Τις βαθμολογίες και τα στατιστικά όλων των υποψηφίων των Πανελλαδικών 2022 τόσο σε ΓΕΛ όσο και σε ΕΠΑΛ ανακοίνωσε πριν από λίγο το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Οι υποψήφιοι που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις έτους 2022 ανά είδος Λυκείου και Ομάδα Προσανατολισμού/Τομέα εμφανίζονται στους παρακάτω πίνακες:
ΠΛΗΘΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΓΕΛ – 2022 |
|||
ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ |
ΠΛΗΘΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ |
||
ΗΜΕΡHΣΙΟΙ |
ΕΣΠΕΡΙΝΟΙ |
ΣΥΝΟΛΟ |
|
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
18.286 |
129 |
18.415 |
ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (Ε.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ) |
14.204 |
26 |
14.230 |
ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (Ε.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ) |
13.680 |
69 |
13.749 |
ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ |
25.177 |
74 |
25.251 |
ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΕΛ (ΜΟΝΟ) |
363 |
4 |
367 |
ΣΥΝΟΛΑ (ΓΕΛ) |
71.710 |
302 |
72.012 |
ΠΛΗΘΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΕΠΑΛ – 2022 |
|||
ΤΟΜΕΑΣ |
ΠΛΗΘΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ |
||
ΗΜΕΡHΣΙΟΙ |
ΕΣΠΕΡΙΝΟΙ |
ΣΥΝΟΛΟ |
|
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ, ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ |
985 |
22 |
1.007 |
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ |
2.921 |
119 |
3.040 |
ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ, ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ |
312 |
26 |
338 |
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ |
376 |
13 |
389 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ |
1.089 |
35 |
1.124 |
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ |
1.764 |
48 |
1.812 |
ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ |
624 |
5 |
629 |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ |
1.868 |
42 |
1.910 |
ΥΓΕΙΑΣ – ΠΡΟΝΟΙΑΣ – ΕΥΕΞΙΑΣ |
4.612 |
247 |
4.859 |
ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΠΑΛ (ΜΟΝΟ) |
28 |
2 |
30 |
ΣΥΝΟΛΑ (ΕΠΑΛ) |
14.579 |
559 |
15.138 |
Επισημαίνεται ότι το πλήθος των υποψηφίων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ προκύπτει από μία τουλάχιστον συμμετοχή σε πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Υπενθυμίζεται ότι από φέτος ισχύουν συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων Γενικού Λυκείου, Επαγγελματικού Λυκείου, των ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 και εφεξής, όπως αυτοί ορίστηκαν από κάθε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα για κάθε Τμήμα/Σχολή/Εισαγωγική Κατεύθυνσή του. Σύμφωνα με τον Νόμο 4777/2021 (Α΄25) ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα εκφράζεται σε ποσοστό επί τοις εκατό (%) και δεν μπορεί να είναι μικρότερος του 20%. Το άθροισμα των συντελεστών αποδίδει το 100%.
Στις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα), ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται στο ειδικό μάθημα ή τις πρακτικές δοκιμασίες είναι είτε 10% είτε 20%.
Οι Σχολές, Τμήματα ή Εισαγωγικές Κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ένα (1) ή δύο (2) ειδικά μαθήματα με επιλογή των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων, αποδίδουν τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας σε όλα τα ειδικά μαθήματα επιλογής, ο οποίος είναι είτε 10% είτε 20%.
Στις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, στις οποίες εξετάζονται δύο (2) ειδικά μαθήματα το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας που τους αποδίδονται είναι το 20% και το ποσοστό που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα ειδικά μαθήματα δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 8%. Τα ποσοστά που αποδίδουν τα ειδικά μαθήματα προστίθενται στο 100% που αποδίδουν τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.
Άρα, σύμφωνα με τα παραπάνω, κάθε υποψήφιος που συμμετείχε στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, για κάθε Τμήμα που θα δηλώσει στο μηχανογραφικό του δελτίο, θα πρέπει να υπολογίσει τα μόριά του, πολλαπλασιάζοντας τους βαθμούς στα 4 πανελλαδικά μαθήματα (και σε τυχόν ειδικά μαθήματα και αγωνίσματα) επί τους αντίστοιχους συντελεστές για κάθε μάθημα, όπως φαίνονται στις παρακάτω Υπουργικές Αποφάσεις. Έτσι, κάθε υποψήφιος φέτος θα έχει πιθανόν διαφορετικό αριθμό μορίων για κάθε Τμήμα/Σχολή και όχι έναν ενιαίο αριθμό μορίων για ολόκληρο το Επιστημονικό Πεδίο (για τα ΓΕΛ) ή τον Τομέα (για τα ΕΠΑΛ), που είναι υποψήφιος.
Ενδεικτικά, δίνεται ένα παράδειγμα υποψηφίου ΓΕΛ για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:
Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία | Αρχαία Ελληνικά | Ιστορία | Λατινικά |
17 | 18,6 | 20 | 20 |
Αυτός ο υποψήφιος συγκεντρώνει για τη Νομική Θεσ/νίκης (Α.Π.Θ.) 18.680 μόρια, ενώ για τη Νομική Κομοτηνής (Δ.Π.Θ.) 18.900 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών:
Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία | Αρχαία Ελληνικά | Ιστορία | Λατινικά | |
Νομική Θεσ/νίκης-ΑΠΘ | 30% | 30% | 20% | 20% |
Νομική Κομοτηνής-Δ.Π.Θ. | 25% | 25% | 25% | 25% |
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ
Για να διευκολυνθούν οι υποψήφιοι στον υπολογισμό των μορίων τους, το Υπουργείο Παιδείας ανέπτυξε ειδική εφαρμογή, με την οποία οι υποψήφιοι εισάγοντας τους γραπτούς τους βαθμούς, μπορούν να δουν αυτόματα τα μόριά τους για κάθε Τμήμα/Σχολή του Πεδίου ή του Τομέα που ανήκουν. Η εφαρμογή ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ είναι διαθέσιμη στην ακόλουθη ιστοσελίδα https://markcalc.it.minedu.gov.gr/.
Πόσοι έγραψαν κάτω από τη βάση ανά Επιστημονικό Πεδίο και μάθημα
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, κάτω από τη βάση έγραψαν:
Ε.Π. Θετικών Επιστημών
- Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 8,70%
- Φυσική 45,04%
- Χημεία 39,21%
- Μαθηματικά 34,99%
Χαρακτηριστικά, μόνο 10 υποψήφιοι κατάφεραν να γράψουν βαθμό 19 και 20 στα Νέα Ελληνικά.
Ε.Π. Επιστημών Υγείας
- Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: 9,04%
- Φυσική 49,84%
- Χημεία 38,34%
- Βιολογία 30,74%
Ε.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής
- Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 26,49%
- Μαθηματικά 73,56%
- Πληροφορική 39,84%
- Οικονομία 35,31%
Στο συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο μόνο 5 υποψήφιοι έγραψαν στα Νέα Ελληνικά βαθμό 19 και 20.
Ε.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών
- Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 16,85%
- Αρχαία Ελληνικά 37,20%
- Ιστορία 47,96%
- Λατινικά 45,13%
Τα βαθμολογικά στοιχεία αποτελούν μια πρώτη πυξίδα για την τάση των βάσεων αλλά και για τις σχολές στις οποίες θα μπορέσουν να εισαχθούν οι υποψήφιοι.
Πτώση των βάσεων δείχνουν τα αποτελέσματα
Τα αποτελέσματα των πανελλαδικών δείχνουν ότι οι βάσεις θα κινηθούν σε χαμηλά επίπεδα.
Τα Μαθηματικά και η Φυσική, όπως όλα δείχνουν, είναι αυτά που θα ρίξουν τις επιδόσεις σε Πολυτεχνικές, τμήματα Μαθηματικών και Οικονομικά, τα Αρχαία είναι πιθανόν να ρίξουν σε σχέση με πέρσι τον μέσο όρο των υποψηφίων, ενώ στις επιστήμες Υγείας, με τις Ιατρικές να πρωταγωνιστούν, διαφαίνεται σταθερότητα με μικρές αυξομειώσεις.
Φέτος, όμως, η εκτίμηση των βάσεων γίνεται πολύ πιο πολύπλοκη, καθώς οι διαφορετικοί συντελεστές βαρύτητας ανά πανεπιστημιακό τμήμα θα φέρουν μεγάλες αποκλίσεις στα επίπεδα της πτώσης των βάσεων, ακόμα και σε ομοειδή τμήματα. Δηλαδή, είναι πιθανό να δούμε πτώσεις στο ίδιο επιστημονικό πεδίο, άλλες κατακόρυφες κι άλλες πιο συγκρατημένες, ανάλογα με το μάθημα που έχει πριμοδοτήσει το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα.
3 στους 4 υποψηφίους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ενημερώθηκαν άμεσα για τη βαθμολογία τους με SMS στο κινητό τους
Σχεδόν 3 στους 4 υποψηφίους (ποσοστό 73,4%) των Πανελλαδικών Εξετάσεων από ΓΕΛ και ΕΠΑΛ έλαβαν τη βαθμολογία τους με μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο. Συγκεκριμένα, 63.980 υποψήφιοι, από τους 87.150 που συνολικά συμμετείχαν έστω και σε ένα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, έκαναν χρήση της δυνατότητας ενημέρωσης μέσω γραπτού μηνύματος SMS που για δεύτερη χρονιά εφάρμοσαν τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία, καθώς τα μηνύματα εστάλησαν και παραδόθηκαν εντός 5 λεπτών, παράλληλα με την ανάρτηση των αποτελεσμάτων στις σχολικές μονάδες και την εφαρμογή του ΥΠΑΙΘ results.it.minedu.gov.gr.
Διαβάστε επίσης:
Πανελλήνιες 2022: O Iρανός πρόσφυγας που “σάρωσε” στη Μυτιλήνη – Συγκέντρωσε 18.250 μόρια