Μακρή: “Η ύλη έχει καλυφθεί και τυχόν παράταση της χρονιάς, θα γίνει για λόγους διάδρασης των μαθητών”

Η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας και υπεύθυνη Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής, με θέμα «Πανδημία – το κλείσιμο των σχολικών μονάδων – ο κίνδυνος μαθησιακών απωλειών – ανησυχητική ψυχική επιβάρυνση μαθητών» αναφέρθηκε εκτενώς στις ενέργειες που υλοποιεί το Υπουργείο καθ’ όλη τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Τίποτα δεν υποκαθιστά την δια ζώσης εκπαίδευση

Η υφυπουργός παρουσίασε τις στοχευμένες ενέργειες ψυχοκοινωνικής στήριξης της εκπαιδευτικής κοινότητας, τονίζοντας ότι «τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει την δια ζώσης εκπαίδευση». Όπως ωστόσο σημείωσε, «όταν για αντικειμενικούς λόγους αυτή δεν είναι εφικτή, όπως έγινε με την πανδημία, η τηλε-εκπαίδευση συνιστά μια δυναμική διαδικασία και ένα σημαντικό εργαλείο συνέχισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας».

Για τα μαθησιακά κενά

«Το υπουργείο Παιδείας, από την έναρξη της κρίσης, παρακολουθεί πολύ στενά τα μαθησιακά και ψυχοσυναισθηματικά αποτελέσματα, από την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης», ανέφερε η υφυπουργός Παιδείας και πρόσθεσε ότι υπάρχει από το προηγούμενο έτος έντυπο με οδηγίες για την ομαλή μετάβαση στην τάξη, με δράσεις για τη στήριξη και ενίσχυση των μαθητών, με δραστηριότητες που έχουν αξιοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς για την ψυχολογική ενίσχυση των μαθητών, ενώ στα σχολεία έχει γνωστοποιηθεί το ηλεκτρονικό έντυπο του εργαστηρίου σχολικής ψυχολογίας του ΕΚΠΑ για την ψυχοκοινωνική υποστήριξη των μαθητών κατά την περίοδο της πανδημίας.

Για το ενδεχόμενο παράτασης της σχολικής χρονιάς

Η υφυπουργός Παιδείας εξήγησε ότι τα στοιχεία δείχνουν πως η ύλη έχει καλυφθεί και αν ληφθεί απόφαση παράτασης του σχολικού έτους, αυτή θα γίνει επειδή χρειάζεται αφομοίωση της και διάδραση των μαθητών με την εκπαιδευτική λειτουργία.