Σαρηγιάννης: «Για να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια στις 10 Μαΐου, η εστίαση έπρεπε να ανοίξει με τον τουρισμό»

Στο άνοιγμα της εστίασης σε εξωτερικούς χώρους και την πιθανή επίδρασή της στην πανδημία του κορωνοϊού, αναφέρθηκε ο Καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ Δημοσθένης Σαρηγιάννης σε συνέντευξή του στο iatropedia.gr.

Mάλιστα, σημείωσε ότι το άνοιγμα της εστίασης ενδέχεται να βάλει “φρένο” στην πολυπόθητη αποκλιμάκωση της επιδημίας, θέτοντας στη συνέχεια σε κίνδυνο την επαναλειτουργία όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης από τη Δευτέρα 10 Μαΐου.

Ανοίγοντας την εστίαση νωρίτερα από τις 15 Μαΐου φρενάρουμε την αποκλιμάκωση της επιδημίας, η οποία εξακολουθεί να κινείται σε υψηλά επίπεδα. Οπότε στις 10 του Μάη που θα ανοίξουν και τα σχολεία, αυτά θα παίξουν μεγαλύτερο ρόλο στην πανδημία. Σε συνδυασμό πάντα με το άνοιγμα του τουρισμού και την εστίαση που θα δουλεύει, έρχεται μια αύξηση και όχι σταθεροποίηση”, αναφέρει.

Τα σχολεία δεν συμβάλλουν αρνητικά στην πανδημία, όταν τα κρούσματα στην κοινότητα είναι “χαμηλά”

Είναι γνωστό και πλέον επιβεβαιωμένο επιστημονικά, ότι τα σχολεία -και ιδιαίτερα η πρωτοβάθμια εκπαίδευση- δεν συμβάλλουν σημαντικά στη αύξηση των κρουσμάτων στην κοινότητα. Όμως, για να λειτουργήσει σωστά αυτή η εξίσωση, θα πρέπει η επιδημία το ιικό φορτίο στην κοινότητα να βρίσκεται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, όπως λέει ο ειδικός:

Όταν ανοίξαμε πέρυσι τον Μάιο τα Δημοτικά δεν υπήρξε επιβάρυνση στην επιδημία και είχαμε πολύ χαμηλά κρούσματα και δεν αυξήθηκαν τα κρούσματα τον Ιούνιο, γιατί είχαμε χαμηλή διασπορά. Όταν πολλαπλασιάζουμε την επίδραση με χαμηλό συντελεστή διασποράς είναι αλλιώς και διαφορετικά όταν είναι υψηλά οι αριθμοί”, εξηγεί ο επιστήμονας.

Τον Νοέμβριο που προσπαθούσαμε να σταματήσουμε το κύμα και κλείναμε τα πάντα εκτός από τα σχολεία δεν κάναμε τίποτα. Μόλις κλείσαμε τα σχολεία επιπεδώθηκε η καμπύλη. Και τώρα λοιπόν για να ανοίξουμε στις 10 Μαϊου τα σχολεία, δεν θα έπρεπε να μας ενδιαφέρει να ανοίξουμε με όσο το δυνατόν χαμηλότερη διασπορά στην κοινότητα; Ώστε αυτός ο πολλαπλασιαστής των σχολείων να είναι όσο το δυνατόν μικρότερος; Προφανώς θα έπρεπε να μας ενδιαφέρει”, λέει ο Καθηγητής κ. Σαρηγιάννης.