηκα: “Γλυκιά μου Φένια, μπορεί η μαμά σου να μην σε καταλάβει ποτέ και αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα ποτέ να μην σε στηρίξει, όμως εγώ ξέρω ότι από ένστικτο θα γίνεις ένας υπέροχος άνθρωπος που θα είναι πηγαία αλληλέγγυος, να είσαι καλά! “. ”

Διαβάστε ακόμα:

Η Βίκυ Βολιώτη μας δείχνει την θετή κόρη της: “Με την ηλιαχτίδα μου!”

Η καλή είδηση της ημέρας! Το ΑΠΘ έφτιαξε παιχνίδι που ανιχνεύει τα συμπτώματα της ΔΕΠΥ

Σοκ στο Ρέθυμνο – 15χρονη μαθήτρια κατέρρευσε μεθυσμένη σε υπό κατάληψη σχολείο