Πανελλήνιες 2021: Αυτά είναι τα θέματα και οι απαντήσεις που “έπεσαν” στα Νέα Ελληνικά

Τη σκυτάλη των Πανελληνίων 2021 από τους μαθητές των ΓΕΛ παίρνουν σήμερα οι μαθητές των ΕΠΑΛ που διαγωνίζονται στα Νέα Ελληνικά. Οι εξετάσεις ξεκινούν στις 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες, ενώ τα θέματα των εξετάσεων είναι κοινά για όλους τους υποψηφίους ΕΠΑΛ.

Το Infokids.gr σε συνεργασία με τα Φροντιστήρια Διακρότημα θα δημοσιεύει τις εκφωνήσεις των θεμάτων, και σταδιακά τις προτεινόμενες λύσεις – απαντήσεις.

Αυτά είναι τα θέματα που “έπεσαν” στα Νέα Ελληνικά

Μπορείτε να δείτε τα θέματα εδώ ΘΕΜΑΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΠΑΛ

Δείτε τις προτεινόμενες απαντήσεις των θεμάτων από τα ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ

ΜΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ

ΘΕΜΑ Α 1
α) Το άρθρο πραγματεύεται το ζήτημα του πρωταθλητισμού. Όπως διαφαίνεται από την ιστορία της Γιαπωνέζας τενίστριας, όταν ο αθλητισμός γίνεται τηλεοπτικό προϊόν και θέαμα, αξία δεν έχει η συμμετοχή αλλά η νίκη. Οι αθλητές συχνά αδυνατούν να ανταπεξέλθουν, με αποτέλεσμα να πλήττεται η
ψυχική τους υγεία. Οι απαιτήσεις των τηλεοπτικών συμβολαίων και των χορηγών τους οδηγούν πέρα από τα ανθρώπινα όρια. Το παράδειγμα της Οσάκα, επομένως, αναδεικνύει την ανάγκη να επαναπροσδιοριστεί το νόημα του αθλητισμού.

β)
• ρητορικά ερωτήματα (Τελικά, μήπως η επιτυχία … πειθαρχία και αυτοματοποίηση;)
• ειρωνεία («ρομποτοποίηση»)
• μεταφορά (σκοτεινές πλευρές του πρωταθλητισμού)
• συναισθηματικά φορτισμένες λέξεις ( «κραυγή»)
2η δραστηριότητα

Α2. α) «ειδικούς » : ειρωνεία του πομπού για τη λειτουργία των ΜΜΕ
«προϊόν» : μεταφορική χρήση της έννοιας , στην οποία και πάλι διαφαίνεται η ειρωνεία του πομπού για
τον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι αθλητές

β) αποχώρησε=αποσύρθηκε, έφυγε
κυρώσεις=ποινές
προσωπικό=ιδιωτικό,ατομικό

Δείτε τις υπόλοιπες απαντήσεις εδώ 

Σχολιασμός Θεμάτων στα Νέα Ελληνικά από την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ)

Οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ. κλήθηκαν σήμερα να απαντήσουν θέματα που αφορούσαν στην ενότητα του «Αθλητισμού», έννοια διδαγμένη κι επίκαιρη.Στο πρώτο μέρος, το μη λογοτεχνικό κείμενο ανήκει στον κειμενικό τύπο του
άρθρου και δημοσιεύτηκε πριν λίγες ημέρες σε ημερήσια εφημερίδα. Στο δεύτερο μέρος, το λογοτεχνικό κείμενο είναι ποίημα του Νίκου Μοσχοβάκου.

Τόσο στο μη λογοτεχνικό όσο και στο λογοτεχνικό μέρος, τέθηκαν αρκετά ερωτήματα θεωρίας σχετικά με την πειθώ, τα σημεία στίξης, συνώνυμες λέξεις
κι αφηγηματικούς τρόπους. Στην 3η δραστηριότητα του μη λογοτεχνικού
κειμένου -παραγωγή λόγου- ζητήθηκε να γράψουν άρθρο ενώ στην αντίστοιχη
3η δραστηριότητα του λογοτεχνικού να χαρακτηρίσουν το ποιητικό υποκείμενο
και να καταθέσουν την προσωπική τους άποψη.

Συνολικά τα θέματα απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους μαθητές, οι
οποίοι έχουν ασκηθεί κατάλληλα κι αφομοιώσει τη θεωρία στο σύνολό της.