“Το burn out περιμένει τους σημερινούς εφήβους στη γωνία”: Αξίζει να ακούσουμε αυτόν τον ψυχολόγο

Στην πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που είχαμε πρόσφατα με τον Μαθηματικό-Ερευνητή κ. Στράτο Στρατηγάκη, ο ίδιος αναφέρθηκε στο γεγονός, ότι οι σημερινοί έφηβοι, λόγω των υπερβολικών δραστηριοτήτων τους, έχουν ελάχιστο ελεύθερο ψυχολοχρόνο για να διαβάσουν σοβαρά, ενώ πολύ συχνά “καίγονται” από τους ίδιους τους γονείς που ονειρεύονται να τους κάνουν… πρωταθλητές.

Στο ίδιο αυτό ζήτημα αναφέρθηκε και ο Ψυχολόγος-Επικοινωνιολόγος, Επιστημονικός Συνεργάτης Σχολών Προπονητών Uefa της ΕΠΟ και συγγραφέας, κ. Αχιλλέας Υφαντίδης, σε πρόσφατη ανάρτησή του που θα πρέπει να ενδιαφέρει όλους τους γονείς.

Διαβάστε ακόμα: “Γράφεις το παιδί σε ένα άθλημα να μάθει σε κανόνες και μετά γυρίζει σπίτι και του τα έχεις όλα έτοιμα”: Ακούστε αυτόν τον ψυχολόγο

“Θα πάει σχολείο. Μόλις τελειώσει, θα πάει προπόνηση ποδόσφαιρο. Μετά ρομποτική. Μετά αγγλικά. Μετά προπόνηση καράτε. Μετά θα πρέπει να διαβάσει για το σχολείο και τα αγγλικά του.

Αυτά σε μικρή ηλικία.

Στην εφηβεία, προσθέστε και τα φροντιστήρια, τα ιδιαίτερα, τα γυμναστήρια, τους personal trainers για την αύξηση της αποδοτικότητας σε σχολείο και αθλητισμό.
Το παιδί μας ασχολείται με πολλά. Καιρός να αναρωτηθούμε όμως και τον βαθμό της προσήλωσής του σε όσα ασχολείται. Γιατί δεν φτάνει να πηγαίνει σε μία δραστηριότητα. Το ουσιαστικό είναι να συμμετέχει σε αυτή. Να δίνεται σε αυτή. Να απορροφά από αυτή. Να αφομοιώνει όσα λέγονται και δείχνονται.

Δεν με ενδιαφέρει η ΠΑΡΟΥΣΙΑ. Με ενδιαφέρει η ΟΥΣΙΑ.

Δεν με ενδιαφέρει η ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ. Με ενδιαφέρει η ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ. Η εξακολουθητική, συστηματική, ποιοτική, δυναμική και γόνιμη επεξεργασία των ερεθισμάτων στο μυαλό, προκειμένου να βελτιωθεί η σκέψη και η δράση.

Και η ουσία δεν επιτυγχάνεται με τις πολλές εξωσχολικές δραστηριότητες του παιδιού στις οποίες νιώθει υποχρεωμένο να πάει αλλά με τις εξωσχολικές δραστηριότητες που δίνουν πολλά στο παιδί και στις οποίες το ίδιο επιθυμεί να εμπλακεί.

Γιατί το burn out, η εξουθένωση δηλαδή περιμένει στη γωνία ειδικά στην εφηβεία και στα μετεφηβικά χρόνια. Στα πιο παραγωγικά δηλαδή χρόνια, το παιδί νιώθει κορεσμένο, καμένο, παραδομένο, άδειο.

Προσοχή στα μηνύματα που σας δίνει το παιδί και κυρίως ο έφηβος. Σκοπός μας είναι να υπάρξει συγκέντρωση σωματικών και πνευματικών δυνάμεων. Ακόμη και λελογισμένη αποκέντρωσή τους, αν αυτή είναι βούληση του εφήβου και γίνεται με χαρά, σωστή καθοδήγηση και άμεση διόρθωση όπου και όταν χρειάζεται.

Άλλο όμως λελογισμένη αποκέντρωση δυνάμεων και άλλο άσκοπη σπατάλη τους.
Η σωστή ξεκούραση είναι εξίσου σημαντική με την σωστή κούραση. Η διατήρηση και συντήρηση δυνάμεων είναι εξίσου σημαντική με τη διάχυσή τους.

Είναι καλό να τα δίνεις όλα. Αρκεί να ξέρεις πού, πότε και για πόσο διάστημα πρέπει να τα δώσεις.”

Δείτε παρακάτω την αρχική ανάρτηση του ειδικού:

Θα πάει σχολείο. Μόλις τελειώσει, θα πάει προπόνηση ποδόσφαιρο. Μετά ρομποτική. Μετά αγγλικά. Μετά προπόνηση καράτε….

Gepostet von Achilleas Yfantidis – Psychologist of High Performance am Freitag, 4. September 2020