“Η τηλεκπαίδευση δεν “δουλεύει” στο Δημοτικό. Ανοίξτε άμεσα την Πρωτοβάθμια για το καλό των μαθητών”

Το αιφνιδιαστικό λουκέτο όλων των σχολικών βαθμίδων για δυο εβδομάδες και η καθολική τηλεκπαίδευση έχουν αναστατώσει τόσο τους γονείς όσο και την εκπαιδευτική κοινότητα καθώς θεωρουν ότι μια τέτοια απόφαση πάρθηκε βεβιασμένα, δεν δικαιολογείται από τις εισηγήσεις των λοιμωξιολόγων που κάνουν λόγο ότι οι μαθητές δεν συμβάλλουν ή συμβάλλουν ελάχιστα στη μετάδοση του ιού και γενικότερα κάνουν λόγο για ακόμη μια χαμένη σχολική χρονιά με επιπτώσεις στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών.

Κάλεσμα των γονιών μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: “Ανοίξτε άμεσα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά “

Τις τελευταίες ώρες το γύρο του διαδικτύου κάνει το κάλεσμα για τη συγκέντρωση ψηφιακών υπογραφών που διεξάγουν γονείς μαθητών που φοιτούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Νηπιαγωγεία και Δημοτικά) ώστε να ανοίξουν το συντομότερο δυνατόν για την ψυχική υγεία των παιδιών και την ομαλή ολοκλήρωσης της τρέχουσας σχολικής χρονιάς καθώς όπως επισημαίνουν  “η πρόσβαση στην εκπαίδευση αποτελεί καθολικό δικαίωμα όλων των μαθητών ανεξαιρέτως, ενώ η πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση αποτελεί προνόμιο μερικών μόνο μαθητών και μάλιστα με συνεχή προβλήματα και δυσλειτουργίες στην εφαρμογή της!”.

Το κείμενο των γονιών

Λαμβάνοντας υπόψη τον πρωτόγνωρο περιορισμό του δικαιώματος των παιδιών μας και μαθητών στην εκπαίδευση, ως επιλογή μέτρου για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης από την πανδημία COVID -19, οφείλουμε να αντιδράσουμε.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το αρθ. 16 παρ. 2 του Συντάγματος: «H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες», ενώ σύμφωνα με την παρ. 4 εδ. α’ αυτού: «Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. […]».

Η Απόφαση, εντούτοις, του Υπουργείου Παιδείας περί τηλεκπαίδευσης, ιδιαιτέρως στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, δηλαδή σε παιδιά ηλικίας έως 12 ετών, όπου είναι έτι περισσότερο αναγκαία όχι μόνο η πνευματική αλλά και η σωματική, ηθική και ψυχική εκπαίδευση και εξέλιξή τους, έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις ανωτέρω θεμελιώδεις διατάξεις του Συντάγματος, χωρίς μάλιστα να θεσπίζεται από το Σύνταγμα κάποια -προσωρινή- εξαίρεσή τους για λόγους Δημόσιας Υγείας, πολλώ δε μάλλον εφόσον, όπως είναι γνωστό τοις πάσι από πλήθος ιατρικών ερευνών, ότι το ιικό φορτίο στις ηλικίες κάτω των 12 ετών είναι σχεδόν μηδενικό και άρα σχεδόν μηδενικός και ο κίνδυνος μετάδοσης του ιού.

Επιπλέον, η πρόσβαση στην εκπαίδευση αποτελεί καθολικό δικαίωμα όλων των μαθητών ανεξαιρέτως, ενώ η πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση αποτελεί προνόμιο μερικών μόνο μαθητών και μάλιστα με συνεχή προβλήματα και δυσλειτουργίες στην εφαρμογή της!

Αποτελεί χρέος μας να διαφυλάξουμε με κάθε τρόπο τα παιδιά μας από τις επιπτώσεις αυτής της μακράς αποστασιοποίησής τους από το σχολικό περιβάλλον.

Το πλήγμα στην ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη, στην σωματική τους ανάπλαση και στην μαθησιακή τους εξέλιξη καθώς και στην ομαλή λειτουργία της οικογένειας είναι δυσανάλογα μεγάλο σε σχέση με το επιδημιολογικό όφελος.

4 λόγοι που Δημοτικά και Νηπιαγωγεία ΠΡΕΠΕΙ να ανοίξουν τώρα

Η κίνησή μας αυτή επιβάλλεται για τους ακόλουθους λόγους:

1. Ο κίνδυνος επιβάρυνσης του Εθνικού Συστήματος Υγείας είναι πολύ χαμηλός, γιατί:

τα κρούσματα στις σχολικές μονάδες είναι περιορισμένα, ενώ σπάνια έχουν αναφερθεί φαινόμενα υπερμετάδοσης, καθώς τα παιδιά της πρωτοβάθμιας βαθμίδας (ηλικιακή ομάδα 0-12) φέρουν χαμηλό ιικό φορτίο, αν εντοπιστεί κάποιο παιδί θετικό στον ιό αμέσως απομονώνεται και κλείνει το τμήμα του, τα μέτρα υγειονομικής προστασίας τηρούνται αυστηρά με την απόλυτη υπευθυνότητα των δασκάλων και την συνεργασία των γονέων (μάσκες, τακτικό πλύσιμο χεριών, χρήση αντισηπτικών, διαφορετικές ώρες προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών κ.τλ.).

2. Επιπτώσεις στη ψυχοσωματική υγεία των παιδιών μας λόγω απουσίας φυσικής επαφής-παρουσίας μαθητών-δασκάλων και περιορισμού στον οικιακό χώρο (δημιουργούνται συναισθήματα όπως θυμός, άγχος, απαισιοδοξία, μελαγχολία, στεναχώρια, κατάθλιψη, ενοχή) .

3. Επιπτώσεις στην υγιή ανάπτυξη της προσωπικότητας και των δεξιοτήτων των παιδιών λόγω του περιορισμού της αλληλεπίδρασης μεταξύ τους και της δυνατότητας ομαδικής έκφρασης και συνεργασίας (κοινωνικοποίηση).

4. Μη επαρκής κάλυψη της διδακτέας ύλης, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των δασκάλων, και δυσκολία παρακολούθησης των μαθημάτων με αντίκτυπο στις μελλοντικές σχολικές επιδόσεις.

Συνεπώς, η αναστολή της δια ζώσης εκπαίδευσης συνεπάγεται την αποτυχία της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην παροχή των απαραίτητων εφοδίων για τη διαμόρφωση υγειών προσωπικοτήτων και μελλοντικά ώριμων πολιτών.

Αιτούμεθα, με βάση τα ανωτέρω, να επανεξεταστεί το ζήτημα του ανοίγματος των σχολείων και να εκκινήσει εκ νέου η δια ζώσης εκπαίδευση αναφορικά με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Με εκτίμηση,

Κίνηση γονέων για ανοιχτά σχολεία

Στηρίξτε τη πρωτοβουλία γονιών όλης της χώρας

Μπορείτε να στηρίξετε και εσείς την προσπάθειά τους, καταγράφοντας τη δική σας ψηφιακή υπογραφή πατώντας εδώ