Oι γονείς αντιδρούν για το Ολοήμερο – “Πώς θα γυρίζει ένα παιδί στο σπίτι μετά από 9,5 ώρες στο ίδιο θρανίο;”

Μια από τις σημαντικές καινοτομίες που θα εφαρμοστούν την φετινή σχολική χρονιά είναι η επέκταση της λειτουργίας του Ολοήμερου σχολείου από τις 4:00 στις 5:30 με στόχο αφενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης και αφετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου όπως επισημαίνει το Υπουργείο Παιδείας.

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις των γονιών για το Ολοήμερο Σχολείο

Στον απόηχο των επίσημων ανακοινώσεων του Υπουργείου Παιδείας για το Ολοήμερο Σχολείο συνεχίζονται οι σφοδρές αντιδράσεις γονέων και κηδεμόνων που δεν διστάζουν να κάνουν λόγο για εικονική πραγματικότητα και “παχιά λόγια” για την διεύρυνση του Ολοημέρου. 

Σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Αττικής ξεσπά κατά του Διευρυμένου Ολοήμερου Σχολείου και ζητά από το αρμόδιο Υπουργείο να απαντήσει στο πώς θα διαχειριστεί και θα εφαρμοστεί στην πράξη αυτή η καινοτομία. 

Η καυστική ανακοίνωση των γονιών

Κεραμέως: "Δεν κλείνουμε τα σχολεία. Δεν υπάρχει μαζική διασπορά στις τάξεις"

Την 1η μέρα του Σεπτέμβρη πολλοί γονείς λάβανε ηλεκτρονικά μηνύματα από τα σχολεία των παιδιών τους με τον εύηχο τίτλο «Νέο Ολοήμερο Σχολείο».

Πολλά και ωραία περιγράφονται. Για «εξασφάλιση περισσότερων και καλύτερων εφοδίων», «ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης των παιδιών μας», «εξασφάλιση περισσότερου ποιοτικού χρόνου στο σπίτι» και «υποστήριξης των οικογενειών μας».
Όμως ορισμένα ερωτήματα είναι αμείλικτα:

1. Πώς ακριβώς θα γίνουν αυτά, όταν δεν προκύπτει κόστος αφού η σχετική υπουργική απόφαση προβλέπει ότι «από την εφαρμογή του διευρυμένου ολοήμερου δεν προκύπτει βάρος στον τακτικό προϋπολογισμό»;

2. Πώς θα λειτουργήσει το Νέο Ολοήμερο όταν όλα τα προηγούμενα χρόνια το … συνηθισμένο Ολοήμερο με δύο διδακτικές ώρες λιγότερες από το Διευρυμένο, υπολειτουργούσε, φέρνοντας σε απόγνωση χιλιάδες γονείς;

3. Πώς θα εξασφαλίζεται η σωστή εκπαιδευτική λειτουργία στο διευρυμένο Ολοήμερο όταν ήδη έχει καταργηθεί η θέση του Εκπαιδευτικού Υπεύθυνου για το Ολοήμερο;

4. Πώς θα ελέγχεται το περιεχόμενο και η ποιότητα των δραστηριοτήτων των «Σχολικών Μαθητικών Ομίλων»;

5. Τι ανάγκη έχουν τα παιδιά του δημοτικού και του νηπιαγωγείου να εκπαιδευτούν στην «παιδική επιχειρηματικότητα» όταν μαθητές της Α’ Γυμνασίου δυσκολεύονται ακόμα και στις τέσσερις βασικές αριθμητικές πράξεις; Ή μήπως η «ρητορική τέχνη» και η «δημιουργική γραφή» θα καλύψουν ως εκ θαύματος τα τεράστια μαθησιακά κενά στη γλώσσα που δημιούργησαν τα δύο και πλέον χρόνια τηλεκπαίδευσης;

6. Πώς θα λειτουργήσουν τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά με δύο επιπλέον διδακτικές ώρες χωρίς την πρόσληψη του αναγκαίου επιπλέον μόνιμου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, χωρίς τη θεσμοθέτηση της θέσης του τραπεζοκόμου & χωρίς να αυξάνεται η χρηματοδότηση των χρεοκοπημένων – από τους υπέρογκους λογαριασμούς- σχολικών επιτροπών για να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες σε εκπαιδευτικό υλικό, ρεύμα, θέρμανση, καθαριότητα κλπ;

7. Πώς θα γυρίζει ένα παιδί στο σπίτι μετά από 9,5 ώρες στο ίδιο θρανίο;

8. Πού θα γίνονται οι αθλητικές δραστηριότητες; Στα γεμάτα «παγίδες» δάπεδα των σχολικών προαυλίων ή στα γυμναστήρια που δεν διαθέτει ούτε το 10% των σχολικών κτιρίων της χώρας;

Τελικά, μήπως η ουσία βρίσκεται σε αυτό που ομολογεί η κυβέρνηση; στην «εναρμόνιση της επαγγελματικής με την οικογενειακή ζωή», δηλαδή παιδοφυλακτήριο μέχρι τις 5:30 μ.μ., ώστε να εξακολουθήσουμε να εργαζόμαστε 10ωρα και 12ωρα και να είμαστε διαθέσιμοι περισσότερες ώρες για τους εργοδότες, χωρίς τη «δικαιολογία» των παιδιών…

Η κυβέρνηση δεν κόπτεται για τις ανάγκες των παιδιών & των οικογενειών μας. Δεν έχει την δική μας αγωνία «τι θα κάνουμε τα παιδιά μας» όταν δουλεύουμε «ήλιο με ήλιο», νόμιμα και απλήρωτα.

Αν αυτό ήταν το μέλημά της θα καταργούσε το νόμο Χατζηδάκη και όλους τους αντεργατικούς νόμους που έχουν φέρει αυτή και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, με αποτέλεσμα τα ευέλικτα ωράρια, τη διευθέτηση του εργάσιμου χρόνου, την κατάργηση του 8ωρου και των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, το τσάκισμα των μισθών μας κ.α.

Δεν φροντίζει να μας απαλλάξει από το κόστος των δυσβάστακτων – για όλο και περισσότερες οικογένειες – απογευματινών επί πληρωμή δραστηριοτήτων των παιδιών για αθλητισμό, πολιτισμό, ξένες γλώσσες. Μας «προσφέρει» χαμηλού επιπέδου δραστηριότητες εντός σχολείου για να μπορούμε απερίσπαστοι να δουλεύουμε ακόμα περισσότερες ώρες!

"Μην σαμποτάρετε το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό. Βρείτε λύση πριν αρχίσει η νέα σχολική χρονιά"

Ως ΔΣ Ομοσπονδίας Γονέων & Κηδεμόνων Περιφέρειας Αττικής διεκδικούμε για τα παιδιά μας:

• Να φοιτούν σε σύγχρονα και ασφαλή σχολεία με τις απαραίτητες υποδομές που θα πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για εκπαιδευτικές, αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.

• Να ολοκληρώνεται μέσα στο σχολικό περιβάλλον η μελέτη για την επόμενη μέρα με την αρωγή των εκπαιδευτικών που γνωρίζουν τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε μαθητή για να υπάρχει πραγματικά ποιοτικός ελεύθερος χρόνος των παιδιών με τους γονείς, για παιχνίδι με τους φίλους τους, κ.α.

• Να έχουν όλα τα παιδιά ισότιμη, δωρεάν πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες, με αξιοποίηση και των σχολικών χώρων, με προσλήψεις μόνιμου επιστημονικά καταρτισμένου προσωπικού, με ενιαίο πρόγραμμα, με ευθύνη και εποπτεία του κράτους.

• Να δίνεται καθολικά σε όλους τους μαθητές, όλων των βαθμίδων δεκατιανό και μεσημεριανό γεύμα, υψηλής διατροφικής αξίας, διαμορφωμένο στις ανάγκες ανάπτυξης της κάθε ηλικίας, σε κατάλληλους χώρους σίτισης με τήρηση όλων των υγειονομικών όρων και το απαραίτητο βοηθητικό προσωπικό.

Όλα αυτά προϋποθέτουν γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία που θα βάζει στο επίκεντρο τις σύγχρονες ανάγκες όλων των παιδιών.
Παράλληλα διεκδικούμε τον απαραίτητο μισθό και ωράριο εργασίας για να καλύπτουμε τις ανάγκες ζωής όλων μας !!!!

Διαβάστε επίσης:

Πανικός σε δημοφιλή παραλία της Αττικής – Παιδάκι παίζοντας στην άμμο, βρήκε κρανίο και οστά!

Infokids.gr αποκλειστικό: Πότε ξεκινά η δωρεάν μετακίνηση μαθητών σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία;

Πλεύρης: «Αυτός είναι ο λόγος που δεν υπάρχει υποχρεωτικότητα μάσκας στα σχολεία και δεν θα γίνονται self test στους μαθητές”