Χάλκινο μετάλλιο και 2 εύφημες μνείες για τα Ελληνόπουλα στην 14η Διεθνή Ολυμπιάδα Αστρονομίας – Αστροφυσικής

14η Διεθνή Ολυμπιάδα Αστρονομίας – Αστροφυσικής,

Mε θετικό πρόσημο για την ελληνική ομάδα ολοκληρώθηκε η 14η Διεθνής Ολυμπιάδα Αστρονομίας – Αστροφυσικής που φιλοξενήθηκε στην πόλη Μπογκοτά της Κολομβίας, αλλά λόγω της πανδημίας οι εθνικές αποστολές όλων των χωρών παρέμειναν στις πατρίδες τους και έλαβαν μέρος διαδικτυακά, με πολύ δύσκολες συνθήκες συνεννόησης, επικοινωνίας και διαφοράς ώρας.

Στη 14η Διεθνή Ολυμπιάδα Αστρονομίας και Αστροφυσικής συμμετείχαν 48 χώρες, νέος αριθμός ρεκόρ, από την Ευρώπη, την Ασία, και την Αμερική, με 298 μαθητές. Πρόκειται για τους καλύτερους μαθητές που επελέγησαν να εκπροσωπήσουν τις χώρες τους από όλο τον κόσμο.

Οι διακρίσεις των Ελλήνων μαθητών

Η ελληνική ομάδα κατέκτησε ένα χάλκινο μετάλλιο με τον μαθητή Παναγιώτη Λιάμπα (Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη Θεσσαλονίκης) και δύο εύφημες μνείες με τους μαθητές Κωνσταντίνο Μαλιάρη (1ο ΓΕΛ Ναυπάκτου) και Αθανάσιο Φειδάκη (2ο ΓΕΛ Αιγίου Αχαΐας). Στην Ελληνική Ολυμπιακή Ομάδα συμμετείχαν ακόμη η Βασιλική Νείλα (3ου ΓΕΛ Ηλιούπολης Αττικής) και ο Ανδρέας Σκούπας (Μουσικό Σχολείο Αλίμου Αττικής), με καλές επιδόσεις.

Της διαδικτυακής ολυμπιακής ομάδας ηγήθηκαν ο Λουκάς Ζαχείλας, αναπληρωτής καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και η Δέσποινα Παζούλη, δρ. Φυσικής και παλιά ολυμπιονίκης της 5ης Διεθνούς Ολυμπιάδας Αστρονομίας-Αστροφυσικής 2011.

Την όλη προσπάθεια βοήθησαν ως επιτηρητές, όπως το είχαν ζητήσει οι Κολομβιανοί διοργανωτές, Ορφέας Βουτυράς, δρ. ΕΜΠ παλιός ολυμπιονίκης της 4ης Διεθνούς Ολυμπιάδας 2010 και ο Ιωάννης Ζαχείλας, μηχανικός Η/Υ.

Τα θέματα στα οποία διαγωνίστηκαν οι μαθητές της Ολυμπιάδας αφορούσαν στη Θεωρητική Αστροφυσική (50% τη συνολικής βαθμολογίας), την Ανάλυση Δεδομένων (25%) και τις Αστρονομικές Παρατηρήσεις (25%). Ο πρώτος μαθητής επέλυσε το 94,61% των θεμάτων.

Η αγάπη για το σύμπαν τους ένωσε και τους οδήγησε στην επιτυχία

Η μαθητική ομάδα επιλέχθηκε από τους 200 περίπου μαθητές όλης της Ελλάδας, που συμμετείχαν στις τρεις φάσεις του 26ου Πανελληνίου Διαγωνισμού Αστρονομίας, και διενεργήθηκε από την Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας.

Οι διαγωνιζόμενοι μαθητές ορμώμενοι από το ενδιαφέρον και ενθουσιασμό για την Αστρονομία και την Αστροφυσική εργάστηκαν σκληρά μελετώντας αποκλειστικά στον λιγοστό ελεύθερο τους χρόνο, παρ’ ότι η Αστρονομία απουσιάζει από το αναλυτικό πρόγραμμα της μέσης εκπαίδευσης, και οι Ολυμπιονίκες μαθητές δεν πριμοδοτούνται όπως οι αντίστοιχοι μαθητές όλων των άλλων Ολυμπιάδων με την ελεύθερη εισαγωγή στα ΑΕΙ.

Η στήριξη των καθηγητών

Η ολυμπιακή ομάδα εκπαιδεύτηκε διαδικτυακά τους περασμένους μήνες Σεπτέμβριο, Οκτώβριο και Νοέμβριο από τη λέκτορα του Πανεπιστημίου Leiden της Ολλανδίας Χαρά Παπαθανασίου και παλιούς επιτυχόντες Ολυμπιάδων, συγκεκριμένα από τους Μάνο Βουρλιώτη, Δέσποινα Παζούλη, Αγγελο Τσιάρα, Γιώργο Λιούτα, Γιάννη Κουταλιό,Ευτυχία Βασιλείου, Διονύση Γάκη, Θέμη Πουλτουρτζίδη και Ορφέα Βουτυρά.

Την υλικοτεχνική υποστήριξη κατά τη διάρκεια της Ολυμπιάδας είχε και φέτος το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και συγκεκριμένα το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών, διαθέτοντας ειδική αίθουσα για τις εξετάσεις και όλα τα οπτικοακουστικά και διαδικτυακά μέσα.

Διαβάστε επίσης:

Μαμάδες, δώστε χώρο στους μπαμπάδες και αφήστε τους να παίξουν με τα παιδιά όπως τους αρέσει

Χαμός στο σχολείο του Ζωγράφου με τον ξυλοδαρμό 16χρονης μαθήτριας – Ήταν παρών και καθηγητής

Διάβασμα στο σπίτι: 5 tips για να σταματήσουμε τους καβγάδες με το παιδί