QooL City: Το εκπαιδευτικό ψηφιακό παιχνίδι που ενισχύει τις δεξιότητες των παιδιών με νευροαναπτυξιακές διαταραχές

«Μόλις φτάσατε σε μία πόλη, την οποία θέλετε να εξερευνήσετε και να απολαύσετε. Πήρατε ένα καινούριο σπίτι και θέλετε να το κάνετε λειτουργικό και ωραίο. Προσπαθήστε να μαζέψετε όσα περισσότερα αντικείμενα μπορείτε για να ολοκληρώσετε το σπίτι σας!».

Με αυτές τις οδηγίες ξεκινά το νέο εκπαιδευτικό παιχνίδι σοβαρού σκοπού QooL City το οποίο είναι αποτέλεσμα του διετούς ευρωπαϊκού ερευνητικού έργου ID GAMING, με επιστημονικό υπεύθυνο τον Διευθυντή του Εργαστηρίου Ιατρικής Φυσικής και Ψηφιακής Καινοτομίας του Τμήματος Ιατρικής του ΑΠΘ, Καθηγητή Παναγιώτη Μπαμίδη.

Το εκπαιδευτικό ψηφιακό παιχνίδι που ενισχύει τις δεξιότητες των παιδιών με νευροαναπτυξιακές διαταραχές

Στόχος του παιχνιδιού είναι η εξάσκηση των ατόμων με νευροαναπτυξιακές διαταραχές σε γνωστικές λειτουργίες και στρατηγικές, με τρόπο προσαρμοσμένο στις εξατομικευμένες ανάγκες και δυνατότητές τους.

Όσοι επιθυμούν να γνωρίσουν και να παίξουν το εκπαιδευτικό παιχνίδι QooL City μπορούν να επισκεφθούν την Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2022 και ώρες 10:30 με 14:30, το φουαγιέ του ΚΕΔΕΑ του ΑΠΘ.

«Απευθύνουμε μια ανοιχτή πρόσκληση σε γονείς και επαγγελματίες υγείας που θα ήθελαν να αξιοποιήσουν τα παραγόμενα αποτελέσματα του έργου» αναφέρουν οι συντελεστές του έργου και σημειώνουν «Στόχος της εκδήλωσης είναι να ενημερώσουμε το κοινό σχετικά με τις κλινικές/διαγνωστικές προκλήσεις που συναντώνται στα άτομα με νευροαναπτυξιακές διαταραχές, το κλινικό/μαθησιακό προφίλ των ατόμων με ειδική διαταραχή της μάθησης ή/και άλλες νευροαναπτυξιακές διαταραχές, καθώς και για τις τεχνολογικές προσεγγίσεις και παρεμβάσεις που έχουν σχεδιαστεί για τη συγκεκριμένη ομάδα-στόχο». Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα παρουσιαστούν το αντικείμενο και τα αποτελέσματα του έργου ID GAMING.

Στην εκδήλωση θα μιλήσουν ο Επιστημονικός Υπεύθυνος του έργου, Διευθυντής του Εργαστηρίου Ιατρικής Φυσικής και Ψηφιακής Καινοτομίας του Τμήματος Ιατρικής του ΑΠΘ, Καθηγητής Παναγιώτης Μπαμίδης, ο Διευθυντής της Παιδοψυχιατρικής Κλινικής στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, Βάιος Νταφούλης, η Αν. Καθηγήτρια του Τμήματος Ιατρικής του ΑΠΘ και Ειδική Παιδαγωγός, Ελένη Μπόντη, καθώς και η Μεταδιδακτορική ερευνήτρια του Εργαστήριου Ιατρικής Φυσικής και Ψηφιακής Καινοτομίας του ΑΠΘ Νίκη Πανδριά. Αμέσως μετά, θα πραγματοποιηθεί διαδραστική συζήτηση με το κοινό.

Το έργο ID-GAMING Project

15 εκατομμύρια άνθρωποι με κάποια νευροαναπτυξιακή διαταραχή ζουν σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το ευρωπαϊκό Erasmus+ έργο ID GAMING, διάρκειας 24 μηνών, ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2020 και στοχεύει στην ενίσχυση των δεξιοτήτων των ατόμων με νευροαναπτυξιακές διαταραχές, των φροντιστών τους, καθώς και των επαγγελματιών που απασχολούνται σε συναφείς τομείς, αναφορικά με τη χρήση παιχνιδιών σοβαρού σκοπού. Βασικός στόχος των παιχνιδιών αυτών είναι η βελτίωση των γνωστικών λειτουργιών και κατ’ επέκταση της ποιότητας ζωής των συγκεκριμένων ομάδων.

Σε αυτό το πλαίσιο έχουν αναπτυχθεί ένα εκπαιδευτικό επιτραπέζιο παιχνίδι για την ενίσχυση της ποιότητας ζωής και των γνωστικών λειτουργιών, εκπαιδευτικό υλικό σχετικά με τις διαστάσεις της ποιότητας ζωής, την επίδραση των γνωστικών λειτουργιών στην ποιότητα ζωής, τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού και τον ρόλο των υποστηρικτικών μέσων. Επίσης, έχει δημιουργηθεί μία συλλογή παιχνιδιών σοβαρού και μη-σοβαρού σκοπού, καθώς και μία ψηφιακή πλατφόρμα που ενσωματώνει όλα τα παραπάνω και θα είναι διαθέσιμη για το κοινό.

Η ψηφιακή πλατφόρμα εκπαίδευσης που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του έργου ID-GAMING Project είναι διαθέσιμη στον σύνδεσμο εδώ

Περισσότερες πληροφορίες για το έργο ID-GAMING Project εδώ

Διαβάστε επίσης:

Η Γιορτή του Κύβου του Ρούμπικ και του SPEEDCUBING είναι εδώ!

“Μυρτώ μου, με κοιτάζεις με αυτό το βλέμμα σου που κραυγάζει ένα πελώριο ως πότε;”: Ξεσπά η μαμά της και ζητά αποζημίωση

“Η 12χρονη βιώνει καθημερινά έναν εφιάλτη” – Στα ίχνη των 213 η Aστυνομία- «Θα σοκαριστούμε με το ποιοι εμπλέκονται»