Καλώς ή κακώς, δεκαετίες τώρα, η νομοθεσία καλεί τα παιδιά να πηγαίνουν στην Α’ Δημοτικού σε κάποια συγκεκριμένη ηλικία, ανεξάρτητα από την ατομική ωριμότητα ή ετοιμότητα του καθενός.
Συμβαίνει, όμως, συχνά ένα παιδάκι που φοιτά στο Νηπιαγωγείο να μην έχει ακόμα καταφέρει να κατακτήσει ορισμένα προαπαιτούμενα για το Δημοτικό ορόσημα, όπως π.χ. το σωστό κράτημα του μολυβιού, η αναγνώριση των σχημάτων και των χρωμάτων, η συμμετοχή σε μία ομαδική συζήτηση κ.ο.κ. με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται τρομερά να παρακολουθήσει το μάθημα του κανονικού σχολείου.
Τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση; Υπάρχει δυνατότητα να βοηθήσουμε το παιδί μας να «προλάβει» την τάξη; Κι αν όχι, θα πρέπει να επαναλάβει τη φοίτηση στο Νηπιαγωγείο; Την απάντηση σε αυτά και πολλά περισσότερα θα δώσει το τεστ σχολικής ετοιμότητας, το οποίο διεξάγεται κάθε Απρίλιο και Μάιο από πιστοποιημένα κέντρα ειδικής αγωγής και στόχο έχει να ανακαλύψουμε πού ακριβώς μπορεί να υστερεί το παιδί μας και πώς θα το βοηθήσουμε, ώστε να ξεκινήσει το Δημοτικό πλήρως εφοδιασμένο σε ακαδημαϊκό επίπεδο και με αυτοπεποίθηση!
Η ειδική παιδαγωγός και διεπιστημονικά υπεύθυνη στα Κέντρα Ειδικών Θεραπειών “Δια Λόγου… Τέχνη“, κ. Μαρία Ζώτου απαντά σε όσα πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς για το τεστ σχολικής ετοιμότητας: