Οι γονείς απαιτούν από το Υπ. Παιδείας δωρεάν internet και tablet για κάθε μαθητή

Το πρώτο μάθημα τηλεκπαίδευσης μέσως της ΕΡΤ2 είναι γεγονός για τους μαθητές Δημοτικού και το Υπουργείο Παιδείας επέδειξε άψογα αντανακλαστικά καθώς μέσα σε λίγες μόλις ημέρες κατάφερε επιτυχώς να ετοιμάσει τα πρώτα εξ αποστάσεως μαθήματα αξιοποιώντας το κανάλι της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης.

Παρολαυτά, έχει δημιουργηθεί μεγάλος ντόρος με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γονείς τόσο κατά την εγγραφή στην πλατφόρμα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου καθώς το σύστημα αδυνατεί να ανταποκριθεί στην αυξημένη ταυτόχρονη είσοδο τόσων πολλών χρηστών όσο και από το γεγονός ότι υπάρχουν πολλές οικογένειες που είτε δεν έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο είτε δεν έχουν υπολογιστή.

Η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων με ανακοίνωση που εξέδωσε και απευθύνεται προς το Υπουργείο Παιδείας τοποθετείται για την εξ αποστάσεως διδασκαλία και τα προβλήματα που προκύπτουν από αυτή και απαιτεί άμεσα την εκπλήρωση 7 αιτήματα που σχετίζονται άμεσα με το τι μέλλει γενέσθαι με το κλείσιμο των σχολείων λόγω κορωνοϊού αλλά και με τα προβλήματα με την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Μάλιστα ένα από τα αιτήματα τους είναι το Υπουργείο να εξασφαλίσει ΤΩΡΑ σε κάθε μαθητή δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet και ένα δωρεάν tablet.

Η ανακοίνωση της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων

Τα παιδιά μας και εμείς δεν βρισκόμαστε σε διακοπές. Είναι πολύ πιθανό η κατάσταση στα σπίτια μας να δυσκολεύσει ακόμα περισσότερο, αφού πολλοί γονείς μπορεί να έχουν μείνει χωρίς μισθό, να δουλεύουν με ελαστικά ωράρια, με εξαντλητικούς ρυθμούς ή ακόμα και να έχουν απολυθεί.

Αυτή η πρωτόγνωρη κατάσταση που έχει πλήρως αποδιαρθρώσει τις ζωές μας και το εκπαιδευτικό σύστημα έχει σημαντικές επιπτώσεις στην ψυχολογία των μαθητών, ειδικά αυτών που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές. Τα παιδιά μας χάνουν την καθημερινή τους επαφή με τους συμμαθητές τους, σταματούν τις δραστηριότητες που είχαν πριν, και γενικά, αλλάζει απότομα η καθημερινότητά τους. Κατά συνέπεια χρειάζονται θετική υποστήριξη ώστε να διαχειριστούν αυτή τη νέα, δύσκολη κατάσταση.

Θέλουμε ο ελεύθερος χρόνος των μαθητών να γεμίσει εποικοδομητικά και  εκπαίδευση από απόσταση να είναι αποτελεσματική και να λειτουργήσει ισότιμα για όλους τους μαθητές της χώρας με ιδιαίτερη μέριμνα για τους μαθητές της Γ λυκείου. Φυσικά, επισημαίνουμε ότι η όποια διαδικτυακή διδασκαλία δεν υποκαθιστά την εκπαίδευση με φυσική παρουσία και θα μας βρει αντίθετους κάθε σκέψη ή απόπειρα για γενίκευση αυτής της μορφής εκπαίδευσης και μετά την πρωτόγνωρη κρίση που βιώνουμε. Μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές διεκδικούμε ουσιαστικά μέτρα για να μην γίνει η διαχείριση της πανδημίας αφορμή για να μεγαλώσουν περαιτέρω οι κοινωνικές και μορφωτικές ανισότητες.

Αυτά είναι τα 7 αιτήματά τους που απαιτούν να επιλυθούν ΤΩΡΑ από το Υπουργείο Παιδείας:

● Να εξασφαλίσει, με ενιαίο τρόπο, την αξιοποίηση των διάφορων εργαλείων ασύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Να εξασφαλίσει ΤΩΡΑ όλα τα αναγκαία μέσα σε κάθε μαθητή: δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet και ένα δωρεάν tablet. Καμία διακοπή ρεύματος ή σύνδεσης στο διαδίκτυο για κανένα σπίτι.

● Μέριμνα ώστε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να λάβει υπόψη τις ειδικές ανάγκες των μαθητών που είναι ενταγμένοι σε τμήματα ένταξης ή είχαν παράλληλη εκπαιδευτική στήριξη.

● Να μειωθεί και να ανακοινωθεί άμεσα η ύλη της φετινής Γ ΓΕΛ στις πανελλαδικές. Είναι το ελάχιστο που μπορεί να ανακουφίσει από το άγχος των παιδιών που δίνουν φέτος πανελλαδικές. Τα διάφορα σενάρια για παράταση του σχολικού έτους και εξετάσεις το καλοκαίρι, κάτι που δεν μπορούμε να προβλέψουμε λόγω της επιδημίας, γεμίζουν ανασφάλεια και επιπλέονά γχος τα παιδιά μας.

● Να ξεκινήσει η λειτουργία εκπαιδευτικών καναλιών, που θα προβάλλουν προγράμματα ειδικά για μαθητές όλων των ηλικιών με ταινίες, ντοκιμαντέρ, ψυχαγωγικά και εκπαιδευτικά προγράμματα που θα σχετίζονται με τα σχολικά αντικείμενα και με τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Μέσω της δημόσιας τηλεόρασης, και με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, να προβάλλονται καθημερινά ειδικές ενημερωτικές εκπομπές με την παρουσία εκπαιδευτικών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών ώστε να στηριχθούν οι γονείς στη διαχείριση των δύσκολων καταστάσεων που βιώνουν οι ίδιοι και τα παιδιά.

● Να κλείσει η πόρτα σε κάθε ιδιωτική εταιρεία, χορηγό και επίδοξο επενδυτή, φορέα της Τοπικής Διοίκησης που αξιοποιεί την “κρίση” ως ευκαιρία για να βάλει χέρι στο Δημόσιο σχολείο. Κάθε πρόγραμμα, κάθε υποδομή και τεχνολογική εφαρμογή με ευθύνη και αποκλειστική χρηματοδότηση του κράτους.

● Να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για πλήρη αποζημίωση όλων των γονιών που έχουν καταβάλει προκαταβολή ή ολόκληρο το ποσό της σχολικής εκδρομής που ακυρώθηκε.

● Τα σχολεία που είχαν ενταχθεί σε πρόγραμμα χορήγησης σχολικών γευμάτων να συνεχίσουν να δίνουν τα γεύματα αυτά σε οικονομικά αδύναμους μαθητές και τις οικογένειές τους με ευθύνη των Δήμων και συνολικά του κρατικού μηχανισμού.

Τα παιδιά μας όσο τα σχολεία είναι κλειστά δεν είναι σε διακοπές

Σήμερα δίνουμε τη μάχη για να μην πληρώσουμε τα σπασμένα της πανδημίας εμείς και τα παιδιά μας. Όταν ανοίξουν τα σχολεία, το πρώτο ζήτημα είναι να κατανοήσει το Υπουργείο Παιδείας ότι τα παιδιά μας δεν ήταν σε διακοπές. Θα χρειαστεί ομαλή μετάβαση στην εκπαιδευτική μορφωτική διαδικασία. Θα χρειαστεί να εντοπιστούν και να αντιμετωπιστούν οι πληγές της κρίσης.

Το σχολείο είναι γνώση, είναι όμως και παρέα, φιλίες, έρωτας, χαρά. Για αυτό θεωρούμε ότι πρέπει να τεθεί άμεσα στον προβληματισμό και στη συζήτηση η σημασία να μην πραγματοποιηθούν προαγωγικές εξετάσεις στα Γυμνάσια και στα Λύκεια. Δεν είναι αυτό που θα λείψει φέτος για να χαρακτηρίσουμε μια σχολική χρονιά ολοκληρωμένη! Εννοείται ότι τα κενά που αντικειμενικά θα προκύψουν στη γνώση πρέπει να αντιμετωπιστούν κεντρικά σχεδιασμένα, με κρατική ευθύνη και κυρίως με ορθό παιδαγωγικό τρόπο.